Akinek van, annak nem használ, akinek nincs, annak használt, de már ő nem használja. A szlogenek halála egyelőre talán még csak egy túlzó felvetés, ám nem jár messze az igazságtól.
Biztosan mindannyiunknak csengett már a fülében egy egész napon keresztül egy reklám szlogenje. Nem véletlenül használták erőszeretettel a marketingesek. Ám manapság már ezeknek jelentősége nagy mértékben csökkent, és szinte már relikviáknak számítanak a reklámok világában.
Gondoljunk csak a nagyobb márkákra, olyanokra, mint a Starbucks vagy az Apple. Mikor hallottuk utoljára az Apple-től azt a mondatot, hogy „Think different”? Valószínűleg alig emlékszünk már arra a napra. A márkaóriások ugyanis ha egyszer szlogenek segítségével is kapaszkodtak fel, többé már nincs szükségük rá, és egészen más stratégiában látják a jövőt. Sokkal kevesebb a nagyobb cégek nagyszabású kampányainak száma, és a szlogenek használata. Helyette inkább a közösségi médiában, és a szájról szájra terjedő promócióban vélnek felfedezni nagy lehetőségeket. A kor embere ugyanis sokkal kevésbé érzékeny az olyan direkt reklámhadjáratokra, amelyekben jól csengő szlogenekkel dobálóznak. Így elmondható, hogy a himnusszerű televíziós spotok vagy a magas színvonalú, de nyomtatott hirdetések sokkal kevésbé hatásosak, így a szlogenek ideje is meg van számlálva. Vagy talán mégsem?
A szlogeneknek sok hátrányát fel lehet sorolni. Ilyen például az is, hogy napjainkban az egyik legfőbb hirdetési felületté a mobilok kis képernyői váltak. Így a közlendő információ mennyisége és minősége is korlátozódott, a szlogen dominanciája csupán zavaró tényezővé vált, olyanná, amely fontosabb információkról vonja el a figyelmet, például a márka logójáról. Ma már teljesen új, a régiektől eltérő üzeneteknek kell eljutniuk egy már teljesen más közönséghez.
Ám van még olyan kapaszkodó, amely megmentheti a szlogeneket. Ilyen például az, hogy ezek a kis a mondatok olyan mélyre be tudják fúrni magukat az emberek tudatába, hogy vásárláskor könnyedén előhívják a márka nevét a fogyasztók fejében. Ez a néhány szó képes kiemelni egy-egy nevet a sok közül, mindez csak kellően ügyes és éles szemű marketinges kérdése. A másik nagy előny az, hogy jól kitalált szlogen esetében könnyedén és tömörítve lehet közvetíteni a márka legfontosabb üzenetét.
A megoldást talán a modernizált szlogenek jelenthetik, de ez egyelőre még a jövő zenéje. Két fontos tényező azonban biztosan nagyban befolyásolja majd e rövidke mondatok jövőjét: a következetes használat és az emberek hozzá fűződő viszonya, amely folyamatosan átalakul.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk