Idén Karácsonykor azonban akár 2,5 millióan is vásárolhatunk az interneten keresztül.
Felmérések szerint minden harmadik magyarországi internethasználó vásárolt már online áruházban, ez első hallásra elég jó aránynak tűnhet, ám ha figyelembe vesszük az EU-s átlagot, kiderül, hogy ez alig több, mint az ott mért átlagnak a fele. Míg hazánkban az internetezők 32 százaléka, addig az Európai Unióban a felhasználók 58 százaléka rendelt már a világhálóról az elmúlt egy év során– derült ki az Eurostat legfrissebb adataiból.
Tavaly a teljes magyar kiskereskedelem 2,4 százaléka zajlott online módon, ami mintegy 155 milliárd forintnyi árut jelent. Idén Karácsonykor azonban akár 2,5 millióan is vásárolhatunk az interneten keresztül – legalábbis, ha hihetünk a G Data vírusirtó szoftvereket gyártó cég legújabb felmérésében tett jóslatának.
Jól látható, hogy egyre inkább teret hódító és megállíthatatlanul fejlődik az online kereskedelem, bár sajnos ez a javuló tendencia az FMCG területén még csak halványan körvonalazódik. Vannak ugyan próbálkozások, több kereskedelmi lánc is fontolgatja vagy éppen bevezeti a magyarországi indulást, teljes szortimentet mind ez ideig azonban egy online bolt kínál, ez pedig nem más, mint a GRoby.
A GRoby idén ünnepli 20. születésnapját ünnepli. Az élelmiszer-nagykereskedő nyolc évvel megalakulása után lépett be az online térbe, így többek között éppen az internetes vásárlás lehetőségét kínálva sikerült meghatározó pozíciót kivívnia magának az élelmiszeriparban. Az éves szinten hatmilliárd forint bruttó forgalmat lebonyolító üzletlánc online szolgáltatása piacvezetőnek számít saját szegmensében - állítja a GRoby.
Az NRC egy évvel ezelőtti felméréséből egyértelműen kiderül, hogy bizony az élelmiszer - online értékesítési szempontból - korántsem olyan egyszerű termék, mint amilyennek első látásra tűnik. Bár kedvenc, megszokott márkáink, termékeink kiválasztása és megrendelése egy könnyen átlátható webáruházból kockázatmentes műveletnek tűnik, ezeknél a termékeknél azonban a kézzelfoghatóság hiánya sokkal erősebb korlátként jelenik meg a hazai vásárlók fejében, mint más árucikkek esetében. A kulcsszó a bizalom, illetve annak hiánya: a magyar internetezők jelentős része ugyanis meg van róla győződve, hogy az online élelmiszeráruházak nem a legfrissebb árut szállítják ki a vevőiknek, így nem csoda, hogy a netes élelmiszervásárlás egyik legfontosabb hátrányának is azt érzik, hogy nincs lehetőségük ellenőrizni a termékek lejárati idejét. Ugyanakkor – természetesen, mint mindennek - előnyei is vannak annak, ha online boltból szerezzük be élelmiszereinket. Ez pedig elsősorban a kényelem.
Nagy Sándor, a GRoby ügyvezetőjének tapasztalataik szerint a vásárlók elsősorban a havi nagybevásárlásaikat intézik online házhoz szállítás segítségével. A legkeresettebb termékek közé a nehéz és nagy kiszerelésű termékek (ásványvíz, állateledel, WC-papír, alapvető élelmiszerek, stb.) tartoznak, ugyanakkor a hűtőkocsis kiszállításnak köszönhetően ma már egyre többen tesznek virtuális kosaraikba tejterméket, mirelitárut, zöldséget vagy éppen hús terméket is. Ezért is erőforrásigényes egy online élelmiszerbolt működtetése, hiszen nagy raktárkészletet, ügyfélszolgálatot, a házhoz szállításhoz szükséges hűtőkocsis logisztikai rendszert kell fenntartani, és persze folyamatosan fejleszteni, fejlődni kell, követve az online világ diktálta trendeket. Az online bevásárlás a GRoby esetében azonban már több éve jól működő, bejáratott csatorna, amit eladási számaik is alátámasztanak: mára forgalmuk ötödét a webshopból érkező megrendelések adják.
Megérezve az új idők szelét és látva az új igényeket a GRoby egy jó nagyot előre az elmúlt hónapokban egy új, hazánkban még új keletű fejlesztéssel. Az, hogy egy cég mobilra optimalizált oldalt fejleszt szinte már alapkövetelménynek számít. A GRoby esetében a nagy dobás az, hogy megkímélnek minket attól, hogy otthon a gép elé ülve kelljen leadnunk megrendelésünket, helyette kihasználtatják velünk okostelefonunk kameráját. Hogy mit jelent ez? Elég, ha megfogjuk telefonunkat, és segítségével beolvassuk az termékek vonalkódját. A fejlesztésnek köszönhetően a vevő azonnal látja, hogy van-e a keresett termékből éppen a webshopban, mennyibe kerül a tétel, és akár azonnal el is tudja küldeni a megrendelést. A GRoby ezzel a fejlesztéssel egyrészt a vásárlók még nagyobb kényelmét szolgáltja - vonalkód a fogyasztó számára is értelmet nyer és kényelmet ad- , másrészt kihasználja a gyorsan forgó termékekben rejlő előnyt, hiszen ez a fejlesztés kimondottan ezen termékek esetében lehet sikeres.
A lehetőség tehát megvan, hogy online töltsük fel hűtőszekrényünket, döntse el mindenki saját belátása szerint, hogy ezt a kényelmes módszert választja-e, vagy éppen marad a hagyományos szagolgatós, minden terméket végigtapogatós módszernél. Azonban ha az online shopping mellett döntünk – legyen szó akár FMCG, akár más termékről – az alábbi néhány alapszabályt feltétlenül tartsuk szem előtt.
Néhány jó tanácsa a biztonságos online vásárláshoz:
• Ne dőljünk be a gyanúsan kedvező ajánlatoknak
• Ismerjük fel a hamis weboldalakat
• Óvatosan adjuk ki személyes adatainkat
• Csak titkosított oldalon vásároljunk
• Használjunk külön bankkártyát online vásárlásokhoz
• Használjunk erős jelszavakat
• Mentsük le a nyugtákat
• Éljünk a visszatérítés lehetőségével
Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar / Marketing iDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk