Elkészültek a United Colors of Benetton tavaszi divatkampányának fotói. Mint azt a márkától már megszokhattuk, most sem csak konvencionális értelemben vett divatfotókat láthatunk majd az utcai plakátokon...
...hanem a kollekció reklámozása mellett társadalmi problémákra és a kisebbségek helyzetére is felhívja figyelmünket a divatcég. A fotókon szerepel egy transzszexuális és egy mozgáskorlátozott manöken is, de humanitárius tevékenységéről ismert modellek is részt vesznek a kampányban.
A Benetton mindig is híres volt arról, hogy reklámjaival milliókat botránkoztatott meg, pedig célja nem feltétlenül ez volt, hanem hogy olyan szociális problémákra, elnyomott kisebbségekre, vagy társadalmi anomáliákra hívja fel a figyelmet, mellyel mindenképpen foglalkoznunk kell. Oliviero Toscani, a Benetton egykori fotósa a 80-as évek végén elégelte meg azt, hogy a reklámok egy nem létező álomvilágot közvetítenek, melyben mindenki szép, tökéletes, elégedett és vidám.
A Benetton ekkor szakított a hagyományokkal, és merőben újszerű fotókat kezdett közölni, melynek központjában olyan globális társadalmi kérdések állnak, mint a rasszizmus, az AIDS, a szexuális kisebbségek, a környezetszennyezés vagy a háborúk. A márka legemblematikusabb rasszizmus elleni plakátjai egyikén egy fekete nő látható, amint egy fehér kisbabát szoptat, a háború ellen pedig egy katonai temető fotójával tiltakozott a cég, de számos plakátot találhatunk, melyen a homoszexualitás elfogadásáért kampányol a vállalat vagy mely az emberi gyűlölködés ellen emel hangot. Egy montázsolt képen például olyan politikusok csókolóznak egymással, akik ideológiájukat tekintve teljesen szemben állnak, a kép felett a felirat: unhate – ne utálj.
A Benetton természetesen a ’80-as évek óta átalakult, és új utakat keresett a reklámok terén is, de Toscani szellemisége a mai napig meghatározza a divatcég reklámjait. A 2013-as tavaszi/nyári kampányában olyan modellek szerepelnek a fotókon, akik azzal hívják fel magukra a figyelmet, hogy nem illenek a tucatmodellek sorába, mások, mint a többi manöken, és másságuk mögött felfedezhetünk valamilyen szociális elnyomásra vagy kirekesztettségre való utalást. Lea T gyönyörű nőként szerepel a plakáton, ám férfinak született, egy transzszexuális brazil modell, ezzel a szexuális kisebbségek problémájára igyekszik utalni a divatcég. Hanaa Ben Abdesslem az egyik legismertebb arab modell, az arab nők közül azonban keveseknek van esélye a divat világában elhelyezkedni, hiszen az arab országokban még mindig nagyon hangsúlyos probléma a női nem elnyomása.
Charlotta Free modell állítása szerint egyéniségéhez hozzá tartozik rózsaszín haja, és ettől nem hajlandó megválni, emiatt pedig számos konfliktusa volt már olyan márkákkal és divatcégekkel, amiket neki kellett volna képviselnie a kifutón. A Benetton ezzel azt igyekszik közvetíteni, hogy merjünk egyediek lenni, és vállalni személyiségünket. Mellettük találkozhatunk még a plakátokon Chaplin unokájával, Keira Chaplinnel, és a szudáni Alek Wekkel, aki a humanitárius tevékenységéről is ismert, ezzel az emberi jogok mellett való kiállás fontosságára igyekszik utalni a divatmárka. Mario Galla, a kampányban szereplő egy másik modell pedig fél lábát veszítette el, így a mozgáskorlátozottak egyenjogúsága mellett is kampányol a Benetton. Rajtuk kívül a 2013-as tavaszi kampányban számos olyan embert találhatunk még, akik a Benetton szerint mindannyiunknak példát mutathatnak vagy tehetségükkel, vagy társadalmi szerepvállalásukkal.
Lehet támadni a Benettont azzal, hogy sztereotíp és közhelyes, valamint hogy a saját cége népszerűsítésének érdekében használ fel súlyos társadalmi problémákat, de az, hogy egy ilyen plakát az utcán akár csak egy pillanatra is elgondolkodtatja az embert, mindenképpen egy olyan pozitív jelenség, ami a Benetton reklámjainak egyik érdeme.
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés
Cégnév: Adanima Consulting...
További információk