Valahogy úgy alakult az elmúlt jó pár évben, hogy a Super Bowl döntőn lejátszott reklámok mérföldkőnek is számíthatnak a reklámkészítők számára. Ennek tudatában igyekeznek a nagy reklámcégek is a foci döntőn bizonyítani legjobbjukat.
Az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvendnek az olyan sportok, mint a kosárlabda, a baseball, a jégkorong. De ugyancsak egy fontos nemzeti sport az amerikai futball. A Super Bowl minden évben az egyik legnézettebb esemény, amely eseményre a média szakemberek is felfigyeltek, így évről-évre egyre többen, egyre kreatívabban versengenek figyelmünkért. A tavalyi döntőt több mint 110 millióan nézték, a vállalatok pedig átlagosan 350 millió dollárt költöttek egy 30 másodperces reklámspotért. Ezek a hirdetések azonban az évek során szerves részévé váltak az eseménynek, és a Super Bowl minden évben egy óriási közös élményt kínál, sport- és reklámrajongóknak egyaránt.
Az alábbiakban bemutatjuk 2012 év 5 legsikeresebb Super Bowl reklámfilmjét és egy meglepetés ráadással is készülünk. Nézzük hát milyen a márkaépítést a’la Super Bowl.
5. - Chevy Silverado
2012 egyik talán legnagyobb kérdése az volt, hogy a maják által megjósolt világvége valóban bekövetkezik-e. Ezt a kérdést használta fel reklámfilmjében a Chevrolet is. A reklám üzenete talán úgy foglalható össze, hogy nyugi, elképzelhető, hogy eljön a világ vége, de a Chevrolet járműveken egy ilyen esemény sem foghat ki. A reklámot nem feltétlenül a témája, inkább a technikai megoldások és az általános megjelenése teszi lenyűgözővé.
4. - Doritos
A Nielsen szerint - aki világvezető pozíciót tölt be a marketing információ, elemzési rendszerek, eszközök és a professzionális ügyfélszolgálat területén – 2012-ben a Doritos – Baby Sling című reklámfilm nyerte el a legemlékezetesebb és legjobban szeretett hirdetés díját. Így ezzel a díjjal a Doritos olyan márkákhoz csatlakozott, mint a Coca-Cola, a Pepsi, az M&M, akik korábban már elnyerték ezt az elismerést.
3. - KIA Optima
Nőként nem vagyunk róla meggyőződve, hogy a KIA Optimát bármely férfi álomautónak nevezné, mindenesetre a reklám nagyonis álomszerűre sikeredett. Persze a férfiak fantáziálásának képi megjelenítése a reklámokban nem új keletű dolog, de az ennyire kidolgozott, extravagáns ábrándokhoz talán mégsem vagyunk hozzászokva. És hogy miként kerülhetett fel ez a reklám a legjobb 5 közé? Gyanítjuk, hogy a sikerhez Adriana Lima brazil szupermodell jelenléte nagyban hozzájárult.
2. – Bud Light
A Bud Light-ot gyártó Anheuser-Busch sörfőző gyár a legnagyobb Super Bowl hirdetők közé tartozik évek óta. A „Mentőkutya” című reklámfilmben a Weego névre hallgató kutya különleges trükkre képes. A nevével megegyező hangzású „Here We Go” hívószóra elindul és egy üveg behűtött Bud Light sörrel tér vissza. A reklámot az ötleten kívül talán az utolsó másodperce teszi emlékezetessé, amikor is a cég a mentőkutyák támogatására hívja fel a reklámfogyasztókat.
1. – M&M
Úgy gondoljuk, hogy ehhez a reklámhoz sok építő jellegű gondolatot nem lehet hozzáfűzni, a látvány és a hang önmagáért beszél. Jó szórakozást hozzá.
És az a bizonyos ráadás…
Az 1984 az Apple leghíresebb reklámfilmje, amelyet csak egyetlen egyszer vetítettek, 1984-ben a Super Bowl döntő szünetében. A reklámot - amely az Apple Macintosh személyi számítógépet propagálta - Ridley Scott (Alien) rendezte, és a valaha készült legjobb reklámnak választották.
Az Amerikai Egyesült Államokban február 3-án, vasárnap kerül sor az XLVII. Super Bowl döntőjére. A sportbarátok élőben is követhetik a mérkőzést. Super Bowl: 2013.02.03. (vasárnap) 23:30.
Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar/Marketing iDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Az ügynökség elsődleges feladatának tekinti, hogy megbízóink piaci pozícióját folyamatos javítsa és növelje, kreativitásunk,...
További információk