Érdekes megközelítéssel indított kampányt az UNICEF svédországi bizottsága a Forsman & Bodenfors ügynökséggel április végén.
A kampány jelmondata – Likes don’t save lives. Money does. – azt hangsúlyozza, hogy nem elég a közösségi médiában lájkokkal történő elköteleződés, azzal nem tudnak életeket menteni. Szükség van a pénzadományokra, hogy segíthessenek a rászorulóknak.
Sokszor találkozunk azzal a Facebookon, hogy az emberek lájkokkal fejezik ki véleményüket, elköteleződésüket egy bizonyos témában a legbanálisabb dolgoktól kezdve a komoly, egész világot érintő ügyekig. Az UNICEF Svéd Bizottsága ebből kiindulva indította el kampányát április végén, melynek üzenete a következő: Likes don’t save lives. Money does. Ez annyit jelent, hogy a lájkok nem mentenek életeket, a pénzadományok azonban igen.
Bár a közösségi média a szervezetek számára is nagyszerű módja annak, hogy elterjesszenek egy-egy üzenetet, a széles közönség elé tárjanak egy szóban forgó ügyet, azonban sokszor elmarad a valóságban is megmutatkozó hatás és hatékonyság. A lájkolással úgy érezhetjük, hogy ténylegesen részt veszünk valamiben, kiállunk egy ügy mellett, de ez attól még nem aktív fellépés („slacktivist”). Petra Hallebrant, az UNICEF svédországi kommunikációs igazgatója egy interjúban elmondta, hogy szeretik a lájkokat, és a közösségi média kitűnő első lépés az elköteleződéshez, de nem lenne szabad itt megállni. „A lájkok nem mentik meg a gyerekek életét. Pénzre van szükségünk ahhoz, hogy például vakcinákat vegyünk.” – tette hozzá Hallebrant.
A kampányhoz három videó is készült. Az egyik videóban egy nagyon rossz körülmények között élő, öccsét egyedül nevelő kisfiú beszél arról, hogy néha fél, hogy megbetegszik, mint ahogy egykor édesanyjuk, de úgy érzi, hogy minden rendben lesz, hiszen az UNICEF Svédországnak 177.000 kedvelője van ma a Facebookon. A másik két videó viccesebb oldalról ragadta meg a problémát: egy férfi nem pénzzel, hanem lájkokkal akar fizetni egy étteremben, illetve egy ruházati üzletben.
Endrész Dorottya
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Valódi, 100%-ban alkoholmentes nyomtatási technológiát vezettünk be, drasztikusan csökkentve ezzel az ózonképződésben szerepet játszó illékony...
További információk