FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

Diplomás lányok a kifutón - Változik a szépségipar

2012.04.06

London túl van a tavaszi divatheteken, amelyek során idén is számtalan fiatal nő vonult fel szédítő cipőkben.

London túl van a tavaszi divatheteken, amelyek során idén is számtalan fiatal nő vonult fel szédítő cipőkben, a modellügynökségek előtt pedig ismét sok jelölt várakozott azzal a reménnyel - bár csekély eséllyel -, hogy egyszer ő lehet a következő Kate Moss. A manökenkarrier ugyanis általában rövid ideig tart, rosszul fizetik, és jóval kevésbé csillogó, mint azt az álmodozók feltételezik. Viszont újdonság, hogy ebben a szakmában megjelentek a felsőfokú képzettséggel rendelkező, tanult fiatal nők.

Lily Cole, a Chanel és a Hermes vörös hajú modellje nemrég végzett a Cambridge-i Egyetemen, művészettörténeti diplomát szerzett. Edie Campbell, egy új brit sztár a londoni Courtauld Institute hallgatója, ugyanazon a szakon. Jacquetta Wheeler, egy másik brit modell a Burberry és Vivienne Westwood modelljeinek népszerűsítése mellett a foglyok jogainak védelmében kampányoló Reprieve alapítványnál jótékonysági munkát vállalt.
Az Edie Campbellt képviselő Natalie Hand, a londoni Viva modellügynökség munkatársa úgy látja, hogy az elmúlt évtized "nagyon fiatal és igen látványos modelljei után feltűntek az ambiciózusabb fiatal nők".
"Ma olyan modellekre van igény, akik intelligensek és tanultak, kifinomodott a modoruk" - húzza alá Catherine Sotler, a Tatler társasági- és divatmagazin volt kiadója a The Economist brit magazinnak adott nyilatkozatában.



Rengeteg idő és pénz ment veszendőbe!

Ez új jelenség, hiszen az elmúlt évek legismertebb manökenjei gyakran szegénysorból indultak. Twiggy, az 1960-s évek sztárja munkáscsaládban született, Kate Moss pedig egy bárban dolgozott.
A nagy divatházak és a vezető fényképészek azonban mára belefáradtak abba, hogy a nagyon fiatal, akár 15 éves lányokat emeljenek ki a semmiből a sztárvilág hirtelen reflektorfényébe. Túl gyakran fordult elő, hogy ezek a modellek több órás késéssel vagy éppen bedrogozva érkezzenek a fotózásra, így rengeteg idő és pénz ment veszendőbe. A divatházak úgy vélik, hogy a tanult modellek pontosak és lehet rájuk számítani.
A manökenbiznisz irányzataira mindazonáltal a globális gazdaság is rányomja bélyegét. Az 1960-as évektől az 1990-es évtizedig az amerikai lányok uralták a szektort. A legmenőbb szupermodellek, mint Cindy Crawford és Christy Turlington, amerikaiak voltak, akiknek az önbizalma ugyanolyan töretlen volt, mint országuké. Kisujjukat sem mozdították 10 ezer dollárnál kevesebbért.

Más ágazatokhoz hasonlóan egy maroknyi sztár keresete a csillagokig nőtt. A szerződéseket mindmáig titok övezi, de megbízható források szerint egy topmodell egyszeri filmezése 75 ezer dollárral kezdődhet, és egy világméretű reklámkampány esetén akár a másfél milliót is elérheti.
A Forbes adatai szerint Gisele Bündchen, a zsiráflábú brazíliai modell, aki nemcsak egy globális fehérnemű márkanevet népszerűsít, hanem a Dior, a Versace és a Procter and Gamble kampányaiban is fontos szerepet töltött be, 2011-ben 45 millió dollárt keresett. Ez több, mint amennyit együtt mondhatott magáénak az utána következő 20 millió dolláros, Amerikát meghódító német Heidi Klum és a 14 millió dolláros, 1993-ban "heroin-sikk" arculatával ismertté vált Kate Moss brit modell. Az új brazil csillag, Adriana Lima 8 millió dolláros jövedelemmel, a holland Doutzen Kroes, aki korcsolyázónőként kezdte pályáját, pedig 6 millióval szerepel a toplistán - ők ketten együtt értek annyit, mint a brit csillag.

