Július 16-án folytatódik a Holdudvar dizájn témájú előadás- és beszélgetéssorozata
Két héttel a bemutatkozó esemény után folytatódik a Holdudvar dizájn témájú előadás- és beszélgetéssorozata, az Értékpárok – Design más szemmel. Ezúttal a „Hasznos és használható” fogalompár kerül terítékre: a gazdaságosság és a praktikum szempontjaiból elemzi saját munkásságát a négy meghívott, a szakma élvonalát képviselő vendég: Barcza Dániel, Cosovan Attila, José Simon és Tóth Bori. A 10-15 perces előadásokat ezúttal is beszélgetés követi.
„Form ever follows function”, „A forma mindig a funkcióból következik” – írta az amerikai építész, Louis Sullivan a 19. század végén. Mondata kissé rövidebb formában az 1920-as években, a modernista tárgykultúra és a tömeggyártás elterjedésével vált közhellyé a formatervezők között. Ennek csaknem száz éve, és bár a dizájntárgyak gyártásának terén és az ipari formatervezésben Magyarország is komoly hagyományokkal büszkélkedhet, a közvetlen kapcsolat a dizájntárgy formája és funkciója között sokszor korántsem egyértelmű az ipar és a nagyközönség számára.
Bizonyítható egyáltalán, hogy a dizájner munkája forintosítható plusz értéket teremt? Mit tud kezdeni a dizájnszkeptikusokkal egy gyakorló tervező, vagy egy dizájnereket képző hazai intézmény? Egyszerűbb vagy bonyolultabb Magyarországról külföldre dolgozni? Mennyire vetheti alá magát a tervező a kereskedelmi szempontoknak, és mikor veszíti el munkája személyes jellegét? Végezetül pedig létezik-e hazai dizájn-ipar és van-e számottevő kereslet a hazai dizájn-termékekre?
Ilyen és hasonló kérdésekre várja a választ a július 16-i Értékpárok két szervezője: Batta Barnabás kommunikációs szakember, trendkutató a Mitte Communications stratégiai igazgatója és Kovács Dániel művészettörténész. A négy meghívott, a szakma élvonalát képviselő vendég ez alkalommal: Barcza Dániel, a MOME Design Intézetének igazgatója, Cosovan Attila dizájner, a Co&Co alapítója és vezetője, José Simon tervezőgrafikus (Simon Says) és Tóth Bori divattervező (Maison Marquise). A 10-15 perces előadásokat ezúttal is beszélgetés követi.
A programsorozat lényege, hogy a hazai dizájnerszakma legjobbjainak segítségével tegye érthetőbbé és ismertebbé a dizájn világát, az alkotás folyamatát a kezdő vázlatoktól az üzletekbe kerülésig. Ehhez olyan, közismert fogalmakat hívunk segítségül, amelyek a tervezők saját munkáin, előadásain, illetve a moderált és a közönségnek is teret adó beszélgetésen keresztül új tartalommal töltődhetnek fel.
A július 16-i Értékpárok 19 órakor kezdődik a margitszigeti Holdudvarban. A beszélgetést ezúttal Batta Barnabás moderálja majd. Belépő nincs, részvételi szándékod az esemény Facebook oldalán is jelezheted.
Résztvevők:
Barcza Dániel
Cosovan Attila
José Simon
Tóth Bori
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk