Idén sem hagyott bennünket „innováció” nélkül a Google április elseje alkalmából. Valószínűleg milliók szagolgatták hétfőn monitorjaikat és telefonjaikat azok közül, akik ráakadtak a Google Szimat Bétára. Valóság vagy bolondság?
Április 1-jén megdöbbentő találmányt dobott piacra a Google. A termék neve Google Nose azaz Google Szimat. Létrehozott oldalán egy videó is megtekinthető, amelyben Jon Wooly, termékmenedzser részletesen beszél az újdonság feltalálásáról és lényegéről. Elmondása szerint kutyáját sétáltatta, mikor kipattant fejéből a nagy ötlet. Feltűnt neki, hogy kedvence mindent megszaglászik, ami csak az útjába kerül, hiszen ő így szerez információkat a világról, amely körülveszi.
A feltételezés szerint az emberek is gyakran vágynak ilyesmire, és ha nem jut eszükbe egy-egy aroma, vagy nem tudnak azonosítani egyet, jó lenne rákeresni. Innen indult útjára a Google Szimat, melynek segítségével már 15 millió illatmintára bukkanhatunk rá az interneten. Megszagolhatunk egy ázott kutyát, egy citromot, egy koncertet, egy tavaszi reggelt, sőt, még a siker illatát is
A termék bemutatása és terjesztése nem amatőr módon történt. Egy egész professzionálisan megszerkesztett, szinte hihető videóval álltak elő, amelyben részletesebben ismertették a Szimatról való tudnivalókat. Az interneten és a közösségi oldalakon szinte futótűzként terjedt a hír, számos cikk és poszt jelent meg a fantasztikus találmánnyal kapcsolatban. Egyesek kérdésként állították be, hogy vajon komolyan kell-e venni, mások kétségbeesve panaszkodtak, hogy ők nem tapasztalnak semmit, míg többen érezni vélték az illatokat. Mi is történt valójában?
Április 1-jén a legtöbbeknek eszükbe sem jut, hogy milyen nap is van, különösen igaznak bizonyult ez idén, amikor is húsvét ünnepén volt a hangsúly. A nagyobb cégek azonban nem felejtenek. Ez a nap bolondok napja, és mivel lehetne ilyenkor jobban felkelteni az emberek figyelmét, mint egy megdöbbentően furcsa ugratással? Erre a Google nem is sajnálta a pénzt, hiszen a profi videó és az egész kampány megalkotása valószínűleg nem két fillér volt. Azonban valószínűsíthető, hogy mégsem jártak olyan rosszul. Az „illatmintákra” rákattintva ugyanis talán sokan észre sem vették, de az adott szaghoz kapcsolódó reklámok is felugrottak keresési találatként. Például ha egy friss péksütemény illatára voltunk kíváncsiak, miután alaposan végig szaglásztuk a monitort, pékségek hirdetéseit találhattuk a magunk előtt.
Az ötlet persze cseppet sem újkeletű. Tavaly a Google a wc-nettel próbálkozott, és rajta kívül még számos nagyobb vállalatnak szokása bolondok napján az ugratás. Magyarországon erre ékes példa a Bónusz Brigád kuponos oldal. Repertoárjukban szerepel már a Fehér Házba való utazás lehetősége, az akciós otthoni pénzjegynyomda és a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt megsegítő jótékonysági estre kapható jegyek is. Idén tehát meglehetősen sok szaglászó válhatott április bolondjává, de sosem lehet tudni: egyszer talán tényleg megvalósul Google Szimat Béta.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés
Cégnév: Adanima Consulting...
További információk