FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

Háború közeleg a tablet piacon

2012.05.16

Vannak evidenciák, amelyeket vagy elismerünk, vagy nem, ettől a lényeg még nem változik. Az apple táblagépe a legnépszerűbb, az okok után sem kell kutatnunk túl sokáig. Egy alapszabályt ugyanis nagyon jól alkalmaz a californiai cég. Jobb elsőnek lenni, mint jobbnak.

Így történt ez az okostelefon piacon is, s így van ez a tabletek világában is. Az iPad kettőt már korántsem követte akkora ováció, mint az első szériát, így hiába hagyta le őket technikailag a Samsung vagy éppen Lenovo, már nem volt mit tenni. Aztán a harmadik generációval, és a hibátlan kijelzővel érkező iPad 3 valamelyest korrigált a helyzeten, az első hely sorsa azonban végleg eldőlt.


Egy okos marketinges emiatt egy dolgot tehet, tanul a Pepsi sok éves marketingtörténelméből. Ők ugyanis beismerték, hogy a Coca Colát nem tudják normál keretek között megverni, pont azért mert később indultak el a piacon, így magukat a második legjobb üdítőként pozícionálták. Kihozták a helyzetből a legtöbbet.

Erre készülnek most a tablet gyártó cégek is. Elismerték, hogy elsők már nem lehetnek, hiszen Steve Jobs mindenkinél hamarabb elültette a fejekben a tablet szót. De azért az a második hely sem rossz egy dollármilliárdos szegmensben. A gond csupán az, hogy négyen akarnak másodikok lenni, így hatalmas háború indulhat a még szabadon kószáló lelkekért.


A Samsung, Blackberry, Lenovo és Acer négyes várhatóan az év második felében fog összecsapni, az elemzők pedig nagy harcra számítanak. A cégóriások már korábban is többször csatáztak, sőt igazából annak lenne hírértéke, ha épp nem állna perben a japán és az amerikai cég valamilyen vélt vagy valós lopás miatt. Ez persze egy másik cikk témája is lehetne, azt azért ismerjük el, a samsung-nál sem egyszerűek azért a stratégák, hiszen egy elég nagy szeletet haraptak ki például már eddig is az okostelefon piacon.

A kulcsmomentum valószínűleg az volt, hogy felismerték, rengeteg olyan fogyasztó kószál a műszaki boltokban, akik vagy nem engedhetik meg maguknak, vagy nem szimpatizálnak az almás termékekkel. Ezeket a potenciális vásárlókat pedig kellően sikerült megszólítaniuk. Hatalmas marketing büdzsével, és az ipari kémkedés határát súroló technológiai felkészültséggel tehát megközelíthető az Apple, az okostelefon piacon pedig akár verhető is.


Egy érdekes vélemény szerint, melyet Jon Wade, egy nyugat-európai marketing stratéga nyilatkozott a minap, az Apple-nek két Achillesi hibája is van. Az egyik a talán nyilvánvalóbban elénk táruló arrogancia, és agresszió, amivel életünk részévé válik. Ezt talán legjobban maga Steve Jobs híres szavai támasztják alá: „… nem a fogyasztó dolga, hogy megmondja mit akar…” .

A másik pedig a cég horribilis és indokolatlan árképzési módszere. A konkurenseknek pedig ezeket kell kihasználniuk, mert műszakilag szinte megegyező mértékben fejlődnek mindahányan. Ez a stratégia működhet a fogyasztók egy bizonyos rétegét tekintve, de van egy alapvető probléma, amit a szféra a kezdetektől fogva képtelen levetkőzni. Az emberek egész egyszerűen nem tudják, hogy valóban szükségük van e tabletre, és ki tudnák-e használni a termékek képességeit oly mértékben, hogy az indokolja a nagyobb összegű beruházást.


Ilyen szempontból az Apple egy elég nagy szívességet tett a riválisoknak azzal, hogy milliókat ölt olyan kampányokba, amelyek azt bizonygatták, szükségünk van egy táblagépre. Az elkövetkező hónapokban tehát választ kapunk arra, hogy bizonyos cégek csak szeretnék meglovagolni az iPad keltette zűrzavart, és szükségletet, vagy mernek újítani és beelőzik az immáron Tim Cook által vezetett cégóriást.

 

Lukácsi Zsolt

(reklámipar)

 
Címkék: apple, online
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

09

1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Art-is Kreatív Ügynökség

Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis