2012. december 5-én hazai élelmiszeripari vállalkozások, köztük az Unilever Magyarország is aláírta a 2007-re visszatekintő EU Vállalás kibővített formáját, amely gyermekeknek szóló reklámozás terén fogalmaz meg önszabályozást.
A vállalatnál a felelős marketingkommunikáció nem új keletű, alapelveiket az élelmiszerek reklámozása terén már 2003-ban lefektették. Az alapelvek értelmében az Unilever kommunikációjával nem céloz 12 évnél fiatalabb korosztályokat, kiemelten figyel arra, hogy ne használja ki a gyermekek vagy fiatalkorúak hiszékenységét, ezért nem közvetít félrevezető üzenetet és nem homályosítja el a határt a műsor és a reklám között.
A gyermekkori elhízás globális, egyre nagyobb méreteket öltő probléma. E kihívás megoldásában nagy szerepe van az államnak, a fogyasztóknak és az élelmiszergyártóknak is. Utóbbi felelőssége nem merül ki a termékfejlesztésben, a felelős reklámozás és az egészséges életmód népszerűsítése is a részét képezi. Az önkéntes szerepvállalás egyre erőteljesebb részükről ezen a területen. 2007-ben tizenegy vezető élelmiszeripari vállalkozás – köztük az Unilever – EU Vállalás (EU Pledge) nevű kezdeményezést írt alá azzal a céllal, hogy a gyermekekre irányuló marketingtevékenységük önkéntes korlátozásával is hozzájáruljanak a kiegyensúlyozott táplálkozás és az egészséges életvitel összhangjának megteremtéséhez. 2012-ra a Vállalást kibővítették, a részt vevő élelmiszeripari cégek száma húszra nőtt, valamint a Vállalás egyes tagállamaiban nemzetközi szinten is megjelent a kezdeményezés.
A Vállalást aláíró nemzetközi vállalatok hazai képviselői úgy döntöttek, hogy Magyarországon folytatott marketingkommunikációs gyakorlatukban is maradéktalanul betartják az EU Vállalás kibővített előírásait, tehát nem hirdetik termékeiket 12 évesnél fiatalabb gyermekeknek, azon termékek kivételével, amelyek eleget tesznek bizonyos meghatározott táplálkozási kritériumoknak, valamint nem folytatnak termékekkel kapcsolatos kommunikációt az általános iskolákban, kivéve, ha az iskola vezetése oktatási célokból ezt kifejezetten kéri, illetve hozzájárulását adja.
„Az Unilever 2007 óta Magyarország első számú reklámhirdetője, ezért a felelősségünk is óriási a tekintetben, hogy fogyasztóinkat milyen módon és milyen üzenetekkel érjük el. A felelősségteljes kommunikáció mellett már 2003-ban elköteleztük magunkat. Kiemelten figyelünk arra, hogy üzeneteinkben hangsúlyozzuk az aktív életmód fontosságát, mert hisszük, hogy ezzel is hozzájárulunk ahhoz, hogy a gyermekkori elhízás mértéke csökkenjen hazánkban” – mondta Gyenes András, az Unilever Magyarország és Adria régiójának vezérigazgatója.
A vállalat ezek mellett arra is figyel, hogy kommunikációjában ne használja ki a gyermekek vagy fiatalkorúak tapasztalatlanságát és hiszékenységét, ezért nem közvetít félrevezető üzenetet, nem győz meg egészségtelen étkezési szokásokról és nem homályosítja el a határt a műsor és a reklám között.
Az EU Vállalás kibővített dokumentumát hazánkban az Unilever mellett az alábbi vállalatok írták alá: Coca-Cola, Danone, Ferrero, Intersnack, Kraft, Mars, Nestlé.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Confhotel Csoport névadója, a Confhotel Event 2000-ben alakult meg azzal a céllal, hogy a különböző létszám,- és eszközigényű vállalati...
További információk