FaceBook blog.hu

Marketing - Horeca / Turizmus

Valentin napi éttermi ajánlatok - a marketinges szemével nézve

2014.02.13

Bálint nap a romantika, a szerelem, a giccs ünnepe - azaz igazi kereskedelmi ünnep. Mutasd meg párodnak, hogy mennyire szereted, vegyél neki virágot, ajándékot, csokit, ékszert, eljegyzési gyűrűt és az sem árt, ha elviszed egy romantikus vacsira.

Ezen a ponton lép be a vendéglátás is a globális V-day őrületbe. Valentin napján természetes elvárás a romantikázni vágyó párok részéről, hogy különleges fogásokat és meghitt hangulatot várnak, így az éttermeknek, cukrászdáknak nem kis felkészülést igényel ez a szerelmetes roham.

Mai cikkünkben megvizsgáljuk, hogy az egyes éttermek hogyan kommunikálják Valentin napi ajánlatukat. Fontos! Az egyes vendéglátóhelyek ajánlatait, csak marketingkommunikációs szempontból vizsgáljuk meg (bíráljuk...) az ajánlat tartalmára nem térünk ki.

Először vizsgáljuk meg a Valentin napi vacsorahelyszín választási élethelyzetet. Jellemzően a férfiak viszik el hölgy (nem feltétlen...) párjukat vacsorázni. Ha nagyon tudományosan akarjuk megközelíteni ezt a döntési helyzetet, akkor nézzük Maslow szükségletpiramisát. Valentin napján alapvetően a szociális és az elismerés iránti szükségletet szeretnénk kielégíteni. Egyrészt szeretnénk szeretve lenni, szeretnénk kimutatni párunknak, hogy mennyire szeretjük. Másrészt szeretnénk, ha a külvilág is látná, hogy mennyire szerelmesek, mennyire figyelmesek, romantikusak vagyunk. Nemhiába, a Facebook "check-in"-ek száma valószínűleg az egekben lesz...

Ennek fényében milyen ajánlatokra vágyunk? Az ajánlat legyen szerelmetes, romantikus, érzelmekre ható és mindemellett trendi. Így az éttermek jellemzően három dolgot tehetnek:

1, Az ajánlat kommunikációs anyagaiban (szórólap, FB ajánlat, weboldal) bemutatja, hogy milyen hangulatot kapnak majd a vendégeik. Véleményünk szerint ez a legjobb út, amit egy vendéglátóhely választhat, hiszen "hozott anyagból" mindig könnyebb dolgozni. Törzsvendégeikben kellemes érzést vált ki, míg az esetleges vacillálókat is jobban meggyőzi, hogy mi várja majd őket és párjukat az év legszerelmesebb napján.

Tökéletes példa erre a kommunikációra a Gerbeaud Cukrászda. Gyertyafény, rózsaszín, gyöngyök - egyszerre romantikus, de mindenképpen villantós és trendi.



2, Az ajánlat nem tér el az étterem megszokott arculatától, csak az ünnepre való tekintettel kicsit giccsesebb, kicsit "pirosabb" lesz. Sok étterem inkább ezt az utat választja, mint a hangulatképeket, ami ugyan lehet, hogy kevésbé hatásos viszont mindenképpen jobban illik az összképhez. Erre is mutatunk példát.

Az ÉS Ámor nyilával utal az ünnepre, míg az Innio borbár a megszokott arculatát pirosította be, illetve "innio-sította" az ünnepet, "valentinnio".



3, A cikkünk végére hagytuk a legelterjedtebb és egyben a legrosszabb kommunikációs formát. Keressünk (jellemzően a Google-ben) valamilyen gicces-romantikus-Valentin képet, cirádás (véletlenül sem az arculatunknak megfelelő) betűkkel írjuk rá az aktuális ajánlatunkat és kész is vagyunk. Nem kapcsolódik a vendéglátóhelyhez? Nem kapcsolódik az arculathoz? Nem számít. A lényeg, hogy gyorsan végeztünk vele és várhatjuk a vendégeket...

Nem mondjuk azt, hogy ezek az ajánlatok nem lehetnek sikeresek. Sőt! Valószínűleg ugyanannyira tömve lesznek ezek a cukrászdák és éttermek, mint azok, amelyek több energiát fordították a kommunikációjukra. Csak míg az utóbbiak új vendégeket is meg tudnak győzni, addig az előbbiekbe vagy a vendéglátóhely neve, hírneve miatt térnek majd be a vendégek vagy a törzsvendégek ünneplik majd ott a nagy napot.
Nézzük is a példákat.

Panoráma Étterem Citadella
- a magát "legszebb randi helyszínként" aposztrofált étterem
Rózsa, eper, csokoládé, giccses idézet, ingyenes parkolás és mehet is Facebookra. Sokat látunk az étteremből, a kilátásból és a helyszínből nem igaz?


Európa cukrászda

Klasszikus randevú helyszín. Tradicionális, hangulatos, meghitt - akárcsak a kommunikációjuk, ugye? Piros háttér, nem a Cukiban készült torta (de legalább torta...), tűzpiros háttér. Giccs faktor ON, akárcsak a gagyi faktor...



Prime étterem

Hogyan ússza meg a marketinges (vagy a marketingért is felelős kolléga) a legegyszerűbben ezt az egész felhajtást? Keressünk egy szíves hátteret (az sem baj, ha torz), hozzá egy cirádás tipót (az sem baj, ha olvashatatlan a háttéren), írjunk bele hívószavakat (gyertyafény, romantika, pezsgő, Bazilika) és tadááám kész is az ajánlat.



Symbol

Téli Budapesten mire vágyhat a szerelmes pár? Tengerpartra és esernyőre... Igaz a 3. kerületben az esernyőt ugyan megkaphatjuk, a tengerpartot viszont semmiképp sem, cserébe a menü sem olvasható. Szintén egy promó anyag, amivel nem tudunk azonosulni.



Cikkünkben több volt a rossz példa, de ez sajnos nem véletlen. Magyarországon jelenleg sokkal több az elrettentő gyakorlat, mint a követendő, kiemelendő.

Ettől függetlenül Nagyon Boldog Valentin napot és természetesen fantasztikus, romantikus, gyertyafényes, meghitt, összebújós, egymást etetős ünneplést kívánunk Nektek.



Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)

 

 



 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ágens Reklám és Kereskedelmi Kft.

Tevékenység: Célunk, hogy az ötlettől a kivitelezésig rendelkezésre álljunk és az ügyfeleink kérésének, igényének megfelelő gyors és színvonalas...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis