Nem csak Magyarországon róják fel gyakran a média képviselőinek, hogy vonakodnak hírt adni a vállalatok CSR tevékenységeiről.
Annak ellenére, hogy a törvényi szabályozás ma már egyértelműen megkülönbözteti a CSR kommunikációt a bújtatott reklámtól.
Több kutatás is vizsgálta korábban, hogy a hazai újságírók miként viszonyulnak a vállalatok társadalmi szerepvállalásához és annak kommunikációjához, de ezek többsége kevéssé vette figyelembe, hogy a vállalati felelősségvállaláshoz kapcsolódó tevékenységek nagyon sokrétűek, és kommunikációs szempontból is eltérő módon közelíthetőek meg mind a vállalatok, mind a média oldaláról.
Milyen szempontok alapján döntik el a média szakemberek, hogy a vállalatok társadalmi szerepvállalásához kapcsolódó hírek közül mi kerüljön be?
Erre a kérdésre kereste a választ a Magyar Adományozó Fórum 2011 novemberében végzett kutatásával, melynek során a vállalati CSR témákkal rendszeresen és régóta foglalkozó médiaszakembereket kérdezett meg arról, hogy véleményük szerint mit, miért, hogyan és hol érdemes kommunikálni a vállalati támogatások területén?
A felmérés 3 nagy területet vont vizsgálat alá: a média szerepének meghatározását, a vállalatok tevékenységeit- a jó és kevésbé jó gyakorlatokat, valamint az olvasói attitűdöket- azaz közügynek vagy marketingnek tekintik a vállalatok támogatási tevékenységét?
A CSR kérdésekkel rendszeresen foglalkozó médiaszakemberek többsége szerint hazánkban jelenleg a média még meglehetősen passzív, túlnyomórészt a vállalatoktól kapott információkon alapuló híreket közvetítő, kommunikációs csatorna szerepet tölt be a vállalati támogatási programok szemszögéből. Ugyanakkor, bár a vélemények erősen megoszlottak, a mostaninál jóval proaktívabb megközelítésre lenne szükség, és a médiának az ismeretterjesztés mellett példamutató, kezdeményező szerepet kellene felvállalnia és tudatosabban kezelnie a támogatásokhoz kapcsolódó híreket.
A válaszadók többsége hazai vállalati gyakorlat alapján a cégek ilyen irányú tevékenységeit marketing eszközként definiálja, ami abban is tükröződik, hogy elsősorban a speciális CSR kiadványok, valamint gazdasági és bulvár felület nyitottak leginkább a vállalatok társadalmi befektetési programjairól szóló hírekre, és a vállalat által a vásárlói vagy munkavállalói körében végzett gyűjtések és a cause related marketing programok inkább a fizetett tartalomba illenek véleményük szerint.
A megkérdezett szakemberek tapasztalata alapján a vállalatok leggyakrabban környezetvédelemre vonatkozó programokról adnak hírt, amelyeket az egészségügy és az oktatásügy követ. A legáltalánosabb támogatási forma pedig a pénzbeli támogatás, míg a vállalati önkéntesség még mindig ritkán fordul elő.
Szerkesztőségi tartalom szempontjából legtöbben a támogatott ügy népszerűségét jelölték meg a válaszadók döntő tényezőként, amelyet a támogatás által elért eredmény és hatás valamint harmadikként a tevékenység innovatív jellege követett.
A vállalatok által elkövetett kommunikációs hibák kapcsán a szakemberek kiemelték, hogy számos esetben túl sok a támogatási tevékenységhez nem kötődő vállalati információ. Emellett a vállalatok gyakran eltúlozzák a támogatás jelentőségét, illetve az eredményekről, hatásról nem nyújtanak megfelelő tájékoztatást.
Az olvasók preferenciáit tekintve a média képviselői úgy vélték, hogy a vállalatok gyakorlatával szemben a legnagyobb érdeklődésre számot tartó területek fontossági sorrendje eltér: a környezetvédelem csak a harmadik helyen szerepel az egészségügyet és az oktatásügyet követve.
Kiderült, hogy közhasznú támogatások terén a közszereplők, hírességek tarthatnak leginkább számot az olvasók figyelmére, bár a vállalati támogatások iránt is egyértelmű érdeklődés van. A médiaszakemberek szerint az olvasók többsége a vállalatok társadalmi befektetési programjait bemutató hírekre, mint önreklámra tekintenek, nem pedig mint közérdekű hírre.
A kutatásról készült részletes tanulmány ITT letölthető.
(BrandTrend)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk