FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

2012-es év legjobb Super Bowl hirdetései

2013.01.28

Valahogy úgy alakult az elmúlt jó pár évben, hogy a Super Bowl döntőn lejátszott reklámok mérföldkőnek is számíthatnak a reklámkészítők számára. Ennek tudatában igyekeznek a nagy reklámcégek is a foci döntőn bizonyítani legjobbjukat.

Az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvendnek az olyan sportok, mint a kosárlabda, a baseball, a jégkorong. De ugyancsak egy fontos nemzeti sport az amerikai futball. A Super Bowl minden évben az egyik legnézettebb esemény, amely eseményre a média szakemberek is felfigyeltek, így évről-évre egyre többen, egyre kreatívabban versengenek figyelmünkért. A tavalyi döntőt több mint 110 millióan nézték, a vállalatok pedig átlagosan 350 millió dollárt költöttek egy 30 másodperces reklámspotért. Ezek a hirdetések azonban az évek során szerves részévé váltak az eseménynek, és a Super Bowl minden évben egy óriási közös élményt kínál, sport- és reklámrajongóknak egyaránt.

Az alábbiakban bemutatjuk 2012 év 5 legsikeresebb Super Bowl reklámfilmjét és egy meglepetés ráadással is készülünk. Nézzük hát milyen a márkaépítést a’la Super Bowl.

5. - Chevy Silverado

2012 egyik talán legnagyobb kérdése az volt, hogy a maják által megjósolt világvége valóban bekövetkezik-e. Ezt a kérdést használta fel reklámfilmjében a Chevrolet is. A reklám üzenete talán úgy foglalható össze, hogy nyugi, elképzelhető, hogy eljön a világ vége, de a Chevrolet járműveken egy ilyen esemény sem foghat ki. A reklámot nem feltétlenül a témája, inkább a technikai megoldások és az általános megjelenése teszi lenyűgözővé.


4. - Doritos

A Nielsen szerint - aki világvezető pozíciót tölt be a marketing információ, elemzési rendszerek, eszközök és a professzionális ügyfélszolgálat területén – 2012-ben a Doritos – Baby Sling című reklámfilm nyerte el a legemlékezetesebb és legjobban szeretett hirdetés díját. Így ezzel a díjjal a Doritos olyan márkákhoz csatlakozott, mint a Coca-Cola, a Pepsi, az M&M, akik korábban már elnyerték ezt az elismerést.


3. - KIA Optima

Nőként nem vagyunk róla meggyőződve, hogy a KIA Optimát bármely férfi álomautónak nevezné, mindenesetre a reklám nagyonis álomszerűre sikeredett. Persze a férfiak fantáziálásának képi megjelenítése a reklámokban nem új keletű dolog, de az ennyire kidolgozott, extravagáns ábrándokhoz talán mégsem vagyunk hozzászokva. És hogy miként kerülhetett fel ez a reklám a legjobb 5 közé? Gyanítjuk, hogy a sikerhez Adriana Lima brazil szupermodell jelenléte nagyban hozzájárult.


2. – Bud Light

A Bud Light-ot gyártó Anheuser-Busch sörfőző gyár a legnagyobb Super Bowl hirdetők közé tartozik évek óta. A „Mentőkutya” című reklámfilmben a Weego névre hallgató kutya különleges trükkre képes. A nevével megegyező hangzású „Here We Go” hívószóra elindul és egy üveg behűtött Bud Light sörrel tér vissza. A reklámot az ötleten kívül talán az utolsó másodperce teszi emlékezetessé, amikor is a cég a mentőkutyák támogatására hívja fel a reklámfogyasztókat.


1. – M&M

Úgy gondoljuk, hogy ehhez a reklámhoz sok építő jellegű gondolatot nem lehet hozzáfűzni, a látvány és a hang önmagáért beszél. Jó szórakozást hozzá.


És az a bizonyos ráadás…

Az 1984 az Apple leghíresebb reklámfilmje, amelyet csak egyetlen egyszer vetítettek, 1984-ben a Super Bowl döntő szünetében. A reklámot - amely az Apple Macintosh személyi számítógépet propagálta - Ridley Scott (Alien) rendezte, és a valaha készült legjobb reklámnak választották.


Az Amerikai Egyesült Államokban február 3-án, vasárnap kerül sor az XLVII. Super Bowl döntőjére. A sportbarátok élőben is követhetik a mérkőzést. Super Bowl: 2013.02.03. (vasárnap) 23:30.


Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar/Marketing iDolls)

 

Kép: telesport.hu
 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Bogár Reklámügynökség

Fő feladat: Az ügynökség elsődleges feladatának tekinti, hogy megbízóink piaci pozícióját folyamatos javítsa és növelje, kreativitásunk,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis