FaceBook blog.hu

Marketing - Márka

20 év arculatokban, röviden. 11. rész: Globus konzervek

2013.07.24

Falatnyi bikiniben pózolnak a modell lányok egy 1984-es Globus plakáton. Sütő Enikő is köztük van, de nem ő volt az első híresség a márka történetében. A magyar színház nagyasszonya, Honthy Hanna szintén népszerűsített Globus konzerveket.

Kevesen tudják, hogy a Globus története egészen a 19. század végéig, egészen pontosan 1882-es alapításáig nyúlik vissza. Az Első Magyar Konzerv- és Ércárugyár elnevezésű előd kezdetben csak hús- és kávékonzervekkel foglalkozott.

A Globus-t, mint márkanevet csak később, 1924-ben vezették be. Ezen a néven árusították zöldség- és gyümölcskonzerveiket. Népszerűségüket növelendő, 1937-ben felkérték a Honthy Hanna színésznőt reklámarcnak. A korabeli plakáton mosolyogva hirdeti: "Szeretnék én olyan nélkülözhetetlen lenni a színpadon, mint amilyen nélkülözhetetlen a Globus konzerv minden háztartásban!" Honthy Hanna Kossuth-díjas színművésznő, operettprimadonna, Érdemes - és Kiváló Művész. Az őt körülvevő rajongást mi sem mutatja jobban, minthogy a kedvéért operetteket dolgoztak át. 1978 decemberében hunyt el.



A soron következő évtizedekben rengeteg szlogent használt a konzervgyár. "Befőz-megfőz Ön helyett a konzervipar!" vagy "A családnak LENCSE CSALÁD!" vagy "Globus, a jó konzerv!" A vállalat 1958-ban nevet változtatott, attól kezdve a Globus Budapesti Konzervgyár gyártotta a készételeket. Hét évvel később, 1965-ben exportengedélyt kaptak, így a szocialista tömb országainak piacán kívül, az Európai Gazdasági Közösség országait is meghódíthatták a Globus termékek.

1978-ban kártyanaptárakat is készíttettek, melyeken a "Globus konzerv örök sláger!" szlogen szerepelt. Ugyanebben az évtizedben használták "Az ön konyhájából sem hiányozhatnak, kirándulásnál nélkülözhetetlenek" mondatocskát a sonkás tojáskrémet vagy a ma már bizarr hangzású konzerves nyelvkrémet reklámozó plakátokon. Egy 1984-es plakátsorozat szerint a volt manöken, Sütő Enikő is modellt állt a Globus-nak, és egy aprócska fehér bikiniben, konzervekkel teli strandtáska alatt roskadozva pózolt a fotósoknak.



A rendszerváltás utáni években ismét nevet változtattak, Globus Konzervgyárra keresztelték a vállalkozást. Ekkoriban csendült fel először a fiatalabbaknak is ismerős szlogen: "Globus, a megbízható minőség!" 1993-ban, mindössze két évvel az előző névváltoztatás után, ismét átkeresztelték a céget, ekkor kapta a Globus Konzervipari Részvénytársaság nevet. 1995-ben márkaszaküzletet nyitottak Budapesten, a Király utcában " a minőség aranyfedezete" elnevezéssel, majd belevágtak egy nagyszabású májkrém promócióba. A nyereményjátékra vonalkódot beküldök száma havonta a 38 ezret is elérte! Még ebben az évben piacra dobták az univerzális vagdalthúskonzervet, melyet később a magyarok csak "gyíkhúsként" emlegettek. Hogy miért volt univerzális? Azért mert lehetett rántani, sütni, mártásalapként használni, de fasírtnak és melegszendvicsnek is kiváló volt. (Bár egyesek valószínűleg vitatkoznának ezzel a jelzővel.)

A kilencvenes évek második felében a gyárnak komoly gondjai adódtak. A Globus, bár nemzedékek nőttek fel a termékeit használva, kissé elfelejtődött. Ebben az időben több nagy üzlettől estek el, végül nem nagyon kaptak új külföldi megrendeléseket. A gyárat 2001-ben felvásárolta a 400 saját márkával bíró, 160 országban jelenlévő Unilever. Az ő irányításuk alatt éledt újjá a márka, és készültek el az első komolyabb reklámfilmek.

Globus. Kísértésbe visz. 2000-ből.

A vállalat 2006-tól francia tulajdonba került, ennek eredményeként a Globus minden eddiginél jobban fókuszál a zöldség- és gyümölcskonzervek, ketchup, mustár, majonéz, salátaöntetek és a mártások gyártására és bevezetésére. 2010-ben elkezdték használni a "Mindig más, mindig finom. Globus." szlogent, melyet az alábbi reklámfilmben is hallhatunk majd.

Mindig más, mindig finom. Globus. 2010-ből.

Idén a Globus Ínyenc Mártás népszerűsítésére fektették a hangsúlyt és a "Globus. Valami nagyon más." szlogent építették bele a kampányba. A weboldalukon változatos receptekkel igyekeznek segítséget nyújtani az új termék felhasználásában. Készíthetünk rántott húst, rántott tököt és sülthúsos szendvicset is ezzel a krémmel.


Bakos Csenge M.
(reklámipar)

 
Címkék: arculat, márka, reklám

a cikk további képei

vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

03

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Deep&Peak Digitális ofszetnyomda

Ha kiadványai elkészítésekor egyaránt fontosak a digitális nyomtatás előnyei: a rugalmasság, a gyorsaság, a kis példányszámú munkák gazdaságos...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. Bank bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis