FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Fiatalok partyutaztatása

2013.03.13

A fiatalokat célzó, bulikkal felpörgetett utazások marketingjéről kérdeztük Osváth Tamást és a WP Online Magyarország Kft.csapatát, akik több éve foglalkoznak ezzel a témakörrel és sok sikeres kampányon vannak túl.

Terítéken a partyutazásokkal kapcsolatos trendek, a weboldal és a Facebook oldal kapcsolata.

Gergely Dóra: Fiatalok, akik utazni és bulizni akarnak. Mi jellemzi ezt a célcsoportot?
Osváth Tamás: A legfontosabbak a 18-35 év közöttiek, ők a legjellemzőbb célcsoport. Volt olyan megbízásunk is, ami a 18 évesekre fókuszált, azokra, akik éppen érettségiznek. Ebben az volt az extra, hogy őket csoportosan, szervezetten vitték az utazásra, úgymond gimnáziumi keretek között. Külön szervezett programokat kínáltak nekik, felügyelettel. Minden ilyen útra igaz azonban, hogy nem tartoznak az olcsó kategóriába, a közép- és a felsőbb rétegeket próbálják megfogni. Mégis, olyan jó mögöttük a marketing, hogy a társaság teljesen vegyes, tehát az ott lévő emberekben ez annyira nem tükröződik. Az a tapasztalat, hogy erre hajlandóak az emberek pénzt kifizetni.

G.D.: Télen sítáborok, nyáron tengerparti utazások várják a bulizni vágyókat. Melyik típusú utak a legnépszerűbbek?
O.T.: A nyári utak pár éve kezdtek partynyaralásként betörni, a síutak után körülbelül 2-3 évvel. A síutak azért voltak már korábban népszerűek, mert az iskolák is sokszor szerveztek ilyeneket, és ezen a vonalon idultak el a szervezőirodák is. Ezt fejlesztették tovább, illetve terjesztették ki: pluszban adták a buli feelinget. Ma már a nyári utak is nagyon népszerűvé váltak.



G.D.: Azt mondtad, nagyon jó mögöttük a marketing. Mi a leghatékonyabb hirdetési felület? Hogyan fogható meg a legjobban a fiatal célközönség? Az egyetemeken például sok ilyen típusú út plakátjával lehet találkozni…
O.T.: Az egyetemeken nagy a harc, a különböző diákszervezetek egyre erősödnek és nehéz bekerülni akár plakát szinten is. Régebben, amikor nem volt erős a konkurencia, meg lehetett olyat tenni, hogy a szervezők Neptun körüzenetet küldtek mindenkinek, aki célcsoport volt. Ma ilyesmiket egyre nehezebb megtenni. Ott vannak még az újság-, rádió- és televízióhirdetések, de ezek egyre népszerűtlenebbek kezdenek lenni a célcsoport körében. Ami most a leginkább sikeres, az az online kampány, ami ráadásul jóval kevesebb pénzbe kerül, mint az offline hirdetések. Egy óriásplakát költségéből kijön az egész szezon Facebook hirdetése. Megfigyelhető azonban, hogy a Facebook banner hirdetések leáldozóban vannak. Ami ezen a téren nagyon hatékony és sikeres hirdetési felület, az a YouTube. Minden egyes videó alatt megtalálható a kapcsolódó nyaralás hirdetése, ami nagyon jól célozható és viszonylag egyedien meg tud fogni szélesebb kört is. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az ilyen típusú utak mögött nagyon erős szervezői csapat van, akik személyesen vannak jelen a különböző platformokon. Onnantól kezdve, hogy valaki megtalál egy szervezőt, minden információt megkap, mindenről értesül, őket könnyen fel lehet keresni különböző kérdésekkel.

G.D.: Olyan speciális korcsoportról beszélünk, akik számára a Facebook és a közösségi oldalak a mindennapok fontos része. Milyen funkciót töltenek be ebben az esetben?
O.T.: Érdemes párhuzamot vonni a fórumok és a Facebook oldal között. Régebben jellemző volt, hogy a weboldalakon fórumok is helyet kaptak, ahol az emberek megoszthatták egymással a gondolataikat. Ennek a szerepét mára a Facebook oldal már teljesen átvette. Azért jó Facebook oldalt használni, mert ott az emberek a saját profiljukkal kommentelnek és nem álnév alatt teszik mindezt. Sokan kérnek fórumot a weboldalra, erre azt szoktuk mondani, hogy ez már nem egy járható út. A Facebook oldallal kapcsolatban érdemes még megemlíteni az alkalmazások adta lehetőségeket. Ami ezt a területet illeti, a játékok nagyjából egy évvel ezelőtt kezdtek el hatástalanok lenni. Most azok a legnépszerűbb alkalmazások, amik arról szólnak, hogy minél több és jobb minőségű információt meg tudjanak kapni az emberek, a lehető legrövidebb idő alatt. Itt olyasmikre kell gondolni, hogy jelentkezni lehet az utakra vagy megnézni a feltöltött videókat. Ehhez kapcsolódhatnak egyszerűbb fajta nyereményjátékok. Emellett jó felület a képek megosztására, mert az emberek be tudják jelölni egymást, mutatva ezzel, hogy ott voltak az adott eseményen. Minden képen megtalálható a logó, amiről mindenki azonnal tudja, melyik táborról van szó. Jó virális hatása van.

G.D.: Ezek szerint a Facebook oldalon lehetőség van jelentkezni az utazásra, ráadásul meg lehet nézni a korábbi években készült képeket és videókat is. Milyen plusz értéke van akkor a weboldalnak?
O.T.: A Facebook oldal csak kiragadott információkat ad, míg a weboldalon teljes képet kaphatnak az érdeklődők. A képek és a videók is rendszerezve vannak. A lényeg, hogy ezek az oldalak hangulatot adnak el. Az első tized másodpercben csak egy nagy foltot látnak a látogatók, ezért fontos, hogy a formák ismerősek legyenek – például a logó –, a színek pedig vidámak és illeszkedjenek az életérzéshez, amit az oldal közvetít. A váltakozó képek, az előző években készült videók mind-mind jól példázzák ezt. A partynyaralásoknál és a síutaknál is a legfontosabb elem a promó videó, illetve magát az eseményt lezáró after videó. Ezek sok esetben annyira jól sikerülnek, hogy több tízezren is megnézik, noha a táborban csak pár ezren voltak. A látogatók csak ezeknek a megtekintése után veszik észre a szöveget, hogy mi lesz, hol lesz és mennyibe kerül. Az információs struktúra szempontjából jó, ha könnyen megtalálják azt, amit keresnek és egyszerűen, azonnal tudnak jelentkezni az utakra.

G.D.: Van olyan felület, amit még jól ki lehetne használni? Miben látjátok a jövőt?
O.T.: A probléma az, hogy a Facebook kivételével nagyon kevés az olyan közösségi médiafelület, amin lehetőség van üzleti profil létrehozására. A Pinteresten, aminek a látogatói legnagyobb részben lányok, ez például már megtörtént. A partynyaralások tekintetében a fiú-lány arány növelésére ez kihasználható lenne, mert gyakori probléma, hogy több fiú jelentkezik, mint lány.

G.D.: Köszönjük! Közeleg a nyár, érdeklődve várjuk az idei nyaralási lehetőségeket!


Gergely Dóra
(reklámipar)


Képek forrása: varosom.hu
 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Full-Vip Kft.

Tevékenységünk a magas színvonalú rendezvényszervezés. vendéglátás és gasztronómia egészét átfogja. Feladatunknak tekintjük, hogy...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis