Szponzorációval és személymárkázással kapcsolatos kérdéseinkre válaszolt Büttl Krisztián, a Red Bull marketingigazgatója, akit a legutóbbi ReklámKlubon kaptunk mikrofonvégre néhány kérdés erejéig.
A december 13-án megrendezésre került ReklámKlub programjai között szerepelt a Branded Content kerekasztal beszélgetés is, ahol meghívott szakemberek avatták be a nagyérdeműt, hogy mit érdemes tudni a szponzorációról és a személymárkázásról. Az oldott hangulatú beszélgetés során kiderült, hogy a hitelesség mellett a másik fontos alapelv, hogy a szponzorált személy/esemény és a márka között legyen meg az értékazonosság.
Ha a fogyasztók nem tudnak a márkáról az adott személyre asszociálni vagy fordítva, akkor nem lesz sikeres az együttműködés. Szó esett a szponzorációs tevékenység aktualitásáról is, melyben a meghívottak a saját tartalmak gyártását látják. Ma már nem elég egyszerűen a szponzorált mellé állni, plusz értéket is adni kell a fogyasztóknak.
Büttl Krisztián hangsúlyozta, hogy a Red Bull alapfilozófiája ezzel kapcsolatban az, hogy „akkor működik, ha mi magunk kreáljuk”. Sikeres példa erre a Red Bull Stratos projekt, Felix Baumgartnerrel.
Gergely Dóra: A szponzoráció és a tartalom generálás szempontjából hogyan lehet az online felületeket maximálisan kihasználni?
Büttl Krisztián: Az online felületek lehetőséget teremtenek a tartalomgenerálásra. Ez egy olyan terület, ami teljesen más megközelítést kíván, más a működése. A lényeg itt is az, hogy hitelességet sugározzon magáról a márka.
Gergely Dóra: A hitelesség hiányában nem lesz sikeres a szponzorációs tevékenység. Milyen hibákat követhet még el egy márka?
Büttl Krisztián: Például azt, hogy nem kellően nyitott, rugalmatlan. Nem szabad, hogy a kényszer sugározzon az együttműködésből.
Gergely Dóra: Hogyan épül fel egy személlyel való együttműködés a Red Bull-nál?
Büttl Krisztián: Az együttműködést lépésről lépésre mélyítjük. Az első dolog, amit felmérünk, hogy az illető valójában szereti-e a márkát, képes lesz-e hosszú távon megvalósítani a terméktámogatást. Ha ez megvan, bevonjuk különböző projektekbe. A következő szint, amikor külön személyre szabott projekteket is indítunk.
Gergely Dóra: A magyar fogyasztókat tekintve mi az, amivel meg lehet őket nyerni?
Büttl Krisztián: A haza ízzel, ami csak ránk igaz. Olyan sportolókat és eseményeket támogatni, amikre büszkék vagyunk. Például a kajakosok. A nemzetközi kampányokban is keressük a magyar vonatkozást. A Red Bull Air Race-en is van magyar pilóta.
Gergely Dóra: Miben látod a szponzoráció jövőjét?
Büttl Krisztián: A kapcsolat alapúságban, ahol a felek egymást gazdagítják. Úgy írható le, mint a házasság, ahol nem hagyjuk ott a másikat akkor, amikor bajban van, hanem továbbra is támogatjuk.
Gergely Dóra: A Red Bull számos területen jelen van, mint szponzor. Neked melyik a személyes kedvenc területed?
Büttl Krisztián: A zene és a kultúra.
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk