A web2 világában már-már természetesnek vesszük a jókívánságainkat is a neten továbbítani (gondoljunk csak a Facebook születésnap-emlékeztető alkalmazására). A sportolók és sportklubok (illetve marketingeseik) is hamar felismerték a lehetőséget a tartalmak gyakori megosztásában...
Idén még elmaradt a dömping, végeredményben még egy hét van szentestéig, de már most is meglehetősen sok és sokféle karácsonyi videóüzenetet találhatunk különböző portálokon. Ezeket most három kategóriába soroltam be.
Az első csoport a „vicces-aranyos” karácsonyi kívánság. Az alábbi videóban például Kimi Raikkönen finn autóversenyző próbálja üzenni csapata, a Lotus dolgozóinak: "Hello, sajnos nem tudok ott lenni veletek a karácsonyi partin, mert Isztambulban vagyok a FIA díjátadó gálán, de köszönöm az egész évet, és nagyon boldog karácsonyt kívánok" (az akcentus miatt gondoltam, jobb, ha közlök egy szabadfordítást). Csakhogy mindig közbejön valami, megcsörren a mobil, vagy éppen megérkezik a pizzafutár. Gyakorlatilag ez a kisfilm is, mint társai, reklámértékű tartalomnak minősíthető, ezzel a kedves szerencsétlenkedéssel is valószínűleg új rajongókat szerez magának a pilóta és a csapata.
A Real Madrid egy jól kitalált, kreatív videóval kíván boldog karácsonyt rajongóinak, amelyben egy család vacsoráját közvetíti egy szpíker, mint egy focimeccsen, a végén pedig két kultikus játékos, Iker Casillas és Felipe Reyes köszönt mindenkit és nyújtja koccintásra pezsgőjét.
A második csoportomba egy futballklub karácsonyi akciója tartozik, mely viszont véleményem szerint annyira ötletes, hogy muszáj volt külön kategóriába sorolnom. Ez pedig a Manchester City adventi videókalendárja.
Erről a videóról indulhatunk el minden nap újabb és újabb fület kinyitva, mely újabb és újabb kisfilmekre irányít minket tovább. Lassan a csapat egészét láthatjuk ajándékcsomagolás, történetmesélés, vagy éppen az ottani hagyomány, a christmas cracker bontogatása közben. Személyes kedvenceim Mario Balotelli filmecskéi.
Talán nem tévedek, ha azt mondom, a nyári Európa-bajnokság óta nem kell fanatikus City-drukkernek lenni ahhoz, hogy tudjuk, kit takar e név. Számos videó kering a neten a mémmé vált focista pályán kívüli bénázásairól, nyilatkozatai szállóigékké váltak, és az internetes társadalom örömmel csámcsog a kialakult véleményen: bár a pályán profi, az értelmi képességei hagynak némi kívánnivalót maguk után. Bár néha felmerül a gyanú, hogy a focista olykor-olykor rá is játszik az őt a sztárok közül is kiemelő, híressé tévő tulajdonságára, mint például az alábbi videóban.
Itt csapattársa, Carlos Tévez próbálja megtanítani Balotellit az ajándékcsomagolás bűvös fortélyára, aki először megpróbálja rátestálni Tévezre az ő csomagját is, majd percekig arról panaszkodik, hogy balkezessége miatt nagyon nehéz dolog ez neki.
A karácsonyi üdvözlő videók harmadik csoportjába pedig az egyértelműen reklámértékű kisfilmeket sorolom. Ide tartozik például az Arsenal üzenete, mely tagság-ajándékozásra buzdítja a fanatikus szurkolók családtagjait.
Összességében bármennyire tarthatjuk reklámfogásnak is a karácsonyi videóüzeneteket a sportolóktól, kluboktól, olyannyira beszélhetünk kedvességről is az esetükben. Ez egy jól működő karácsonyi adok-kapok: én kattintással, ők pedig pár mosolygós perccel ajándékoznak meg engem, sportkedvelő embert. Végül is mindenki jól jár.
Baranyi Réka
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk