Idén másodszorra kerül megrendezésre az Ajándék Terminál december 8. és 23-a között az Erzsébet téren, a volt buszpályaudvar épületében.
Ha így ismerősebb, a helyszín az Akvárium bejáratától balra, a szökőkúttól pedig jobbra eső épület, melyet a két hatalmas fakutya őriz. És hogy mi is az az Ajándék Terminál? Attól függ, hogy melyik funkcióját helyezem előtérbe.
Az Ajándék Terminál egy időszakos kiállítás, hiszen december 23-ig bármikor be lehet menni, csak úgy nézelődés céljából. Az Ajándék Terminál egy karácsonyi vásár, hiszen a kiállított tárgyakat meg is vásárolhatjuk ott helyben. Az Ajándék Terminál egy pop-up store (hogy ezzel a manapság oly’ divatos kifejezéssel éljek), hiszen a kiállított dolgok nagy részét csak itt (illetve más pop-up store-okban - időszakos design-üzletekben) lehet megvenni.
Az Ajándék Terminál egy új, ideiglenes közös tér, ahol a kiállítás ideje alatt különféle programokkal szórakoztatják majd a nagyérdeműt, ahol forraltborozás mellett lehet majd beszélgetni (például banalitásokat és komolyabb érveket érintve a magyar design jelenéről és jövőjéről, már ha a környezet ilyen mértékben befolyásolhatja egyáltalán a beszédtémát).
Bárhogy csűröm-csavarom, próbálom definiálni, mégsem ez a lényeg. A lényeg a cél, mely a szervezők bevallása szerint az, hogy megmutassák a magyar design legjavát, és bebizonyítsák, a design szó nem a luxus szinonimája. A „magyar design legjava” kifejezés egyértelműen azokra a már befutott tervezőkre utal, akiket nagy eséllyel ismer a divatban, design holmikban kicsit is jártas „utca embere”. (Most nem megyek bele abba, hogy a „legjava” és a „legjobbja, legötletesebbje” halmazok ezen megfogalmazás szerint – sajnos − nem feltétlenül fedik egymást, de nyilván a szamárlétrát mindenkinek meg kell másznia.)
A kiállítás-vásár keretében majdhogynem száz magyar művész mintegy háromezer tárgyát mutatják be. Találhatunk itt a bútoroktól kezdve a lakberendezési kiegészítőkön, használati tárgyakon át a ruhákig, ékszerekig, babákig, füzetekig igazán mindenfélét. Az idei kiállítók között szerepel (a teljesség igénye nélkül) Abodi Dóra, Vágó Réka, Konsánszky Dóra, az Artista, a Hannabi, az IVANKA, a Je Sius Belle és a Nubu.
A programok között szerepel a december 12-én, 19:00-kor kezdődő Jótékonysági Design Aukció, ahol a licitálásra felajánlott egyedi tárgyak teljes bevételével az ŐRZŐK Alapítványt támogatják, mely a Semmelweis Egyetem II. számú Tűzoltó utcai Gyermekklinika hivatalos alapítványa. Tehát a fanyalgók sem mondhatják, hogy a designnak semmi értelme, ezen a napon egyértelműen nemes célt szolgál majd.
További információk, programok: https://www.facebook.com/events/495264150505703/?fref=ts
Baranyi Réka
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Megszokott filozófiánk: professzionális minőséget a lehető leggyorsabban. Soha nem vagyunk hajlandóak kompromisszumot kötni: Digitális...
További információk