FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

Stand-up comedy és csokiszökőkút

2012.03.06

A 2009-es és a 2010 visszaesés után tavaly megállt a rendezvénypiac zuhanórepülése, és fellendülés kezdődött. A PROMO DATA kutatása szerint ez várható az idén is.

Nincs még áttörés, de halvány remények látszanak a rendezvénypiac talpraállásában. A tizedik alkalommal elkészített 3.200 interjús reprezentatív felmérés szerint a 2009-es és 2010-es súlyos visszaesés után csak igen lassan indul be a rendezvényes szakma... A PROMO DATA Piackutató felmérése szerint a nagyvállalatok a tavalyihoz hasonló összegeket szánnak különböző rendezvényekre: kongresszusokra, konferenciákra, ügyfél- és vevőtalálkozókra,   szemináriumokra, csapatépítő tréningekre. 850 rendezvényfelelős jelezte, hogy szívesen fogadja a rendezvényhelyszínek és a szervező szakcégek ajánlatát, s ehhez engedélyezett e-mail címet is adtak.

 
A piackutató cég ügyvezetője, dr. Szentirmay László szerint a szakmát az átlagosnál jobban sújtó válságból tavaly sem történt meg a remélt kilábalás, és bár túl vagyunk a 2010-es mélyponton, csak nagyon lassú fejlődésre lehet számítani. A rendezvényeket egy évtizede kutató PROMO DATA Kft. szakemberei 2009 elején 30 százalékos visszaesést jósoltak, egy évre rá pedig további 20 százalékost. Tavaly talán sikerült elkezdeni "kimászni a gödörből", de az idei interjúk is csak nagyon óvatos optimizmust sugallnak: a tavalyihoz hasonlóan igen lassan indul be a piac, és továbbra sem sikerül elérni a 2009 előtti állapotot.

Míg a válság előtti években a megkeresett nagyvállalatok 45 %-a jelezte valamilyen rendezvény megtartását, az elmúlt években ez 30 %-ra csökkent, és az idén sem lesz jobb. A válság előtt a cégek egyharmada, 1.000 vállalat közölte, hogy szívesen fogad ajánlatot rendezvényhelyszín: hotel, panzió, étterem vagy nagyobb eseményeknél művészeti vagy sportcsarnok, múzeum részéről, illetve teljes körű vagy speciális rendezvényes szakcégtől. 2010-ben ez 740-re esett vissza, tavaly viszont 800-an, az idén már 850-en kértek ajánlatot. Az összegek sem sokat változtak: 2008-ban a nagyvállalatok még több mint a fele jelezte, hogy egymilliónál többet költ rendezvényekre, tavaly és az idén is ez egyharmad körülinek mondható.


Ahogy a gazdaságban sem indult be a régóta várt fellendülés, ez még inkább rányomja bélyegét a rendezvényes szakmára. A cégek - ha egyáltalán tartanak - továbbra is visszafogottabb büdzsével szeretnének a korábbiakhoz hasonló rendezvényeket lebonyolítani, vagyis a rugalmasabb, fantáziadúsabb, de feszesebb költségvetésű ajánlatok lehetnek a nyerők... A hotelek, panziók továbbra is számíthatnak a csapatépítő tréningekre, szemináriumokra, konferenciákra, céges kirándulásokra, s ez a KSH statisztikái szerint sok esetben bevételük egyharmadát is hozhatja... A nadrágszíj-meghúzás jó lehetőséget teremt a kisebb, akár 3 csillagos hotelek számára is, mert korábban taroltak a 4 és 5 csillagos szállodák, de az utóbbi években megnőtt a "fapados" rendezvények aránya. S persze a drága szállodák is jócskán lementek az áraikkal, főleg a nagyobb létszámú rendezvények esetében. Az idén is a tervezett programok negyedében igényelnek szállást a nagyvállalatok, vagyis hasonló arányban tartanak többnapos rendezvényeket. A hotelek is egyre öntevékenyebbek, s nemcsak szállást, étkezést jól felszerelt konferenciatermet ajánlanak, hanem egyre sokszínűbb kiegészítő programokat, wellness kényeztetést, kalandparki szórakozást, sportprogramokat, borkóstolót, sőt különböző vidám vagy komoly produkciók szervezését is.

A nagy rendezvényeken mindig van valamilyen műsor: hagyományos zenei produkciók, humoristák, bűvészek, zsonglőrök. Egy két komolyzenei program mellett főleg a tévéből ismert táncdalénekeseket hívják: az idősebb korosztályt (Presser Gábor, Komár László stb.), vagy a megasztáros, X-faktoros fiatalokat. Az idősebb humoristák mellett tarolnak a fiatalok: egyre több programra hívják a dumaszínházi előadókat.

A válságot sajnos sok cég a fejét a homokba dugva próbálja kibekkelni, de ez aligha sikerülhet nekik. Az alig javuló, mondhatni stagnáló helyzet továbbra is azt sugallja, hogy a helyszínek és a rendezvényes szakcégek ne egymás alá kínálásával, hanem aktív marketing munkával, piackutatással próbálják túlélni a válságot. S azok, akik olcsóbb költségű, de fantáziadúsabb ötletekkel próbálják meggyőzni az érdeklődőket, sokkal sikeresebbek is lehetnek, mint versenytársaik, sőt akár a válság előtti saját bevételeiket is meg tudják haladni... Az ügyfél-akvizíciós munkában az alapvető a célcsoport meghatározása és elérése. Sokan használnak szaknévsorokat, újabban internetes listákat, a profibbak már céges adatbázisokat, ahol persze csak általános információt találhatnak a vállalatok tevékenységéről, esetleg létszámáról, árbevételéről. A leghatékonyabb persze a rendezvényes szakadatbázisok és portálok használata lehet.

