avagy a hátrányos helyzetű gyerekek találkozása a kultúrával.
A K&H a hátrányos helyzetűekért program jóvoltából idén szeptember óta közel 300 gyerek jutott el különböző kulturális programokra – színházba vagy komolyzenei koncertekre az ország hat településéről. Sokan közülük először láttak színházi előadást, először jártak a fővárosban vagy épp először találkoztak a darab során megszólaltatott hangszerekkel.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Arlóról 47 gyerek látogatott el az Egri Pinceszínház Ágacska című előadására. A gyerekek közül sokan ekkor láttak életükben először színházi előadást, a legtöbbjük pedig kölcsön ruhában ment az eseményre, mert neki magának nem volt olyan, amit elég elegánsnak ítélt volna erre az alkalomra.
A K&H idén szeptemberben hirdette meg a K&H a hátrányos helyzetűekért programját, amelyben a 47 leghátrányosabb helyzetű kistérségben élők – elsősorban a gyerekek – számára nyújt segítséget a K&H eddigi négy kiemelt támogatási területén – a gyermekegészségügy, az előadó-művészet, a fiatalok oktatása és a sport területén. A program keretében a Pénzintézet hátrányos helyzetű fiatalokat visz különböző színházi, komolyzenei programokra.
A K&H a hátrányos helyzetűekért program jóvoltából szeptember óta közel 300 általános iskolás gyerek vehetett részt különböző kulturális eseményeken, így a Színházak Éjszakája előadásain, a Budapesti Fesztiválzenekar Kakaókoncertjein, a pécsi Pannon Filharmonikusok Segítség Komolyzene című előadásán, az Egri Pinceszínház műsorán vagy épp a Fővárosi Nagycirkusz adventi gyermekelőadásán.
„A hátrányos helyzetű családok mindössze néhány tízezer forintból gazdálkodnak havonta. Komoly nehézséget jelent számukra az élelem, a ruházat, a megfelelő lakhatási feltételek biztosítása a gyermeknek. Számukra egy mozi, egy színház vagy egy koncert olyan luxus, amit nem engedhetnek meg maguknak” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója.
A Heves Megyei Tarnazsadány általános iskolájának minden tanulója halmozottan hátrányos helyzetű. Ezek a gyerekek meglehetősen ingerszegény környezetben élnek, a mozi és a színház csak álmaikban szerepel. A gyerekek a K&H jóvoltából a Budapesti Fesztiválzenekar koncertjére látogathattak el a fővárosba, ami legtöbbjüknek élete első kulturális élményét jelentette.
„Minden ilyen eseményen részt vesz néhány önkéntes kollégánk is, akik uzsonnás csomagot osztanak szét a gyerekek között, beszélgetnek velük, és segítik a kísérő pedagógusok munkáját. Ők mindannyian nagyon pozitív élményekről számoltak be. A gyerekek meghatódnak, teljes ámulattal szemlélik a fővárost, a színház épületét, vagy a koncerttermet és nézik a produkciókat. A kísérő tanárok rettentő hálásak, hiszen a legtöbb diáknak soha nem lett volna lehetősége eljutni ezekre a helyekre” – mondta Horváth Magyary Nóra. „Ezek a gyerekek az élet számos területén tapasztalják a hiányosságokat, a szűkösséget. Nagy segítség számukra, ha akárcsak néhány órára, de kiragadjuk őket ebből. Egy színházi vagy komolyzenei előadás, egy kirándulás a fővárosba, vagy a közeli nagyvárosba mind-mind életre szóló élményt jelentek nekik, és egyúttal megmutatják a továbblépés lehetőségét is.”
Az iskolák már az adott előadás előtt elkezdik a gyerekek felkészítését, megismerkednek az adott darabbal, komolyzenei művekkel, szerzőkkel, szereplőkkel, az esemény után pedig feldolgozzák a látottakat, hallottakat. Beszélgetnek róla, rajzolnak, fogalmazást írnak az élményhez kapcsolódóan, hogy a néhány órás élmény még tovább éljen bennük.
A K&H a hátrányos helyzetűekért program nem más, mint egy hosszú távú befektetés, hiszen Magyarország jövőbeni gazdasági és társadalmi fejlődése azon múlik, hogy a most felnövekvő generáció felnőttként mennyire lesz boldog, egészséges, képzett, egyszóval mennyire tud teljes életet élni.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Blackbox Produkciós Ház Kft
Cím: 1277 Budapest, Pf. 56.
Telefon: 06 1 225 04 70, 06 20 521 8833
E-mail: info@blackboxprodukcio.hu...
További információk