Vannak evidenciák, amelyeket vagy elismerünk, vagy nem, ettől a lényeg még nem változik. Az apple táblagépe a legnépszerűbb, az okok után sem kell kutatnunk túl sokáig. Egy alapszabályt ugyanis nagyon jól alkalmaz a californiai cég. Jobb elsőnek lenni, mint jobbnak.
Így történt ez az okostelefon piacon is, s így van ez a tabletek világában is. Az iPad kettőt már korántsem követte akkora ováció, mint az első szériát, így hiába hagyta le őket technikailag a Samsung vagy éppen Lenovo, már nem volt mit tenni. Aztán a harmadik generációval, és a hibátlan kijelzővel érkező iPad 3 valamelyest korrigált a helyzeten, az első hely sorsa azonban végleg eldőlt.
Egy okos marketinges emiatt egy dolgot tehet, tanul a Pepsi sok éves marketingtörténelméből. Ők ugyanis beismerték, hogy a Coca Colát nem tudják normál keretek között megverni, pont azért mert később indultak el a piacon, így magukat a második legjobb üdítőként pozícionálták. Kihozták a helyzetből a legtöbbet.
Erre készülnek most a tablet gyártó cégek is. Elismerték, hogy elsők már nem lehetnek, hiszen Steve Jobs mindenkinél hamarabb elültette a fejekben a tablet szót. De azért az a második hely sem rossz egy dollármilliárdos szegmensben. A gond csupán az, hogy négyen akarnak másodikok lenni, így hatalmas háború indulhat a még szabadon kószáló lelkekért.
A Samsung, Blackberry, Lenovo és Acer négyes várhatóan az év második felében fog összecsapni, az elemzők pedig nagy harcra számítanak. A cégóriások már korábban is többször csatáztak, sőt igazából annak lenne hírértéke, ha épp nem állna perben a japán és az amerikai cég valamilyen vélt vagy valós lopás miatt. Ez persze egy másik cikk témája is lehetne, azt azért ismerjük el, a samsung-nál sem egyszerűek azért a stratégák, hiszen egy elég nagy szeletet haraptak ki például már eddig is az okostelefon piacon.
A kulcsmomentum valószínűleg az volt, hogy felismerték, rengeteg olyan fogyasztó kószál a műszaki boltokban, akik vagy nem engedhetik meg maguknak, vagy nem szimpatizálnak az almás termékekkel. Ezeket a potenciális vásárlókat pedig kellően sikerült megszólítaniuk. Hatalmas marketing büdzsével, és az ipari kémkedés határát súroló technológiai felkészültséggel tehát megközelíthető az Apple, az okostelefon piacon pedig akár verhető is.
Egy érdekes vélemény szerint, melyet Jon Wade, egy nyugat-európai marketing stratéga nyilatkozott a minap, az Apple-nek két Achillesi hibája is van. Az egyik a talán nyilvánvalóbban elénk táruló arrogancia, és agresszió, amivel életünk részévé válik. Ezt talán legjobban maga Steve Jobs híres szavai támasztják alá: „… nem a fogyasztó dolga, hogy megmondja mit akar…” .
A másik pedig a cég horribilis és indokolatlan árképzési módszere. A konkurenseknek pedig ezeket kell kihasználniuk, mert műszakilag szinte megegyező mértékben fejlődnek mindahányan. Ez a stratégia működhet a fogyasztók egy bizonyos rétegét tekintve, de van egy alapvető probléma, amit a szféra a kezdetektől fogva képtelen levetkőzni. Az emberek egész egyszerűen nem tudják, hogy valóban szükségük van e tabletre, és ki tudnák-e használni a termékek képességeit oly mértékben, hogy az indokolja a nagyobb összegű beruházást.
Ilyen szempontból az Apple egy elég nagy szívességet tett a riválisoknak azzal, hogy milliókat ölt olyan kampányokba, amelyek azt bizonygatták, szükségünk van egy táblagépre. Az elkövetkező hónapokban tehát választ kapunk arra, hogy bizonyos cégek csak szeretnék meglovagolni az iPad keltette zűrzavart, és szükségletet, vagy mernek újítani és beelőzik az immáron Tim Cook által vezetett cégóriást.
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk