A Magyar Adományozói Fórum (MAF) legfrissebb kutatásának eredményei alapján a hazai nagyvállalatok által nyújtott eseti támogatásokban legjellemzőbben az oktatási és egészségügyi közintézmények részesülnek.
A MAF 2012 végén kérdezte meg a hazai TOP 200 nagyvállalat, valamint a TOP 20 pénzintézet és a TOP 10 biztosító szakembereit vállalatuk eseti támogatásokhoz kapcsolódó gyakorlatáról.
Általában különleges alkalmakkor vagy katasztrófahelyzetekben hallhatunk a legtöbbet a vállalatok eseti támogatásairól, ugyanakkor ez a klasszikus filantrópiához, adományozáshoz legközelebb álló támogatási forma máig fontos szerepet játszik a vállalatok társadalmi befektetési tevékenységei között. Szerencsére a hazai cégeket adókedvezmények is ösztönzik az alkalomszerű és a tartós adományozásra is, mégsem állnak rendelkezésre ennek alapján olyan hivatalos statisztikák, amelyek segítségével ezt a fontos vállalati támogatási területet jobban megismerhetnénk.
Ezért indította el a Magyar Adományozói Fórum 2012 októberében a hazai legnagyobb vállalatok és pénzintézetek körében legújabb felmérését, amelynek kérdéseire 51 nagyvállalat küldte el válaszait. A hosszú távú vállalati társadalmi befektetési programok mellett eseti támogatásokat is végző cégek több mint fele (57%) évente 1-10 alkalommal nyújt valamilyen támogatást a kiválasztott szervezeteknek, intézményeknek. A klasszikus pénzbeli vagy természetbeni támogatások mellett számos újszerű forma is megjelent már, ezek közül az alkalmazottaktól történő adománygyűjtés, egy adott település vagy önkormányzati, állami intézmény kezdeményezésének támogatása, a civil szervezetektől érkező kérelmek, valamint a karácsonyi ajándékozáshoz köthető akciók a legjellemzőbb megoldások.
A hazai vállalati támogatási kultúra fejlődését jól tükrözi, hogy a nagyvállalatokat elsősorban az befolyásolja a támogatottak kiválasztásakor, hogy azok milyen mértékben vannak összhangban a vállalati stratégiával, illetve a támogatott ügy, mekkora jelentőséggel bír a cég földrajzi működési területén.
Az ad-hoc támogatások esetében a legnagyobb hangsúlyt az oktatás és a fiatalok támogatására helyezik a vállalatok a fókuszterületek közül, ezt követi az egészségügy, majd a szociális ügyek és a katasztrófa helyzetek. Ezzel összhangban a válaszadók többsége (36 cég) a hazai közintézményhez kapcsolódó szervezeteknek nyújt segítséget, második helyen pedig a közvetlen szolgáltatásokat nyújtó alapítványokat és egyesületeket találjuk (29 cég).
A vállalatoknál többnyire (61%) a legmagasabb, tulajdonosi vagy felsővezetői szint felel az eseti támogatások odaítéléséért és határozza meg azok nagyságát. Ugyanakkor a döntési folyamatok egyre tudatosabb és szakmai kezelését bizonyítja, hogy számos vállalatnál (41%) már egy kifejezetten a támogatásokért, CSR tevékenységekért felelős részleg dönt a támogatottakról. Emellett egyre több cégnél figyelhető meg a több vállalati szintet, részleget is bevonó struktúra az eseti támogatások odaítélésekor.
Szintén a stratégiai gondolkodásról árulkodik, hogy a válaszadók 58%-a évente előre meghatározza az eseti támogatásokra fordítható költségvetés nagyságát, amely leggyakrabban a CSR büdzsé részét (40,4%) képezi, de a kommunikációs (29,8%) vagy marketing (21,3%) büdzsén belül is megtalálhatók az erre fordítható források.
A vállalatok tudatosságát bizonyítja az is, hogy az eseti támogatási tevékenységek esetén is nagy figyelmet szentelnek a megfelelő kommunikációra, a tevékenységek bemutatására, így a cégek 25%-a használ belső kommunikációs eszközöket, 65%-uk pedig együttesen alkalmazza a belső és külső kommunikációt ad-hoc tevékenységeihez kapcsolódóan.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenységünk a magas színvonalú rendezvényszervezés. vendéglátás és gasztronómia egészét átfogja.
Feladatunknak tekintjük, hogy...
További információk