FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

A nők szerepe a hirdetésekben

2012.12.10

Legyen szó akár HORECA, akár FMCG, akár turisztikai termékről, abban talán mind egyet értünk, hogy a reklámozás ma már elkerülhetetlen. Azt tudjuk, hogy reklámozni kell, de azt nem feltétlenül, hogy hogyan…

Női marketingesként, és női rovatvezetőként elsősorban az foglalkoztat, hogy a nő, a női szerepek és azok változása hogyan köszönnek vissza a reklámokban, hirdetésekben.

Észrevettétek már, hogy azok a reklámok, amelyek kifejezetten nőknek szólnak mindig sokkal… hogy is fogalmazzak silányabbak, mind hangulatukat, mind képvilágukat, mind mondandójukat tekintve, mint a férfiaknak szántak? Utánaolvastunk, neves szakemberek véleményei között mazsoláztunk mire összeállt bennünk egy kép, mi is lehet ennek az oka. Íme, a végeredmény.

Kutattuk az okát, hogy vajon a női célcsoportnak szánt reklámoknak miért nem olyan a szellemisége, miért nincs bennük annyi szikra, mint mondjuk egy sör vagy üdítőital reklámban?! Kiderült, hogy a téma nem csak minket foglalkoztat. Jane Talcot – a Young & Rubicam New York reklámügynökség kreatív igazgatója – már a ’90-es évek végén kereste erre a kérdésre a választ, így szervesen részt vett egy program, az Advertising Women of New York, kialakításában. A program indulásakor az elsődleges cél az volt, hogy megjutalmazzák azokat a reklámokat, amelyben az intelligens, tisztelettudó és éleslátó női kép jelenik meg, és megbüntessék a nőket megalázó, ízléstelen módon ábrázoló alkotásokat. A szervezet, ma már több mint 1 500 dinamikus és befolyásos női tagot számlál és katalizátoraként szolgál a női haladásnak a kommunikációs mezőnyben.

Talán a szervezet munkája is hozzájárult ahhoz, hogy a hirdetők egyre inkább főbevásárlóként kezelik a nőket – hiszen jól tudjuk, hogy a legtöbb háztartásban a nők a vásárlás döntéshozók legyen szó fogyasztási cikkről, elektronikai termékről vagy akár divatról - és ennek megfelelően célozzák meg őket reklámjaikkal is. Így hát a marketinges szakember rájöttek, hogy a nők megkerülhetetlenné váltak, a vállalatok többé már nem engedhetik meg maguknak, hogy az értékesítésben figyelmen kívül hagyják a „női faktort”.

Mi a különbség nő és férfi között a reklámok szempontjából?



A nők olyan aspektusokra is felfigyelnek, amelyek felett a férfi többségű marketing és kommunikációs döntéshozók sokszor elsiklanak, és amelyeket a férfi reklámfogyasztók lényegtelennek vélnek. Ráadásul a fogyasztók, főleg a női réteg egyre őszintébbet, komolyabbat, többet várnak a reklámoktól.

Az asszonyos, hétköznapibb külsejű, takarításban és egészségmegóvásban jeleskedő feleségek és édesanyák valamint a termék mellett emblémaként megjelenő darázsderekú szex istennők kettőssége kezd feloldódni. Hiszen ha egy nő, tegyük fel egy vállalkozó, karrierista, dolgozó nő nem tud azonosulni a látottakkal, tudat alatt megkérdőjelezi, hogy vajon tényleg neki szól-e, őt célozta-e meg az adott reklám.

Talán jó példa erre az brit Asda szupermarket lánc idei reklámfilmje, amely mind a férfiak, mind a nők körében nagy felháborodást keltet. A reklámfilm a Karácsonyt megelőz készülődést dolgozza fel egy percben. Ez idő alatt a családfőt lusta, mihaszna férfiként, míg a családanyát szupernőként ábrázolja, aki férfiakat megszégyenítő vehemenciával és állóképességgel mégis maximálisan nőies külsővel készül az ünnepre, bevásárol, gyereket nevel, süt, főz, fát állít… És, hogy mindezzel mi a baj? Pusztán annyi, hogy sem az átlag férfi, sem az átlag nő nem tud azonosulni a felvázolt karakterekkel. De ha kicsit tovább megyünk tudható, hogy a nagyon öntudatos, nagyon karakán női szerepek még mindig visszaüthetnek a férfi nézők szemében - de a nők sem mindig értékelik.


A fenti példa is jól mutatja, hogy a reklámszakembereknek egyre inkább oda kell figyelnie a női vásárlókra, az általuk képviselt attitűdre és bizony jártasságot kell szerezniük a női lélek kiismerésében. Úgy tűnik, hogy manapság már a vásárlók neme sokkal inkább meghatározó tényezője a világlátásnak, mint a kor, a jövedelem vagy éppen a társadalmi hovatartozás.

Sas István minderről úgy vélekedik, hogy ahhoz, hogy hatásos legyen egy reklám, vagy akár egy termék, át kell gondolni, kinek is ajánljuk azt? Egy nőben is többféle ember és vágy él: egy, amilyen valójában, egy, amilyennek ő látja magát, amilyennek szeretné látni magát és ahogyan mások látják. Így hát el kell dönteni, melyikőjükhöz szeretne szólni a kreatív szakember.

A legfontosabb különbség - nő és férfi, mint fogyasztó között is - a nők megfelelni vágyási kényszere. A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése szerint – amely a nők értékrendjét vette górcső alá - az önbecsülés csak a 9. helyen áll, megelőzi azt a család védelmének, biztonságának óhaja, a jókedv, az anyagi biztonság, a tisztesség, a lelkiség, a bűnözők megbüntetésének vágya, a hitelesség és a barátság is.

Jól látható, hogy változik a világ, változunk mi nők is, egyre hangsúlyosabb szerepet kapunk mind otthonunkban (vásárlási döntéshozó), mind munkahelyünkön (a dolgozó nő), amely változás mellett a reklámkészítőknek sem szabad szó és tettek nélkül elmennie, ha sikere reklámokat szeretnének gyártani. Munkára fel!


Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar / Marketing iDolls)

 

 

hirdetés:


 

Forrás: origo.hu, hvg.hu, babybooz.com

 
Címkék: hirdetés, reklám
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

03

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Deep&Peak Digitális ofszetnyomda

Ha kiadványai elkészítésekor egyaránt fontosak a digitális nyomtatás előnyei: a rugalmasság, a gyorsaság, a kis példányszámú munkák gazdaságos...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis