FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

Transzszexuális és mozgáskorlátozott modell a Benetton tavaszi kampányában!

2013.02.17

Elkészültek a United Colors of Benetton tavaszi divatkampányának fotói. Mint azt a márkától már megszokhattuk, most sem csak konvencionális értelemben vett divatfotókat láthatunk majd az utcai plakátokon...

...hanem a kollekció reklámozása mellett társadalmi problémákra és a kisebbségek helyzetére is felhívja figyelmünket a divatcég. A fotókon szerepel egy transzszexuális és egy mozgáskorlátozott manöken is, de humanitárius tevékenységéről ismert modellek is részt vesznek a kampányban.

A Benetton mindig is híres volt arról, hogy reklámjaival milliókat botránkoztatott meg, pedig célja nem feltétlenül ez volt, hanem hogy olyan szociális problémákra, elnyomott kisebbségekre, vagy társadalmi anomáliákra hívja fel a figyelmet, mellyel mindenképpen foglalkoznunk kell. Oliviero Toscani, a Benetton egykori fotósa a 80-as évek végén elégelte meg azt, hogy a reklámok egy nem létező álomvilágot közvetítenek, melyben mindenki szép, tökéletes, elégedett és vidám.

A Benetton ekkor szakított a hagyományokkal, és merőben újszerű fotókat kezdett közölni, melynek központjában olyan globális társadalmi kérdések állnak, mint a rasszizmus, az AIDS, a szexuális kisebbségek, a környezetszennyezés vagy a háborúk. A márka legemblematikusabb rasszizmus elleni plakátjai egyikén egy fekete nő látható, amint egy fehér kisbabát szoptat, a háború ellen pedig egy katonai temető fotójával tiltakozott a cég, de számos plakátot találhatunk, melyen a homoszexualitás elfogadásáért kampányol a vállalat vagy mely az emberi gyűlölködés ellen emel hangot. Egy montázsolt képen például olyan politikusok csókolóznak egymással, akik ideológiájukat tekintve teljesen szemben állnak, a kép felett a felirat: unhate – ne utálj.

A Benetton természetesen a ’80-as évek óta átalakult, és új utakat keresett a reklámok terén is, de Toscani szellemisége a mai napig meghatározza a divatcég reklámjait. A 2013-as tavaszi/nyári kampányában olyan modellek szerepelnek a fotókon, akik azzal hívják fel magukra a figyelmet, hogy nem illenek a tucatmodellek sorába, mások, mint a többi manöken, és másságuk mögött felfedezhetünk valamilyen szociális elnyomásra vagy kirekesztettségre való utalást. Lea T gyönyörű nőként szerepel a plakáton, ám férfinak született, egy transzszexuális brazil modell, ezzel a szexuális kisebbségek problémájára igyekszik utalni a divatcég. Hanaa Ben Abdesslem az egyik legismertebb arab modell, az arab nők közül azonban keveseknek van esélye a divat világában elhelyezkedni, hiszen az arab országokban még mindig nagyon hangsúlyos probléma a női nem elnyomása.

Charlotta Free modell állítása szerint egyéniségéhez hozzá tartozik rózsaszín haja, és ettől nem hajlandó megválni, emiatt pedig számos konfliktusa volt már olyan márkákkal és divatcégekkel, amiket neki kellett volna képviselnie a kifutón. A Benetton ezzel azt igyekszik közvetíteni, hogy merjünk egyediek lenni, és vállalni személyiségünket. Mellettük találkozhatunk még a plakátokon Chaplin unokájával, Keira Chaplinnel, és a szudáni Alek Wekkel, aki a humanitárius tevékenységéről is ismert, ezzel az emberi jogok mellett való kiállás fontosságára igyekszik utalni a divatmárka. Mario Galla, a kampányban szereplő egy másik modell pedig fél lábát veszítette el, így a mozgáskorlátozottak egyenjogúsága mellett is kampányol a Benetton. Rajtuk kívül a 2013-as tavaszi kampányban számos olyan embert találhatunk még, akik a Benetton szerint mindannyiunknak példát mutathatnak vagy tehetségükkel, vagy társadalmi szerepvállalásukkal.



Lehet támadni a Benettont azzal, hogy sztereotíp és közhelyes, valamint hogy a saját cége népszerűsítésének érdekében használ fel súlyos társadalmi problémákat, de az, hogy egy ilyen plakát az utcán akár csak egy pillanatra is elgondolkodtatja az embert, mindenképpen egy olyan pozitív jelenség, ami a Benetton reklámjainak egyik érdeme.
 

Kazár Olívia
(reklámipar)

 
Címkék: Benetton, kampány, reklám
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

03

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Brand Lift

A reklámügynökség feladata: Sokan túlmisztifikálják, de a reklám azért kell, hogy eladja a terméket. Az eladásnövekedést persze számtalan módon...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklamipar reklámipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis