A mai napig világelsők vagyunk a tüdőrák miatti halálozásban, mégse dohányzunk sokkal kevesebben, mint 20 éve. Összeszedtük, hogyan próbáltak leszoktatni minket az utóbbi 20 évben!
Magyarországon a legtöbb ember a mai napig tüdőrákban hal meg, ami az esetek 90%-ában megelőzhető lett volna a cigaretta letételével. 2012-ben a magyar lakosság közel 40%-a dohányosnak vallotta magát.
A passzív dohányzás tavaly 16 500 ember halálához volt köthető. (Passzív dohányzásnak nevezzük, ha a nem dohányzó egyén folyamatos dohányfüstnek van kitéve, mely ellen nem igen tud védekezni. Például az otthon dohányzó anya gyermeke.)
Ezeket a sokkoló adatokat elnézve bizonyára többünknek eszünkbe jut, hogy hát persze, hiszen a magyarok pesszimista, depressziós nép. Kell a cigaretta, hogy el tudjuk viselni az élet nehézségeit. Igen ám, de a dohányzás minden esetben csak még több keserűséget okoz a számunkra. (Kinek előbb, kinek később, de így van.)
„A dohányzásról nagyon nehéz leszokni, ezért ne szokjon rá.” – így szól a dohányosok kedvenc frázisa. Olvassuk el még egy párszor, és nem dohányosként is hamar beláthatjuk, hogy ezzel aligha előztük meg, hogy a tizenöt éves tini elszívja az első szálat. Lehet, hogy a kampányvideók is hasonló okok miatt buktak meg?
A nyolcvanas években indult útjára a következő szlogennel futó kampány: „Hé, Öreg/Anyám! Csak előttem égsz, ha égsz! Hagyd már abba és kész!” Az alább megtekinthető öt dohányellenes kampányvideóban megelevenedik minden, ami arra az évtizedre jellemző volt. Motoros, szegecses rockerek, kreppelt hajú, harisnyás lányok a diszkóban, erős dohányos apuka, és cigit rejtegető kissrác a nagyival veszekedve. Az előadásmód is elég érdekes, magas hangon, szintipopra éneklik el a dohányosok okítására írt szöveget. A Magyar Televízió próbálkozása nem biztos, hogy célravezető volt, bár a Youtube-on többen írták, hogy annak idején e kampány hatására érezték úgy, a cigi nem menő.
Szaladjunk most kicsit előre az időben. 2012 januárjától kezdve Magyarországon tilos beltérben dohányozni, de buszmegállóban, kórházak, iskolák előtt sem szabad. A szabályozás bevezetését a „Fellélegezhetünk!” elnevezésű kampány támogatta. A „Fellélegezhetünk” kampányvideóiban ugyancsak szerepel a diszkó, ahol egy fiú és egy lány szeretne jobban megismerkedni egymással. Természetesen ez nem sikerül nekik, hiszen vagy egy nem dohányzó harmadik, vagy a sárga fogak, vagy egy köhögőroham nehezíti meg a füstölgő lány dolgát.
A kampányt megerősítendő olyan hírességekkel is készítettek videókat, akikre egy tini nagy eséllyel felnéz. Kemény Dénes, Tatár Csilla, Vastag Csaba, Kocsis Tibor, Várkonyi Andrea és az X-faktorból ismert Apollo 23 fiúcsapat is elmondja véleményét a cigarettáról.
A hírességgel készített rövid interjúkat megtekinthetik az alábbi oldalon:
http://fellelegezhetunk.hu/web/
Bakos Csenge M.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: Célunk, hogy az ötlettől a kivitelezésig rendelkezésre álljunk és az ügyfeleink kérésének, igényének megfelelő gyors és színvonalas...
További információk