A piackutató cég szakemberei minden év elején több mint 3.000 nagyvállalatot keresnek meg (általában a kb. 12 ezer félmilliárdnál nagyobb árbevételű cég közül), méghozzá azokat, amelyek nem szerepelnek az elmúlt évek pozitív válaszokat adó, úgynevezett "érdemi" cégei között. Így frissül a több mint 5.000 "érdemi" céget tartalmazó lista, illetve még úgy, hogy a PROMO DATA egy köszönő-engedélykérő levéllel kereste meg a régebbi felmérésben szereplő rendezvény menedzsereket, s kért megerősítést, egyúttal felajánlva a leiratkozás lehetőségét. Igen biztató, hogy 4.800 kiküldött levélből mindössze 20 leiratkozás történt, s a 300 rossz visszapattanó egyharmadát is sikerült javítani.

Az utóbbi években  nagyon megdrágult és így jogosan visszaszoruló postai levélreklám helyett egyre többen alkalmazzák ügyfél-akvizícióra az e-mail marketinget, ami gyors és főleg olcsó. De egyáltalán nem mindegy, hogy milyen címlistára milyen levelet küldünk. Az utóbbi években a tömeges spamelés sajnos lejáratta ezt az egyébként fontos akvizíciós módszert, és sokan eleve ódzkodnak akár a profi levél elolvasásától is. Még hatalmas nemzetközi szállodaláncok és igen sikeres rendezvényszervező cégek is gyakran küldenek csili-vili formátumú, gyakran még profinak is mondható levelet - csak éppen nem perszonalizálják, és így nem hajlandók tudomásul venni, hogy levelük 80-90 százaléka olvasás nélkül kerül a virtuális kukába. A perszonalizált levél viszont még a központi e-mail címen keresztül is eljut a címzetthez, hiszen az ajánlatot az informatikus vagy a titkárságvezető egyből továbbítja a megszólított névnek. Arról nem is beszélve, hogy sokan engedély nélkül küldenek személyes e-mail címre ajánlatot, ami komoly büntetést vonhat maga után. Gond, amikor a kiküldött levél nagy méretű, mert túl nagy felbontású fotót tartalmaz például a mellékletben. S csodálkoznak, ha a szerverek visszadobják a levelet, jobb esetben beengedik, de csak a melléklet nélkül. Egyébként különben sem érdemes mellékletet csatolni, mert egyszerűen nem nyitják meg. Sokkal hatékonyabb, ha a rövid, tömör levélbe linkeket helyeznek, s megpróbálják ezen keresztül a honlapra terelni az érdeklődést.

A leghatékonyabb persze az integrált, egymásra épülő kampány lehet, amikor a rendezvényes szakadatbázisból leszűrt érdeklődő rendezvényfelelősnek küldünk perszonalizált ajánlatot, majd pár nap múlva lekövetjük telefonon. Természetesen elképzelhető, hogy a többezer rendezvényfelelősnek küldött levélből nagy valószínűséggel bejöhet egy-két kisebb-nagyobb üzlet, ami már önmagában azt jelenti, hogy megérte a profi adatbázist megvenni és kiküldeni vagy kiküldetni az ajánlatot. De az igazi sikert csak az biztosíthatja, ha a mégoly leválogatott adatbázis címeit lekövetik egy telefoninterjúval. Vagyis az interaktív telemarketinges tárgyalás-előkészítés az igazán hatékony megoldás. Igaz, sok cégnek nincs arra embere, hogy végighívjon többszáz potenciálisan érdeklődő rendezvényfelelőst.

Egy 500 interjús ügyfél-akvizíciós kampányhoz általában kétszer annyi céget kell kijelölni, s az egyeztetett kérdőív alapján az operátorok pár nap alatt lekérdezik a scriptet, s adják át naponta az érdeklődőket, akiket azonnal meg lehet keresni. E kampány bőségesen megtérülhet akár egy-két rendezvényen. Számos példa erősíti ezt meg, akár nagy, akár kisebb szállodának sikerült ilyen tárgyalás-előkészítő kampányt végezni. S hogy nemcsak az abszolút friss adatbázis lehet sikeres, azt jól bizonyítja egy nagy zalai szállodának pár hete készült kampány, amikor is - mivel még nem volt készen az idei... - a tavalyi és régebbi adatbázisukból hívták végig a kijelölt címeket, s 500 interjúból 42 konkrét tárgyalás előkészítése mellett további 300 kért e-mail címére részletes ajánlatot.

(Szerző: Vámos Éva)
 
Forrás: btl.hu
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Da Vinci Studio

Fő profil: a reklámeszközök tervezése, gyártása és forgalmazása, illetve a tevékenységhez tartozó szaktanácsadás. Cégnév: Da Vinci Studio...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis