A bizalom problémája a márkák és a fogyasztók között egyike a legrégebbi megoldandó feladatnak, amin egy cégnek túl kell lennie.
A válság kirobbanása óta a fogyasztók sokkal inkább elővigyázatosak és figyelmesek. És persze sokkal kevésbé akarnak olyan dolgokért fizetni, ami nem tartja be az ígéreteit. Nem, nem a politikára gondolok most.
Ugyanis az az igazság -és ezzel talán nem leszek forradalmian új-, hogy az embereknek már néha "marhára elegük van a dumából". Nem elég már csak mondani, hogy a mi termékünk a legjobb a piacon és nem elég leharcolt feliratokkal operálni, miszerint „talán a legjobb hely a városban”. Bizonyítani kell az álláspontunkat. A ’mondd el’ marketingből szép lassan át kell szoknunk a ’mutasd meg’-hez. Ez pedig tovább segíti a BTL felülkerekedését az ATL megoldásokon, ami egy ideje már zajlik idehaza is.
Ez különösen a korszakalkotó termékekre igaz. Ezek azok a termékek, amelyek olyannyira újak és másak, hogy szegmenseket képesek darabokra tépni, hogy kialakítsák sajátjukat. Talán nem kell példálózni az Apple félreismerhetetlen agressziójával, amivel életünkbe férkőzik, és kitalálja, mi hiányzik a mindennapjainkból.
Ha már az almás cég szóba került, igazából egy nagyon jó példa arra, hogy miként kell felismerni azt a fajta kommunikációt, amivel fogyasztói bázisunkkal a legjobban értünk szót. Ahol más cégek korábban elbuktak, ott az Apple kincset talált. Egy olyan innovatív technikai kütyü esetében, mint az iPad, hiba lett volna pusztán jól csengő állításokat és ígéreteket pumpálni a potenciális vásárlókba. Ehelyett egy végtelenül egyszerű, és alapvetően logikus módszert választottak: a reklám egyfajta demo videóban konkretizálódott. Így persze könnyen vált must-have termékké. Mert mindenki látta, hogy mire képes.
A szépségipar egy másik sarkalatos pontja lehet a témának. Azt hiszem, nincs sok más ipar ezen kívül, ami ennyire sokat ígérne a kampány alatt. Persze a reklámfelügyelet nagyon szigorúan figyeli a reklámokat, hogy lehetőség szerint a legkevesebb legyen a torzítás. Mégis, elég sok csalódás kellett fogyasztói oldalról, hogy végre a cégek is elhiggyék, nem elég a jó szlogen.
Azt hiszem, a vállalkozásoknak egyszer s mindenkorra fel kell ismerniük, hogy bár az embereknek folyamatosan valami újat kell mutatni, ugyanakkor a vásárlónak hinnie is kell a termékben, hogy stabilan kitartsanak mellettünk. A tiszta és világos kommunikáció, sőt mi több, a bizonyított állítások az, amire szükség van most. És persze kreativitás, kreativitás no és kreativitás a megjelenések során.
Lukácsi Zsolt
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk