Hatalmas kupac kutyaürülékkel, ház nagyságú vécécsészével és az egész járdát elfoglaló cigarettacsikkel harcol a szemetelés ellen az osztrák főváros. A kampány célja, hogy rávilágítsanak: szemétkérdés nem apróság.
Becslések szerint még mindig 600 millió cigarettacsikk, 980 hűtőszekrény, 18850 gazdátlan bevásárlókocsi és 77 ezer köbméternyi egyéb lom landol évente az osztrák főváros utcáin, írja a bécsi Compress hírügynökség. Noha a bécsiek nagy része betartja a köztisztasági előírásokat, mindig akadnak renitensek, akik nem törődnek a játékszabályokkal. Őket célozza meg a bécsi köztisztasági ügyosztály, az MA48 legújabb kampánya.
„Az utolsó notórius szemetelőt is meggyőzzük arról, hogy mindenkinek magának kell eltakarítania a saját piszkát – méghozzá a megfelelő módon –, különben kiadós büntetésre számíthat” – nyilatkozta Ulli Sima környezetvédelmi tanácsnok.
A gigantikus cigarettacsikk mellett eltörpülő autókkal vagy a hatalmas kupac produktumára elborzadva bámuló kutyával érvelő kampány célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a személyes felelősségvállalás fontosságára. Az új akció külön figyelmet szentel a cigarettacsikkeknek, így a plakátok, citylight-ok és infoscreen-ek mellett egy reklámspot is hirdeti, hogy az autóból kidobott cigarettacsikk nem kis bűn.
Az osztrák főváros az utóbbi években számos köztisztasági intézkedést hozott, amelyeknek köszönhetően Bécs a világ legtisztább városai közé tartozik. Az elmúlt három évben például jelentősen bővítették a dohányzókat megcélzó kínálatot: városszerte 10.800 hamutartós hulladékgyűjtő és 850 csikkgyűjtő edény áll a rendelkezésükre, amelyeket hamarosan 1.400 további hamutartó követ a városi zöldterületeken.
Sokat változott az elmúlt években a dohányosok hozzáállása is: egy felmérés szerint míg 2005-ben a füstölők 70 százaléka dobta a földre a csikket, addig 2012-ben már csak 40 százalékuk. Ma már a dohányosok 55 százaléka azzal is tisztában van, hogy az autóból kihajított csikkért 75 eurós büntetés jár.
Szintén jelentős javulást értek el az utcára kihelyezett lomok területén: ma már 46 százalékkal kevesebb hűtőt, 28 százalékkal kevesebb bevásárlókocsit és 32 százalékkal kevesebb egyéb lomot kell eltakarítaniuk a köztisztaságiaknak. A javulás többek között annak is köszönhető, hogy városszerte 19 szeméttelepen szabadulhat meg a limlomoktól a lakosság, a szemetelők pedig akár 1000 euró büntetésre is számíthatnak. Ennek összege súlyos esetben a 2000 eurót is elérheti.
A legszembetűnőbb változást a kutyapiszok szempontjából sikerült elérnie a városnak. A kutyatartók dolgát városszerte 2900 zacskóautomata könnyíti meg, a hanyagságuk következményére pedig a közkedvelt „tetthelyekre” kitűzött mintegy 110 ezer táblácska emlékezteti őket. Így ma már naponta 47200 teli zacskó landol az osztrák főváros szemeteseiben.
A szabályok betartását a WasteWatcher-ek valamint a köztisztasági ügyosztály és a városi kertészet megfelelően kiképzett emberei felügyelik, akik szükség esetén bírságolhatnak is.
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk