FaceBook blog.hu

Karrier

Az év üzletembere

2012.11.20

Idén kilencedik alkalommal, ünnepélyes gálaest keretében adták át az Ernst & Young Az év üzletembere díjakat.

A Független Bírálóbizottság döntése értelmében 2012-ben:

„Az év üzletembere” Sándor József, a Fémalk Zrt. vezérigazgatója,

a „Példakép” Lakics László, a Lakics Gépipari Kft. ügyvezetője,

a „Merész újító” Cserpes István, a Cserpes-Sajtműhely Kft. ügyvezetője,

a „Jövő ígérete” Mészáros Gábor, a chocoMe Kft. tulajdonosa lett.

 

„Európában és a fejlett világban a jólét záloga és minimuma az, ha a munkaképes embereknek van munkahelyük és munkájuk. Ráadásul az elmúlt években tapasztalható recesszió minden országban a legfontosabb és legégetőbb társadalmi kérdéssé tette a munkahelyek számát. Ismert és elfogadott tény, hogy a fejlett országokban a kis- és középvállalkozások teremtik a munkahelyek kétharmadát. Magyarországon is hasonló, ha nem magasabb ez az arány. Sok más tényező mellett ezért is hiszünk a vállalkozások és a vállalkozók fontosságában, erejében. Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy sikereik ismertté váljanak, hozzájárulva ezzel az ország pozitív üzleti környezetének kialakításához” – mondja Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója.

Az Ernst & Young világszerte nagy presztízsű üzleti elismerésének hazai díjazottjait minden évben a Független Bírálóbizottság választja ki, nemzetközileg felállított kritériumrendszer alapján. A döntésben a díjazott által vezetett társaság eredményei mellett a stratégiai szemlélet, a személyes integritás, a kockázatvállalási hajlandóság, a nemzetközi hatás, valamint az innovációhoz való hozzáállás is fontos szerepet játszik. Az idei Független Bírálóbizottság elnöke Dr. Kovács Árpád, a Költségvetési Tanács elnöke. További tagjai Dr. Bayer József, az Axel Springer Kiadó ügyvezető igazgatója, Horváth Gergely Domonkos, az MNV Zrt. vezérigazgatója, Krisán László, a KA-VOSZ Zrt. vezérigazgatója, Dr. Rudas László, a Rudas Holding elnöke, az Istenhegyi Klinika alapító elnök-vezérigazgatója, az FBN-H alapító elnöke, Soós Csaba, az E-Star Alternatív Energiaszolgáltató Nyrt. elnöke, valamint Szűcs Ildikó, az OTP Bank elnöki főtanácsadója.

Az Ernst & Young „Az év üzletembere” fődíjat idén, Sándor József, a Fémalk Zrt. vezérigazgatója vehette át. „A díjazott vállalkozó, aki egy Zemplén megyei kis faluban született, mára egy tízmilliárd forintot meghaladó árbevételű cég kizárólagos tulajdonosa, amely a világ egyik legkompetitívebb iparágában áll helyt nemzetközi szinten is kiemelkedő színvonalú termékeivel. Tevékenységével hozzájárul Magyarország egyik legfontosabb húzóágazatához, a járműgyártáshoz. Sándor József a rendszerváltás hajnalán, kényszervállalkozóként, menedzseri ismeretek, tapasztalatok nélkül alapította vállalatát, amely az elmúlt 23 évben dinamikusan – olykor évente duplázódva – fejlődött. Az alapító üzleti gondolkodását eddigi karrierje során az innovatív szemléletmód, a nyitottság, a szakmai precizitás és a csapatmunka jellemezte, amellyel biztosítja a versenyelőny megtartását, a műszaki színvonal fokozását. Saját és csapata erőfeszítései nem csupán vállalatának hoztak sikereket, de Budapest egyik nagy múlttal rendelkező ipari parkjába is új életet lehelt Csepelen” – indokolta a Független Bírálóbizottság döntését.

Az ügyvezető nemzetközi szinten is jelentős versenyelőnyt ért el a fejlesztési tevékenység előtérbe helyezésével, valamint a vevőkkel és autógyárakkal való átfogó együttműködés kialakításával a termékfejlesztésben.

A „Példakép” különdíjat idén Lakics László nyerte el. A Lakics Gépipari Kft. ügyvezetője 1984-ben alapított egyszemélyes vállalkozását mára egy felső kategóriás középvállalattá fejlesztette. Az elsősorban a megújuló energiaforrások területén tevékenykedő, bonyolult hegesztett acélszerkezetek gyártásával, valamint precíz megmunkálásával foglalkozó céget az egyedi műszaki megoldások tették sikeressé. A tradicionális értékek, tapasztalatok és az innovatív megoldások hatékony ötvözésével, folyamatos infrastrukturális fejlesztésekkel és a humánerőforrás képzésével biztosítja Lakics László a vállalat versenyképességét. Az elmúlt közel harminc évben a tulajdonos üzleti filozófiáját a szakmája iránti elkötelezettség, a kihívásokkal való bátor szembenézés és a fejlődés iránti vágy határozta meg.

Cserpes István, a Merész újító”, a Cserpes-Sajtműhely Kft. vezetője termékei előállítása során a termék „érdekeit” helyezi előtérbe a gazdaságosság helyett, ami a minőségi alapanyagok felhasználásában, a szakmailag jó gyártástechnológia és üzemi gyakorlat alkalmazásában, valamint a figyelmes munkavégzésben testesül meg. A cégvezető munkatársai az idők során nevelődnek ki, akik végigjárják a folyamatokat a gyártástól az értékesítésig. A vállalat sikerrel tudott túllendülni az EU csatlakozást követő piaci változások következtében kialakult pénzügyi nehézségeken, és mára erős szakmai alapokon nyugvó, pénzügyileg stabil, megfelelő eszközállománnyal és humán erőforrással rendelkező céggé fejlődött. Az alapító ugyancsak elkötelezett a tejtermékekkel kapcsolatos egészséges étkezés népszerűsítése iránt. A Cserpes Tejivó elindításával a vállalat belépett a magyar gasztro világ területére, amellyel Cserepes István célja, hogy megismertesse az emberekkel a valóságos magyar ízlésvilágnak megfelelő termékpalettát.

A „Jövő ígérete”, Mészáros Gábor, a chocoMe Kft. tulajdonosa lett, aki a kézzel készített csokoládészakma úttörője. Álláskeresés közben körvonalazódott ötlete alapján, 2010 nyarán indította útjára vállalkozását, amely több mint 60 millió különböző, egyedi igények szerint létrehozható táblás csokoládévariáció megalkotására ad lehetőséget. Két év leforgása alatt a chocoMe kiterjesztette disztribúciós hálózatát, és termékei megtalálhatók Franciaországban, Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Svédországban. Emellett franchise jogokat értékesített Amerikában és Ausztráliában. Mészáros Gábor a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének nagykövetévé vált, a chocoMe csokoládét pedig a Dining Guide a legjobb kézműves csokoládék közé választotta.

A díj kiírásának megfelelően Sándor József képviseli 2013-ban Magyarországot az Ernst & Young „World Entrepreneur Of The Year” gáláján Monte Carlóban, ahol az egyes országok fődíjának nyertesei vesznek részt. Hasonlóan a nemzeti versenyekhez, itt is kiemelkedő üzletemberekből és világszerte elismert szakemberekből álló Bizottság hoz majd döntést a legkiválóbb nemzetközi vállalkozó személyéről.

(reklámipar)

 
Forrás: btl.hu
Címkék: karrier
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gelbert Ecoprint

Valódi, 100%-ban alkoholmentes nyomtatási technológiát vezettünk be, drasztikusan csökkentve ezzel az ózonképződésben szerepet játszó illékony...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklamipar reklámipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis