FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Egy falatnyi Oroszország – Arany Kaviár étterem

2013.05.02

Nem minden arany, ami fénylik – tartja a mondás. Mai cikkünkben mégis egy fényesen csillogó étteremmel fogunk foglalkozni. Interjú Nyíri Szásával, az Arany Kaviár tulajdonosával, séfjével.

Cári hangulat, kaviár, vodka – egy hely, ahol mindenki a mesebeli Anasztáziának érezheti magát, miközben fantasztikus és minőségi ételeket és természetesen kaviárt fogyaszt. Interjúalanyunk, Nyíri Szása az Arany Kaviár étterem tulajdonosa és séfje, az étterem múltjáról, jelenéről és jövőjéről mesél, kitérve a gasztroforradalomra és a luxus éttermek helyzetére Magyarországon.



Mai cikkünkben Daszvidanyia Tavasz, Priviet Oroszország!

Princz Viktória: Az Arany Kaviár lassan 20 éve Molnár Attila (az étterem tulajdonosa és üzletvezetője) és a Te irányításod alatt áll. Milyen volt az Arany Kaviár 1996-ban és milyen most 2013-ban?

Nyíri Szása: 1997 elején érkeztem az Arany Kaviárba Moszkvából, ahol 4 évig dolgoztam konyhafőnökként. Attila már akkor is nagyon ambiciózus és lendületes volt. Az étteremben 27 szék és 7 asztal volt, nagyon zsúfoltan egymáshoz szorítva, mégis kedvelték a vendégek. Kezdetben inkább kaviár étteremként, majd az étlapváltoztatás után az orosz népi ételek autentikus megjelenítésével, egyértelműen orosz konyhás étteremként lett híres. Attilával jól megtaláltuk a közös hangot és ennek eredményeként a kis 47m2 –es zsúfolt pincehelyiséget hamar kinőttük. Ebben a kis étteremben többször megfordultak vendégként F1 pilóták vagy a Magyarországon vadászó spanyol grófok, emellett vendégeink közt tudhattunk sok magyar hírességet (színészeket, politikusokat, előadóművészeket, stb.) is.
Ehhez képest ma az étterem, tágas, szellős és elegáns, ahol változatlanul orosz alapokon nyugvó konyha működik és a korábbihoz hasonlóan kedves meleg, bensőséges hangulat fogadja a vendégeket. A 2004 évi átalakítással nem vesztettük el éttermünk lényegét és vendégeit, inkább gyarapodott törzslátogatóink száma.

P.V.: Az elmúlt években nagy változások következtek be a magyar gasztronómiában. Ez milyen hatással volt a Ti konyhátokra? Nyitottabbak lettek a vendégek, esetleg könnyebb jobb alapanyagokhoz jutni?

Ny. Sz.: A vendéglátásra jellemző a folytonos megújulás, így mi sem lehetünk kivétel! Természetesen a vendégek is követik a változásokat és időről - időre profibbakká és értőbbé válnak. A vendégek között egyre több a borértő és a kifinomult gasztronómiát igénylő. Ezek a változások az éttermet nap mint nap kihívás elé állítják. A mi konyhánkon is megtalálhatóak a legkorszerűbb technológiának megfelelő gépek. Természetesen mindig keressük az új dolgokat, amivel jobbá tehetjük a kínálatunkat.



P.V.: Honnan szerzitek be az alapanyagokat? Mesélnél egy kicsit a kaviárról?

Ny. Sz.: Éttermünk alapanyagai nem csak Magyarországról, hanem Litvániából, Belgiumból, Ausztriából, Franciaországból is származnak.
Gondolom, sokan tudják, de talán sokan nem, hogy mi az a Kaviár. Hivatalosan a tokhalak ikrájából származó kaviárt nevezik kaviárnak, ezek a fekete kaviárok. Magyarországon már több halnevelő telep is foglalkozik tokhaltartással nem csak a húsa, de az ikrája miatt is, hiszen a régmúltban minden részét hasznosították, ennek a mai napig kedvelt halfajtának. Az itthoni Kisbajcson már három faját nevelik a tokhalnak (szibériai tok, kecsege és vágótok) a telephely vezetője részt vesz a halak visszatelepítésében is. A magyar tokhal kaviár nagyon jó minőségű tiszta ízű, amivel kimagaslik más Európában előállított hasonló termék közül.

P.V.: Kik a vendégeitek? Érdeklődő magyarok, külföldiek esetleg Magyarországon élő oroszok?

Ny. Sz.: Vendégeink túlnyomórésze magyar, amire nagyon büszkék vagyunk, továbbá éttermünket látogatják még az itt dolgozó külföldiek és turisták is. Sajnos a hasonló prémium kategóriájú éttermeket ugyanaz a vendégkör látogatja itt Budapesten.

P.V.: A Facebook oldalatokon olvastam egy kis ellentmondást: „A tradicionális orosz és francia konyha értékeit közvetítjük magas fokú kulináris élményt nyújtva. Célunk a magyar gasztronómiai kultúra népszerűsítése, és színvonalának emelése.” Mi jellemzi a konyhátokat? Autentikus orosz ízek, akárcsak Oroszországban, vagy inkább a francia konyha? Mennyire alkalmazkodtok a magyar ízlésvilághoz? Mennyire szükséges alkalmazkodnotok ehhez?


Ny. Sz.: Köszönöm az észrevételt! Természetes, hogy az orosz gasztronómia népszerűsítésére gondoltunk. Igen, erre figyelni kell, hogy milyen ételeket választok az étlapra. Nem az ételek átalakítása a cél, hanem olyan ételek választása, amelyek változtatás nélkül is megállják a helyüket. Célunk, hogy a mai lehetőségeket igénybe véve jobbá tegyük a hagyományos ételeket.

P.V.: Mit gondolsz a kommunikációs stratégiátokról? Ma Magyarországon nem rettent el sok embert az, hogy prémium kategóriás, cári étteremnek valljátok magatokat?

Ny. Sz.: Sajnos a ma kialakult gazdasági helyzet nem kedvez a prémium kategóriáknak, de remélem, eljön az idő mikor ez már nem lesz kérdés. Mindenki számára elérhető lesz a prémium.
A mi éttermünk Magyarországon, de lehet, hogy Európában is egyedül álló orosz konyhás kaviár étterem. A Kaviár pedig egy prémium termék, ami soha, sehol nem lesz olcsó, így aztán bár magam is sajnálom, hogy nem áldozhatnak többen a kaviár élvezetének, mégis azt kell mondanom, igen is helye van egy ilyen étteremnek a gasztronómiában. Azért ide tartozik az is, hogy áraink nem magasabbak, mint a hasonló prémium kategóriájú éttermekben megszokottak, egyedül az étterem nevét adó kaviárnak van magas ára, amely így is alacsonyabb mint máshol.

P.V.: Az utóbbi években rengeteg elismerést, díjat (a legfrissebbek: Michelin Guide recommended restaurant, Dining Guide Top 10 2012, Gault Millau 14 pont) szereztetek. Mire vagytok a legbüszkébbek és mi a cél? Gondolkodtatok egy újabb étterem megnyitásán?

Ny. Sz.: Örülünk minden díjnak és elismerésnek! Mégis leginkább annak a sok törzsvendégnek örülünk, akik rendszeresen látogatnak meg minket.
Boldogan nyitnánk még egy éttermet, de még nem találtunk olyan lehetőséget, ami megfelelt volna.

Akinek felkeltette az érdeklődését a távoli Oroszország íz világa és a vodkán kívül mást is megismerne az orosz konyhából, annak jó szívvel ajánljuk az Arany Kaviár éttermet! Őszinte séf és őszinte konyha, kell ennél több?


Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)

 


 

a cikk további képei

vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

03

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Brand Lift

A reklámügynökség feladata: Sokan túlmisztifikálják, de a reklám azért kell, hogy eladja a terméket. Az eladásnövekedést persze számtalan módon...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis