FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

Karácsonyi nagybevásárlás az interneten

2012.12.21

Idén Karácsonykor azonban akár 2,5 millióan is vásárolhatunk az interneten keresztül.

Felmérések szerint minden harmadik magyarországi internethasználó vásárolt már online áruházban, ez első hallásra elég jó aránynak tűnhet, ám ha figyelembe vesszük az EU-s átlagot, kiderül, hogy ez alig több, mint az ott mért átlagnak a fele. Míg hazánkban az internetezők 32 százaléka, addig az Európai Unióban a felhasználók 58 százaléka rendelt már a világhálóról az elmúlt egy év során– derült ki az Eurostat legfrissebb adataiból.

Tavaly a teljes magyar kiskereskedelem 2,4 százaléka zajlott online módon, ami mintegy 155 milliárd forintnyi árut jelent. Idén Karácsonykor azonban akár 2,5 millióan is vásárolhatunk az interneten keresztül – legalábbis, ha hihetünk a G Data vírusirtó szoftvereket gyártó cég legújabb felmérésében tett jóslatának.

Jól látható, hogy egyre inkább teret hódító és megállíthatatlanul fejlődik az online kereskedelem, bár sajnos ez a javuló tendencia az FMCG területén még csak halványan körvonalazódik. Vannak ugyan próbálkozások, több kereskedelmi lánc is fontolgatja vagy éppen bevezeti a magyarországi indulást, teljes szortimentet mind ez ideig azonban egy online bolt kínál, ez pedig nem más, mint a GRoby.

A GRoby idén ünnepli 20. születésnapját ünnepli. Az élelmiszer-nagykereskedő nyolc évvel megalakulása után lépett be az online térbe, így többek között éppen az internetes vásárlás lehetőségét kínálva sikerült meghatározó pozíciót kivívnia magának az élelmiszeriparban. Az éves szinten hatmilliárd forint bruttó forgalmat lebonyolító üzletlánc online szolgáltatása piacvezetőnek számít saját szegmensében - állítja a GRoby.

Az NRC egy évvel ezelőtti felméréséből egyértelműen kiderül, hogy bizony az élelmiszer - online értékesítési szempontból - korántsem olyan egyszerű termék, mint amilyennek első látásra tűnik. Bár kedvenc, megszokott márkáink, termékeink kiválasztása és megrendelése egy könnyen átlátható webáruházból kockázatmentes műveletnek tűnik, ezeknél a termékeknél azonban a kézzelfoghatóság hiánya sokkal erősebb korlátként jelenik meg a hazai vásárlók fejében, mint más árucikkek esetében. A kulcsszó a bizalom, illetve annak hiánya: a magyar internetezők jelentős része ugyanis meg van róla győződve, hogy az online élelmiszeráruházak nem a legfrissebb árut szállítják ki a vevőiknek, így nem csoda, hogy a netes élelmiszervásárlás egyik legfontosabb hátrányának is azt érzik, hogy nincs lehetőségük ellenőrizni a termékek lejárati idejét. Ugyanakkor – természetesen, mint mindennek - előnyei is vannak annak, ha online boltból szerezzük be élelmiszereinket. Ez pedig elsősorban a kényelem.

Nagy Sándor, a GRoby ügyvezetőjének tapasztalataik szerint a vásárlók elsősorban a havi nagybevásárlásaikat intézik online házhoz szállítás segítségével. A legkeresettebb termékek közé a nehéz és nagy kiszerelésű termékek (ásványvíz, állateledel, WC-papír, alapvető élelmiszerek, stb.) tartoznak, ugyanakkor a hűtőkocsis kiszállításnak köszönhetően ma már egyre többen tesznek virtuális kosaraikba tejterméket, mirelitárut, zöldséget vagy éppen hús terméket is. Ezért is erőforrásigényes egy online élelmiszerbolt működtetése, hiszen nagy raktárkészletet, ügyfélszolgálatot, a házhoz szállításhoz szükséges hűtőkocsis logisztikai rendszert kell fenntartani, és persze folyamatosan fejleszteni, fejlődni kell, követve az online világ diktálta trendeket. Az online bevásárlás a GRoby esetében azonban már több éve jól működő, bejáratott csatorna, amit eladási számaik is alátámasztanak: mára forgalmuk ötödét a webshopból érkező megrendelések adják.

Megérezve az új idők szelét és látva az új igényeket a GRoby egy jó nagyot előre az elmúlt hónapokban egy új, hazánkban még új keletű fejlesztéssel. Az, hogy egy cég mobilra optimalizált oldalt fejleszt szinte már alapkövetelménynek számít. A GRoby esetében a nagy dobás az, hogy megkímélnek minket attól, hogy otthon a gép elé ülve kelljen leadnunk megrendelésünket, helyette kihasználtatják velünk okostelefonunk kameráját. Hogy mit jelent ez? Elég, ha megfogjuk telefonunkat, és segítségével beolvassuk az termékek vonalkódját. A fejlesztésnek köszönhetően a vevő azonnal látja, hogy van-e a keresett termékből éppen a webshopban, mennyibe kerül a tétel, és akár azonnal el is tudja küldeni a megrendelést. A GRoby ezzel a fejlesztéssel egyrészt a vásárlók még nagyobb kényelmét szolgáltja - vonalkód a fogyasztó számára is értelmet nyer és kényelmet ad- , másrészt kihasználja a gyorsan forgó termékekben rejlő előnyt, hiszen ez a fejlesztés kimondottan ezen termékek esetében lehet sikeres.

A lehetőség tehát megvan, hogy online töltsük fel hűtőszekrényünket, döntse el mindenki saját belátása szerint, hogy ezt a kényelmes módszert választja-e, vagy éppen marad a hagyományos szagolgatós, minden terméket végigtapogatós módszernél. Azonban ha az online shopping mellett döntünk – legyen szó akár FMCG, akár más termékről – az alábbi néhány alapszabályt feltétlenül tartsuk szem előtt.

Néhány jó tanácsa a biztonságos online vásárláshoz:

• Ne dőljünk be a gyanúsan kedvező ajánlatoknak
• Ismerjük fel a hamis weboldalakat
• Óvatosan adjuk ki személyes adatainkat
• Csak titkosított oldalon vásároljunk
• Használjunk külön bankkártyát online vásárlásokhoz
• Használjunk erős jelszavakat
• Mentsük le a nyugtákat
• Éljünk a visszatérítés lehetőségével


Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar / Marketing iDolls)

 


 
Forrás: itbusiness.hu, elemiszer.hu, netidok.postr.hu
 
Címkék: , online, ünnep
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Andersoon&Blaise

Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis