FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Hazai gasztrókultúra három szemszögből

2013.05.27

Ismét étteremvezetőket kérdeztünk a hazai gasztronómiáról, vendéglátásról, az üzletek kommunikációs lehetőségeiről.

Május 23-án részt vettünk a Cultivo rendezvényén, ahol a gasztronómiáról és a vendéglátásról volt szó. A három vendég: Zsidai Zoltán Roy (már-már állandó interjúalanyunk – nemsokára újabb cikkben olvashattok róla, de erről később…), Kovács Kristóf és Baldaszti Péter.

Érdekes volt a három vendég nézőpontja, hiszen véleményükkel egy teljes skálát lefedtek.
Baldaszti Péter, a kemény üzletember, aki leginkább az üzleti életből érkezett a vendéglátásba. Ezzel szemben, Kovács Kristóf, a kissé elvontnak tűnt média guru inkább az álmok és az intuíciók világából érkezett a bisztrók színes világába – legalábbis ilyen személyiségnek mutatta magát. Zsidai Roy leginkább kettőjük között mozgott – földhöz ragadt üzletember, mégis mer élni az álmainak.


A beszélgetésből megtudhattuk, hogy ma a vendéglátásban a legnagyobb problémát az alapanyagok nem megfelelő minősége jelenti. Egy étterem tulajdonosnak sajnos napi szinten problémát jelent a megfelelő minőségű és mennyiségű alapanyagok beszerzése. A legfőbb probléma nem is az alapanyagok hiánya, hiszen Magyarországnak kiváló adottságai vannak a mezőgazdaságban, sokkal inkább a kereskedők mentalitása a problémás.

Hasonlóan nagy gond a szakképzett munkaerő hiánya, sajnos az oktatás színvonala is igen elmaradott hazánkban.Éttermekből, bisztrókból mégis túlkínálat van Magyarországon, miközben a kereslet el-el marad vagy nem is létezik.

Zsidai Roy szerint ma lehetőség még a romkocsmákban, különösen a minőségi romkocsmákban rejlik. A street food hirtelen jött népszerűségéről azonban megoszlottak a vélemények. Kovács Kristóf a Dérynében már régóta műveli ezt a műfajt, számára ez nem újdonság. Ezzel szemben Roy a frissen nyitott Spílerrel csak most tör be erre a szerinte nagy lehetőségeket rejtő piacra. Baladaszti Péter azonban már-már elítéli az általunk street food-nak nevezett ételeket – mivel szerinte minden egyszerű ételre ezt rá lehet fogni és napjainkban ezzel a jelzővel el is lehet adni.

Arra a kérdésre, hogy mikor-hogyan nyissunk éttermet szintén más-más választ kaptunk a résztvevőktől. Kristóf szerint a bőrünkön, a zsigereinkben kell éreznünk azt, hogy mikor-hol-milyen éttermet nyitunk. Péter szerint mindig pontosan kell tudnunk, hogy mikor fogy el a készpénzünk és leginkább ezt kell szem előtt tartanunk. Roy – a tervezések embere – szerint szem előtt kell tartanunk a leendő éttermünk helyét, ami kihat a leendő vendégkörre, ami kihat a leendő designra, ételekre és így tovább.

De hogyan üzemeltessünk éttermet? Adjunk, szabad kezet a séfnek vagy üzletvezetőként mi mondjuk ki a végső szót?

Péter teljes szabad kezet ad kreatív séfjének (a ZONA étteremben), azt sem tudja pontosan, hogy adott napon mit kínál az étterem a vendégeinek. Kristóf és Roy azonban minden egyes ételt megkóstol, értékel, véleményez, és végül engedélyez. Hogy mi ennek az oka? A ZONA alap koncepciója, hogy mindig friss alapanyagokkal és friss intuíciókkal dolgoznak – azaz olyan alapanyagokkal főznek, amit reggel be tudtak szerezni. Ezzel szemben Kristóf és Roy hosszabb távra terveznek étlapot, ezen kívül Roynak külön kihívást jelent éttermei egymáshoz való közelsége, hiszen nem könnyű az egyes éttermek stílusának, arculatának, konyha típusának meghatározása és megkülönböztetése.

Különböző éttermek, különböző üzleti modellek… Ez így van rendjén!

Elhivatottság, életforma, lemondások, folyamatos akadályok és nem várt pofonok. Ezzel jár a vendéglátás és az étterem üzemeltetés. Ebben nem volt vita a három vendég között. Három különböző személyiség, mégis ugyanaz az életvitel, ugyanazok a célok és vágyak: sikeres, egyedi éttermek üzemeltetése kiváló konyhával és utánozhatatlan hangulattal.

Bizony fel kell kötnie a gatyáját annak, aki ebben a szakmában akar érvényesülni, mert ezzel a három vérbeli üzletemberrel is fel kell vennie a versenyt, ami biztos, hogy nem lesz könnyű.


Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)

 

Kép: nlcafe.hu, cafederyne.hu

 


 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

AdSafari Reklámszervező Kft.

Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft. Telefon: 06 30 292 0451 Fax: 06 1 226 11 45 E-mail: contact@adsafari.hu Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis