FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Balaton imázs az Mt. Zrt. (nap)szemüvegén keresztül nézve

2013.08.15

Nekünk "A Balaton a Riviéra". Ismerős a dal? Mi így is érezzük, de vajon hogyan látja a Balatont a Magyar Turizmus Zrt.?

Vízpart családosoknak? Buli hely fiataloknak? Egészségturisztikai központ? Kulturális központ? A válasz meglepő: ez mind és évről évre más és más...

Balatonimádóként nem bírtam ki, hogy ne járjak utána milyen óriásplakátokat, hirdetéseket láthattunk az elmúlt években a Balatonról. Kezdjük a Balaton7 kezdeményezéssel...

A Balaton7 program 2009-ben indult. Célja, hogy megnyújtsa a balatoni szezont és az előszezonba is minél több turista érkezzen a magyar tenger partjára. Ennek érdekében a kampány ideje alatt (ami minden évben 10 nap és nem 7...- lehet ezért szültetett meg a "több mint egy hét" szlogen) rengeteg kedvezményt vehetnek igénybe a szemfüles belföldi turisták. Maga a kezdeményezés dicséretes, mivel sok klassz programot ki lehet próbálni jóval olcsóbban, mint a főszezonban: bakancsos túrák, borkóstoló, sétahajózás, koncertek, lovas programok - szóval sok jó program. Az akcióhoz szálláshelyek és vendéglők is csatlakoznak, kedvezményeket kínálva ebben az időszakban a látogatóknak, ezzel is növelve a belföldi turisták számát.

Nézzük a kampány bemutatkozó plakátjait 2009-ből.



A plakátok illeszkedtek az Mt. Zrt. által oly kedvelt mesés világhoz. Az egyik plakát bemutatja, hogy milyen programokat lehet igénybe venni és egy képre sűríti a környék összes nevezetességét, míg a másik plakát az aktív családokat szólítja meg (igaz 2009-ben a bicikliút gondolta, a plakáton látható Tihanyban még csak meg sem fogalmazódott).



2010-ben azonban éles váltással a Magyar Turizmus Zrt. elfordult az aktív családoktól és inkább kulturális desztinációként ábrázolta, az inkább szabadidős programokra alkalmas Balatont. A fordulatra nem találtam magyarázatot, valószínűleg a tó sokszínűségét volt hivatott bemutatni...



De nézzük a legfrissebb 2013-as Balaton7 kampányt.

2013 tavaszán az aktív turizmusé lett a főszerep, az "Ébredés" hívószó köré csoportosítva az ajánlatokat - ennek szellemében egy vitorlás kikötőt láthatunk a kedvezményes időszakot hirdető plakáton. Igaz, a kedvezményes programok között találtunk vitorlástúrát is és a Balatonról én is/MI is könnyen a vitorlázásra asszociálunk, de az aktív turizmusról talán már kevésbé mondható ez, tekintve, hogy a vitorlázás az "elit" sportok közé tartozik és viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, főleg ha csak egy hetet töltenek a Balaton partján.


Foglaljuk össze a Balaton7 kampány tanulságait: a Balaton környékén rengeteg a látnivaló, lehet családosan biciklizni, kulturálisan feltöltődni, és az aktív (főleg vitorlás) turizmusnak is a melegágya.

Ezek után nézzük az elmúlt évek nyári balatoni kampányait (még kuszább lesz, ezt megígérhetem)
2011 (átmenet a Balaton7 és a nyári kampány között)

2011-ben két kampány is szerveződött a Balaton köré. Az ősziről sajnos nem találtam plakátot, de annyit elárulhatok, hogy az egészségturizmus szellemiségében készült, ezért a kampány, a "Balaton - az egészség forrása" címet kapta. Az őszi kampány célcsoportját a 18-35 év közötti fiatal felnőttek alkották. A reklám a Balaton egy újabb arcát mutatta meg nekünk, és mint egészségturisztikai desztinációt ábrázolta.

Ennél sokkal izgalmasabb azonban a 2011-es május-júliusi kampány, a "Tiszta erőből nyár". Az első akciósorozat középpontjába a családi, vízparti üdülés került, ahol a fő célcsoport a családosok (24+) alkották. A kampány igen nagy médiavisszhangot kapott, számos magazinban jelent meg, valamint rádió és TV csatornákon is találkozhattunk vele. A plakát egyértelműen a kisgyerekes családoknak szólt, kissé érzelemvadász, mindenképpen érzelmekre és emlékekre ható.



2012

Ehhez képest 2012-ben elfelejtettük a családokat, a bombát ugró kissrác felnőtt 1 év alatt és bulizni vágyó fiatal felnőtt (nő) lett. A "Partra magyar!" reklámhadjárat 2012 májusában kezdődött és egészen augusztusig tartott. A kampány szintén nagy médiavisszhangot kapott. 3 különböző kreatív is készült: Tisza-tó: a te vized, a te partod, a te kalandod (célcsoport: fiatal férfiak), Velencei-tó: a te vized, a te partod, a te játékod (célcsoport: családok), Balaton: a te vized, a te partod, a te bulid (célcsoport: fiatal nők). Igaz, a korábbi kampányok nem győzték hangsúlyozni a Balaton család barát mivoltát, ehhez képest 2012-ben egy éles vágással inkább a 16-25 éves korosztályhoz szóltak a kommunikációs szakemberek. Strand, strandpapucs, hangfal, lemezjátszó, buli, (anorexiás) lányok - ez a Balaton 2012-ben.

2013

Lássuk idén kik és hogyan nyaralnak a Balaton partján az Mt. Zrt. szerint. "Nem csak vízpart!" a hívószó. A szlogen: "Balatoni pezsgés, indulás előtt segít az itthon.hu". A kampány célcsoportját ismét a fiatalok alkotják (lásd: cipő a képen), a téma ismét a buli, a szórakozás. A Magyra Turizmus Zrt. megfogalmazása szerint: "A kampány nyári szakaszában a „zsongás” felidézésével több, egész évben átélhető élménnyel kapcsolják össze a vízparti turizmust. Az új megcélzott piaci szegmens a fiatal korosztály, így hangsúlyt kapnak a nagy hazai nyári fesztiválok, de kiegészítő elemekként megjelennek a fiatal családokat megszólító, a gyermekek számára is élményt nyújtó rendezvények is. A „Nem csak vízpart!” szlogennel a vízpart fogalmát újraértelmezve a napsütés, szabadság, strand mellé társítják a többi évszakban is utazásra csábító lehetőségeket: a wellness-fürdőzést, túrázást, a koncerteket, kiállításokat, valamint a kulináris élvezeteket. A kampány másik fontos célja, hogy a SZÉP kártya szálláshelyi felhasználását is erősítse a belföldi turizmus élénkítése érdekében."
Igaz számomra a plakátból ez a rengeteg társítás annyira nem feltétlen egyértelmű, de ha az Mt. Zrt. szerint igen, akkor legyen így...



És akkor eljött az összefoglalás ideje. Szegény Balaton, nemhogy évről-évre, szinte évszakról-évszakra más arculatot kap. Mesés kaland családoknak, egészségturisztikai központ, komolyzenei-kulturális központ, aktív turisztikai desztináció vitorlásoknak, nemcsak vízpart fiatal bulizóknak.

És akkor nézzük mi is valójában a Balaton: egy fantasztikus nyaralóhely, ahol a főszerep a vízé. Nemcsak vízpart, mert rengeteg klassz fesztivál és program várja az ideérkezőket, van kiépített bicikliút, sok program gyerekeknek és családoknak, romantikázó fiatal pároknak, van Balaton Sound fesztivál és néhány disco a bulizó fiataloknak, de mégis... Ami itt van az strand, vízibicikli, gumimatrac és víz, víz és víz. Jó lenne, ha a sok kreatív végre meglátná a Balaton igazi arcát és ezt kommunikálná.

Mert nekem/nekünk a Balaton a Riviéra...


Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)



Forrás: ithhon.hu, monitormagazin, balatonfuredma.hu

 

 


 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ágens Reklám és Kereskedelmi Kft.

Tevékenység: Célunk, hogy az ötlettől a kivitelezésig rendelkezésre álljunk és az ügyfeleink kérésének, igényének megfelelő gyors és színvonalas...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklamipar reklámipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis