Jelenleg a világon több, mint 7000 különböző nyelvet beszélnek az emberek. Szakértők ugyanakkor úgy vélik, hogy az évszázad végéig e nyelvek közel 50 százaléka ki fog halni.
A Google megpróbálja megállítani ezt a folyamatot, illetve megőrizni az utókor számára a leginkább veszélyeztetett nyelveket és ezért különböző intézetekkel együttműködve elindította a Endangered Languages Project nevű kezdeményezést. Az amerikai keresőcég a honlapon lehetőséget nyújt arra, hogy mindenki a veszélyeztetett nyelvekkel kapcsolatos szövegeket, információkat és hangfelvételeket tölthessen fel, valamint oszthasson meg másokkal.
A konszern álláspontja szerint az emberi faj minden egyes kihalt nyelvvel szegényebb lesz és elveszíti az élet elmúlt évszázadainak tanúit. A projektet a kifejezetten erre a célra alapított Alliance for Linguistic Diversity támogatja. Ez gyűjti össze azokat a csoportokat, amelyek a kihalás által veszélyeztetett nyelvekkel és azok megmentésével foglalkoznak. A szövetségnek jelenleg 29 tagja van. A programot a First Peoples Cultural Council és az Institute for Language Information & Technology (Eastern Michigan University) felügyeli majd. A távlati célok között szerepel, hogy az összegyűjtött anyagokból a tudományos kutatások is profitáljanak, ílletve azok is segítséget kaphatnak, akik kedvet éreznek a ritka nyelvek megtanulása iránt.
A honlapon térkép is található, amely a veszélyeztetettség foka szerint különböző színekkel jelöli az egyes nyelveket. A nyelvek nevére kattintva egy oldal bukkan elő, amely a legfontosabb adatokat (hányan és mely régiókban beszélik a nyelvet stb.) tartalmazza. Kihalás fenyegeti például a navahó, a koro és az aragóniai nyelvet. A koro nyelvet jelenleg már csak összesen 1000 ember beszéli Indiában. Szakemberek februárban azt állították, hogy a digitális technológia ezen belül is a közösségi oldalak, a videomegosztó portálok és a mobiltelefonos rövid szöveges üzenetek menthetik meg a kihalófélben lévő nyelvek egy részét.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Aromamedia Illatmarketing
Cím: 1037 Budapest , Flóra út 19.
Telefon: 0630 2227256
E-mail: info@aromamedia.hu
Tevékenység: Az...
További információk