Karácsonykor többen és többet adományozunk, mint év közben. Ez a tendencia, úgy tűnik, idén sem csökken, azonban az előző évekhez képest kicsit árnyaltabb az összkép.
Karácsonykor nagyobb valószínűséggel adományoz az is, aki évközben nem teszi. Ez nem meglepő, hiszen ez az ünnep talán az egyetlen, amikor mindenki megáll egy kicsit, és nemcsak magának, de akár ismeretleneknek is szép pillanatokat próbál szerezni. Az ünnepi hangulat fogékonnyá teszi az embereket, és ez nem változik, még ha gazdasági válság is van.
Az éves adományok közel harmada karácsonykor érkezik
A 2012-es szja 1%-os eredményeknél az látszott, hogy megtört a korábbi évek trendje, a felajánlók száma lényegében nem nőtt tovább, mindössze közel 1%-kal, szemben a korábbi években tapasztalt 5%-os bővüléssel. Mi a helyzet a karácsonyi adományozással?
„Két részre érdemes bontani a témát. Egyrészt megvizsgálni, hogy a többi hónaphoz képest nő-e decemberben az adományozási hajlandóság, másrészt összehasonlítani a számokat az elmúlt évek azonos időszakaival” - mondja Miha Tamás, civil kommunikációs szakember, a Human Dialog Kft. ügyvezetője. - „Az első esetben a válasz egyértelműen igen. Tapasztalataink alapján az éves adományösszeg 26%-a folyik be decemberben.” - teszi hozzá.
Már a november és az október is „erős”, előbbinek 3 év átlagában 11,7%, utóbbinak pedig, a 8,2%-os áprilishoz hasonlóan, 8,4% a súlya egy éven belül. Igaz, ezzel a képzeletbeli 3. és 4. helyezett október és április gyakorlatilag már „csak” az éves átlagot (8,3%) hozza. A jótékonyság szempontjából leggyengébb hónap rendre a január, az adományok átlag 3,4%-a érkezik akkor. Szintén gyengének számít még a június és az augusztus is, viszont érdekesség, hogy a július pozitív értelemben lóg ki ebből a sorból.
„Ami pedig az azonos időszakok összehasonlítását illeti, a 2009. január 1. és 2011. dec. 31. közötti 3 év adományainak elemzését nézve a folyamatosan hírlevelekkel kommunikáló ügyfelek körében nőtt az adományösszeg. 2009-ben 20,2%, 2010-ben 28,8%, 2011-ben pedig 29,2%-os volt a decemberi eredmény mértéke. Fontos megemlíteni, hogy az eredményesség nagyban függ az adott időszakban futó kampány tartalmától is, így ezek a számok nem tisztán az adományozási hajlandóságot jelzik, azonban a tendenciát figyelve így is mindenképpen érdekes az eredmény” - teszi hozzá Miha Tamás.
Az általános karácsonyi adományozási kedv mellett az sem mellékes, hogy a felajánlók a különböző szervezetek segítségével könnyebben el tudják juttatni adományaikat a rászorulóknak, nem egyedül kell felkutatniuk, kinek és hogyan adományozzanak.
Nem csak a magánszemélyek, a szervezetek is aktívak
A karácsony számos civil szervezetet is megmozgat. Ez az az időszak, amikor az alapítványok, egyesületek nagyszabású adománygyűjtési kampányokat szervezve válnak aktívvá. Az akciókból idén sincs hiány, a legtöbb ismert szervezet december elejéig elindította immár hagyományosnak mondható adventi kampányát. Ilyen a Baptista Szeretetszolgálat által szervezett Cipősdoboz akció, az Ökumenikus Segélyszervezet szokásos adventi kampánya vagy a Mikulásgyár, ahol önkénteskedni is lehet. A korábban megszokott és népszerű Aranyág viszont egy ideje nem látható. A közmédia idén Jónak lenni jó címmel indított adománygyűjtő kampányt a Dévai Szent Ferenc Alapítvány árvái javára.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft.
Telefon: 06 30 292 0451
Fax: 06 1 226 11 45
E-mail: contact@adsafari.hu
Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk