A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség tagjainak közreműködésével megújította Etikai Kódexét, az elkészült Kódexet pedig hatóságok véleményezték.
Az új ajánlások mellett a Contact Center tagozat állásfoglalást tett közzé a sok vitát kiváltó számgenerálásról.
Az Etikai Kódex célja, hogy a piaci szereplők és a fogyasztók között erősítse a bizalmat és egyben a felelős direkt kommunikációra ösztönözze a cégeket, hiszen a cél a fogyasztói élmény kialakítása – egymás jogainak tiszteletben tartásával. A Kódex ajánlásai nem egyedül a Szövetség tagságának szólnak, hanem a piac minden szereplőjének, mindazoknak a cégeknek, amelyek közvetlen kommunikációval érik el fogyasztóikat. Az Etikai Kódex megújítása egyben az Origo és a Szövetség közös programjának, a Tisztelt Vásárló programnak egyik első lépcsője, melynek legfontosabb célkitűzése, hogy a vásárlókban tudatosítsa az őket védő szabályozási rendszer elemeit: a vonatkozó jogszabályokat, a szakma saját plusz vállalásait, önszabályozását.
A Kódex frissítése szükségessé vált, hiszen az elmúlt években a technikai újdonságoknak köszönhetően a DM eszköztára több új csatornával egészült ki, miközben a bevált csatornák is megújultak. Az új fejezetek kialakításánál jelentős alapot szolgáltatattak az idén megújult amerikai társszövetség (DMA), valamint az ICC (International Chamber of Commerce) kódex ajánlásai.
A Kódexben szereplő egyik fontos kiegészítés a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Contact Center Tagozatának állásfoglalása a számgenerálásról. A közös álláspont szerint a tagozat telemarketing csatornán kereskedelmi és értékesítési célra nem javasolja a számgenerálás módszerét. A direkt marketing egyik alapelve a célzott kommunikáció, ami feltételezi a célcsoport előzetes meghatározását. Ehhez többféle információra van szükség a potenciális fogyasztókról, amely jó minőségű részletes adatokat tartalmazó adatbázist feltételez. Ezzel az alapelvvel teljes mértékben szembemegy a véletlenszerűen generált telefonszámlista alkalmazása, amely amellett, hogy nem hatékony a fenti alapelv mellőzése okán, a nagy meddőszórás miatt kártékonyan hat egy hatékony kommunikációs csatorna megítélésére. Ez és a hasonló folyamatok eredményezik a zaklatónak vélt telefonhívásokat.
A DIMSZ megújult – és a törvényi szabályozást jól kiegészítő – Etikai Kódexét az Önszabályozó Reklám Testület, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, valamint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is támogatólag értékelte, és kiadását a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósággal együtt üdvözölte.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk