Az ARC és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete kreatív pályázatot hirdet a polgárok európai évének (2013) jegyében.
Az Európai Bizottság a 2013-as évet a polgárok európai évének nyilvánította, többek között annak a 2010-es uniós állampolgárságról szóló jelentésnek köszönhetően, melyből kiderült, hogy az uniós polgárok nem élnek teljes mértékben jogaikkal, mert nem ismerik azokat.* Az európai év ösztönözni kívánja a párbeszédet a kormányzat valamennyi szintje, a civil társadalom és az üzleti élet szereplői között.
José Manuel Barroso, az Európai Bizottság elnöke 2012-ben Az Unió helyzete című beszédében a következőképpen fogalmazott: „Elmúltak már azok az idők, amikor az európai integráció a polgárai hallgatólagos beleegyezésével zajlott. Európa nem válhat a technokraták, a bürokraták vagy akár a diplomaták terepévé. Európának egyre demokratikusabbá kell válnia.” Továbbá kifejtette, hogy a jelenlegi kihívásokat tekintve egyre nagyobb szükség van arra, hogy eszközöket adjanak a polgárok kezébe, és megerősítsük az Unió polgárközpontú vetületét.
Mindezek szellemében az ARC és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete pályázatot hirdet, melynek határideje szeptember 2-a.
„Legyél álompolgár! Álmaid Európájának polgára! Szólj bele abba, ami rád tartozik! Üzenj plakáttal!” – olvasható a felhívásban, miközben felszólít arra is, hogy vegyünk részt az európai értékek megőrzésében, illetve az új értékek alakításában. A feladat, hogy plakáton kell megfogalmazni mi tart össze minket, európaiakat, illetve, hogyan lehet erősíteni ezt az összetartozást. Akár arra is rá lehet világítani, hogy melyek azok az értékek, melyek csak ránk, magyarokra jellemzőek, amelyek hozzátesznek Európához, az Európai Unió sokféleségéhez.
Végül 35 alkotást mutatnak majd be októberben a Millenáris Parkban díjazva a 3 legjobb pályaművet.
A pályázat és az ezzel egybekötött kiállítás kreatív módon járul hozzá a polgárok európai évéhez, gondolkodásra és talán tájékozódásra is késztet. Mindez nem árt azért sem, mert 2014-ben sor kerül az európai választásokra, ahol az uniós állampolgárok kihasználhatják jogaikat és szavazhatnak.
A pályázati felhívást lásd: http://www.arcmagazin.hu/palyazz
A polgárok európai évéről bővebben: http://europa.eu/citizens-2013/hu/home
*Az Európai Unió a nemzetek sokszínűségének megtartásával a tagállamokat európai közösséggé kovácsolta. Az uniós állampolgárság fogalmát a Maastrichti Szerződés vezette be 1993-ban, mely új alapokra helyezte az európai integrációt. Ettől kezdve egyre fontosabb lett az is, hogy az állampolgárokhoz közelebb vigyék az uniót.
Endrész Dorottya
(Reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Ötleteken dolgozunk, amik elválasztják a BRAND-et a zsúfolt tömegektől. Ötleteken, amik a fogyasztók számára értékessé teszik a...
További információk