Az elmúlt években, főleg az internetnek illetve az egyre növekvő internet penetrációnak köszönhetően, gombaként szaporodnak a nyereményjáték típusú kampányok.
Fontos kérdéssé vált, hogy ezek a kampányok valóban hatásos marketing eszköznek tekinthetőek-e, és ha azok, akkor egy cégnek mit kell tennie, hogy a kampánnyal, elérje a célját, vagy egy új trend, egy szórakoztató módja, hogy potenciális vásárlókat különböző nyereményekhez juttassunk.
Az igazság az, hogy mindkét válasz igaz lehet, de ahhoz, hogy mindkettő teljesüljön nem elegendő egyszerűen csak kiírni egy nyereményjátékot és meghatározni, hogy mik a megnyerhető díjak. Ha a tervezésre és a kivitelezésre nem fordítunk elég figyelmet a nyereményjáték kampány nem lesz hatékony, nem lesz több ablakon kidobott pénznél és energiánál. Persze jó dolog adni, és ha a vásárló örül az máris egy lojális vásárlót jelenthet, de végeredménynek ez kicsit kevés, főleg ha figyelembe vesszük, hogy milyen eredményeket lehet elérni. A tervezési szakaszban rengeteg kérdést kell tisztázni és precízen felépíteni az egész folyamatot. El kell dönteni, hogy a kampány milyen célt szolgál. Egy nyereményjáték hatásos eszköz lehet egy cégnek, hogy megnövelje az adatbázisában szereplő e-mail címek számát, és azokat később felhasználva még hatásosabb nyereményjátékot írhasson ki, vagy, hogy a hírlevele több potenciális vásárlóhoz jusson el. Remek módszer, hogy egy új terméket promotáljunk, a termékbevezetés kora fázisában. De mondanom sem kell, hogy mennyi féle nyereményjáték létezik már jelen pillanatban is, és hogy mint a marketingben a legtöbb dolognak, ennek is csak a kreativitás szabhat határokat. Vegyünk sorra, a teljesség igénye nélkül, egy pár nyereményjáték típust:
1. Csak regisztrációhoz kötött nyereményjáték,
Ebben az esetben a játékosnak semmi más feladata nincsen, mint regisztrálni ez oldalra. Azonban az, hogy a játékosnak milyen információkat kell megadnia nagyban, befolyásolja, hogy végül részt vesz-e a játékban vagy amint meglátja a regisztrációs oldat rögtön el is hagyja az oldalt. Az esetek többségében egy név és egy e-mail cím még nem riasztja el a játékost. Közepes kategóriába sorolnám a nem, kor végzettség, lakhely (abban az esetben, ha csak városra kérdezünk) információkat. Az igazán kritikus adatok közé a pontos lakcímet, telefonszámot és kereset sorolhatjuk. Egy potenciális játékos pár másodperc leforgása alatt felméri, hogy milyen adatok megadására kérik és a várható nyeremény fényében mérlegeli, hogy megéri e számára, hogy igazán személyes adatokat adjon meg a várható nyeremény értéke vagy hasznossága függvényében.
2. Információ visszakérdezés alapú nyereményjátékok,
Ebben az esetben a játék kiírója megkéri a játékost, hogy olvasson el egy szöveget vagy nézzen meg egy videót és azt követően válaszoljon egy pár kérdésre. Ez az egyik legalkalmasabb módja annak, hogy az információk, amiket a célcsoportnak el szeretne juttatni a cég meg is maradjon a játékosba, mivel a játékos lényegében rá van kényszerítve, hogy figyelmesen elolvassa a hirdetőről vagy termékről szóló szöveget, vagy végignézze a reklámfilmet. Fontos hogy sem a szövegnek sem a videónak nem szabad túl hosszúnak lennie, lévén nem szeretnénk, hogy a játékos a szöveg felénél elveszítse az érdeklődését és elhagyja az oldalt, vagy ráunjon a videóra és kikapcsolja a lejátszást. Nem csak a szöveg, vagy videó hossza riaszthatja el a játékost, de a túl sok vagy túl bonyolult kérdésekkel is elérhetjük ezt a nem kívánt végeredményt. Érdemes maximálisan 3-4 kérdést feltenni, amikre a válasz egyértelműen megtalálható a reklámanyagban.
3. Gyűjtögető nyereményjátékok.
Ezek azok a fajta játékok ahol a résztvevőnek le kell, mondjuk vágnia a termékcsomagolás sarkát, ami 1 pontot ér, vagy ugyanazon termékcsalád nagyobb kiszerelésében esetleg több pontot, vagy SMS-ben, e-mailen elküldeni egy a terméken elhelyezett kódot. Ha a vásárló bizonyos mennyiségű pontot összegyűjtött részt vesz egy nyereményjátékban. Kódbeküldés esetén ez annyiban változik, hogy a nyerő kód már előre meg van határozva. Az esetek többségében nem előre és nem is másodikra vásárolja meg a nyerő kóddal ellátott terméket így a végeredmény lényegében majdnem ugyanaz. Esetenként a kettőt ötvözik, és ha nem is nyert a kóddal, ha megtartja a csomagolást és összegyújt, egy bizonyos mennyiséget szintén részt vehet egy sorsoláson. Ez a játék ezért lehet hatásos, mert arra motiválhatja a vásárlót, hogy az eddig vásárolt terméket (legalább a játék idejére) helyettesítse a nyereményjátékot hirdető cég termékével. Ha elégedett a termékkel, akkor nem kizárt, hogy a játék végeztével is ezt a terméket fogja vásárolni, és így a cég szert tehet egy újabb törzsvásárlóra.
Azt gondolhatnánk, hogy a nyereménynek valami igazán komoly értékű tárgynak, vagy szolgáltatásnak kell lennie oksostelefonnak, vagy nyaralásnak. A valóság azonban az, hogy egy kis értékű nyeremény csaknem ugyanolyan hatást képes elérni, ha a megfelelő felületen hirdetjük és a megfelelő játéktípust választjuk hozzá.
Összességében azt mondhatjuk, hogy a nyereményjátékot kiíró cég első feladata az kell, legyen, hogy meghatározza mi a kampány célja. Szeretné a céget népszerűsíteni, egy termékbevezetést hatékonyabbá tenni a hírlevéladatbázisát bővíteni, vagy esetleg a célcsoportjáról részletesebb információt szerezni. Ha ezt meghatározták és kiválasztották, hogy mik a játékban való részvétel feltételei már csak megfelelő felületet kell találni a nyereményjáték publikálására.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Aromamedia Illatmarketing
Cím: 1037 Budapest , Flóra út 19.
Telefon: 0630 2227256
E-mail: info@aromamedia.hu
Tevékenység: Az...
További információk