A „semmiből kinövő”, majd éppoly gyorsan eltűnő, néhány napos, pop-up butikok virágzásnak indultak Magyarországon is. Főként design, tervezői darabokat árusító boltoknak különleges koncepciójuk és ezzel együtt különleges célközönségük van.
A pop-up üzletek Amerikából, illetve Angliából indultak, az első ilyen jellegű boltokat 2004-re datálhatjuk. Valószínűleg a megváltozott fogyasztói viselkedés is hívta életre ezeket a rövid életű üzleteket. Az üresen álló boltokba néhány napra, maximum egy hétre beköltöző butikok koncepciója a multikkal szembehelyezkedő kisebb márkák, és főként a tervezők számára tökéletes. Így ugyanis nem kell hosszabb ideig fizetni a borsos bérleti díjakat, egy-egy induló brand könnyen tesztelheti, hogy van-e igény a termékére a piacon.
Persze a sikerességhez előzetes marketingtevékenységre is szükség van, bár a különlegesség és egyediség hívószavak rajongóinak elég csak morzsákat elhinteni, és az információ máris villámgyorsan terjed a közösségi portálokon. Így még talán jobban megteremtődik a „bennfentesség” illúziója is, az, hogy a bizonyos termékekhez csak bizonyos körök juthatnak hozzá. Ezáltal a célközönség akarva-akaratlanul is az a fiatal vásárlói korosztály lesz, akik nagy hangsúlyt fektetnek kinézetükre, azon belül is a másoktól elkülönülő, megkülönböztetett divatosságra.
A pop-up store-ok berendezése is az esetlegességet hangsúlyozza: általában az üzemeltetők nem költenek sokat az ideiglenes bútorokra, melyek többnyire ruhaállványok, raklap-pultok. Ez valamiféle letisztultságot ad az üzleteknek, a hangsúly sokkal inkább a ruhákra, termékekre terelődik.
A maguk tiszavirág élete alatt a pop-up store-ok rendszerint hatalmas forgalmat generálnak, de a reklámértékük is nagy, sok megjelenés köthető ezekhez a márkával kapcsolatban. Népszerűségük valószínűleg azzal is indokolható, hogy megtörik egy kicsit a mindennapi rutint, különlegessé teszik az adott helyet, az adott márkát, az adott tervezőt. Magyarországon pop-up bolt kategóriában a Nanushka, az OurStyle és a USE voltak az úttörők.
Baranyi Réka
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Adsafari Reklámszervező Kft.
Telefon: 06 30 292 0451
Fax: 06 1 226 11 45
E-mail: contact@adsafari.hu
Cím: MH-1221 Budapest,...
További információk