Végül is erről van szó. A Reklámipar cikksorozata Papp-Váry Árpádtól, A BKF Marketing Intézetének vezetőjétől.
Nem az a lényeg, hogy hányan olvassák el, hogy hányan beszélnek róla, vagy hogy hány díjat zsebel be a különböző reklámfesztiválokon, hanem az, hogy eladja a terméket, márkát.
Walter Weir már a 19. század közepén leszögezte: „A legjobb reklámtesztelő gép a pénztárgép … Mindig jobb, ha csak néhányan olvassák el a reklámunkat, és megveszik a termékünket, mintha sokan olvasnák el, de utána senki nem lépne semmit.”
David Ogilvy, a világ talán leghíresebb reklámosa azt vallotta: „Amikor reklámot írok, nem arra törekszem, hogy az emberek kreatívnak találják. Azt akarom, hogy megvegyék miatta az árut.”
Victor O. Schwab, akit a 20. század legjobb direct mail szövegírójának választottak, pedig úgy véli: „A reklámozás egészen addig, amíg nem éri el az embereknél azt a cselekvést, amelyre a reklámozó számít, nem más, mint költség. Nem befektetés.”
Mark Silveira az „Ordinary Advertising – And How to Avoid It Like Plague” szerzője pedig azt mondja: "a jó reklám jó megtérülést (return-on-investment, ROI) hoz. "
Rosser Reeves, a Unique Selling Proposition (USP) kiötlője ennél is keményebben fogalmaz: „Tegyük fel, Ön gyáros … Vajon mit akar tőlem? Gördülékeny stílust? Remekművet? Képkeretbe való csecsebecsét? Vagy azt akarja, hogy az a rohadt eladási görbe ne süllyedjen tovább és kanyarodjon végre felfelé?”. A Benton&Bowles reklámügynökség egészen odáig jutott, hogy jelmondatuknak azt adták: „Ami nem ad el, az nem kreatív.”
Mások ugyanakkor némileg vitatják a fenti hozzáállást. Jon Steel stratégiai tervező, az „Igazság, hazugság, reklám – A stratégiai tervezés művészete” szerzője szerint klasszikus értelemben „a reklám nagyon ritkán ad el bármit is. (...) Legfeljebb felkeltheti bizonyos emberek érdeklődését annyira, hogy azok egyáltalán foglalkozzanak az adott dologgal.”
Az „eladás” ilyen értelemben inkább csak közvetve jelent vásárlást. Ahogy az angol „advertising” szó is erre utal. Ennek eredete a latinban keresendő: az ad jelentése „-ra, -re”, a vertere tagé pedig „fordítani”, így összességében a kifejezés annyit tesz: „valaki gondolatát vagy figyelmét valami felé fordítani”.
Vagy ahogy Bill Bernbach, a DDB alapítója, a híres Volkswagen Bogár kampány megalkotója mondja: „Amit tenned kell, hogy a leggazdaságosabb és legkreatívabb módon magadra irányítsd az emberek figyelmét és eladj nekik. Nos, ez nehéz. Ez izzadtsággal jár.”
Papp-Váry Árpád Dr.
A BKF Marketing Intézetének vezetője
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégnév: Globe Master Kft.
Cím: Budapest, 1115 Somogyi út 19.
Telefon: 06 1 781 1660, 06 30 403 3170, 06 30 350 7321
E-mail:...
További információk