Túl sok az arc és túl kevés a kamera!

Ám a hirdetők is megtalálják a számításukat.
A Procter and Gamble a hírek szerint 40 százalékkal növelte samponjának forgalmát Brazíliában a Gisele Bündchenre alapozott reklámkampány nyomán. A sztárok további keresetre tesznek szert saját márkanevekkel (Elle Macpherson fehérnemű, Kate Moss rúzs). Heidi Klum a Project Runway tévés divattervező-vetélkedő zsűrijének a tagja.
A kevésbé ismert modellek tarifája viszont meredeken zuhant. A The Economist szerint ez részben a globalizáció következménye: a nemzetközi ügynökségek ma a feljövő országokban is keresik a tehetségeket. Az 1990-es években szláv tizenévesek egész seregét toborozták, ma a legdivatosabb vadászterület Brazília, ahonnan amazóniai testmagasságú, atlétikus felépítésű modelleket importálnak.

Ashley Mears amerikai szociológus A szépség beárazása címmel írt tanulmányt a modellkedés közgazdaságtanáról. Megítélése szerint az ágazat nőtt ugyan az elmúlt évtizedben, de az egyéni szerződések díjai csökkentek, mert túl sok az arc és túl kevés a kamera.

Zsugorodtak a tévés honoráriumok is, többek között azért, mert az új technológiák segítségével a nézők kiszűrhetik a reklámokat. Egy brit modell elmondta, hogy az elmúlt években a divatbemutatókon fizetett honoráriumok rendszeresen megfeleződtek, és sok manöken pályája jellemzően inkább két évad - egy naptári év - alatt ér véget, nem pedig évad alatt, mint korábban. A magasabb bérekért küzdő Model Alliance becslése alapján egy rendszeresen foglalkoztatott modell évi 27 ezer dollárt keres, a részidősek és a férfiak még kevesebbet. A legzsírosabb díj annak jár, aki olyan luxusmárka arca lehet, mint a Dior vagy a Burberry. Hogy erre bármi esélye lehessen, a modellnek előbb magazinképeket kell felmutatnia saját tervezője égisze alatt. Ez lehetővé teszi a magazinoknak, hogy még a címlapfotót is aprópénzzel fizessék ki.

Továbbra is éles határ választja el a luxustervezőknek dolgozó vezető modelleket a "katalógusmodellektől", akik gyakran kissé megtermettebbek és konvencionálisabban szépek. Ők konvencionális ruhákat mutatnak be, ami kevésbé látványos - de állandóbb a jövedelmük, és kisebb az esélye annak, hogy már húszas éveik vége előtt elküldjék őket a szakmából.

Az ügynökségek a modell díjának 20 százaléka mellett további 20 százalékot vesznek fel az ügyféltől, ennek ellenére nincsenek könnyű helyzetben. A pénzügyi válság óta az ügyfelek takarékossá váltak, az ügynökségeknek pedig olyan modelleket kell találniuk, akiknek arca megfelel a korszellemnek, amelyet a nagy márkák és szeszélyes művészeti igazgatóik alakítanak ki.

A divatipart már kiszámíthatatlansága is kemény üzletággá teszi.

 

(reklámipar)


Forrás: MTI, kbd krp
Kép: CNBC
 
Címkék: divat
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

AdSafari Reklámszervező Kft.

Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft. Telefon: 06 30 292 0451 Fax: 06 1 226 11 45 E-mail: contact@adsafari.hu Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklám reklam reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklamipar reklámipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis