Hupikék törpikés dominó! Ugye, hogy ismerős? Ügyifogyi a TV-ben, tároló szütyő, doboz a Tesco áruházakban, lelkes kisgyerekek, hisztérikus szülők a kasszáknál. Így még ismerősebb, igaz?
A Tesco fantörpikus módon beszőtte az életünket - számtalan szülő agymosottként jár a Tesco-ba csak és kizárólag a dominókért... Lássuk, mennyire fajult el a helyzet.
A Tesco, augusztus 1-én indította el a dominó gyűjtő akcióját. 28 db Hupikék törpikés dominót (a kockák egyik felén egy-egy törp, míg a másikon Tesco logó látható) kell összegyűjteni a teljes készlethez. Háromezer forintonként járt egy-egy dominó (természetesen zárt csomagolásban, hogy ne lássuk épp milyet kaptunk), illetve egyes kiemelt termékek vásárlása plusz dominókkal jár. Hasonló akciót láttunk már, nem is egyet, ez azonban minden eddiginél nagyobb sikerre tett szert.
Az ajándék (esetünkben dominó) osztogatás egy klasszikus vásárlásösztönző technika. A vásárlásösztönzés (Sales Promotion), olyan piacbefolyásoló módszerek összessége, melyek közvetlenül ösztönzik a fogyasztót vagy viszonteladót a vásárlásra. Ezeket az eszközöket célszerű reklámmal kombinálni, hiszen így képesek tartós kapcsolatot kiépíteni a fogyasztó és az eladó között.
Arra nyilvánvalóan nem fogunk adatot találni, hogy a dominógyűjtés hány (ezer-millió) forintot tett be a Tesco zsebébe, inkább azt vizsgálnánk meg, hogy milyen lépéseket tett az áruház annak érdekében, hogy valóságos hisztéria alakuljon ki a játék körül.
1. TV szpot. Édes kisgyerek, ahogy játszik az apukájával, együtt keresik Ügyifogyit. A reklám az érzelmekre hat és tökéletesen célt is ért. Felkeltette a szülők és a gyerekek figyelmét egyaránt. A reklám az utóbbi időben már csak arra hívja fel a figyelmet, hogy szeptember végéig még gyűjthetőek a dominók, de csak és kizárólag a kiemelt termékek vásárlása esetén.
2. "...hogy a törpikék biztonságban legyenek". A gyerekek egy idő után elkezdenek értelmileg is kötődni a dominókockákhoz, hiszen azok a mesefilm egyes szereplőit jelenítik, elevenítik meg számukra (a reklámfilm erre rá is erősít), így nyilvánvaló, hogy vigyázni szeretnének rájuk. A Tesco erre is megoldást nyújt, hiszen vásárolható dominó gyűjtő szütyő és doboz is. Néhány perc gondolkodás után azonban rájövünk, hogy ezekből nem lesz elég egy-egy, hiszen azok 28 darab dominóra vannak optimalizálva. Mivel olyan szerencsénk nincs, hogy ne legyen egy-egy dominóból több darabunk, így szinte biztos, hogy egy tároló kevés lesz. Azaz az ingyenes vásárlásra ösztönző ajándék ezzel plusz forgalmat és vásárlást generált a Tesco-nak.
3. Hupikék törpikés egyéb termékek, figyelemfelkeltés az üzletekben. Ha a gyerek megszerette az ingyenes dominókat és a törpikéket, nyilvánvaló, hogy minden olyan terméket szeretni fog, amin törpike szerepel, vagy, ami a törpikékhez köthető. Ezzel újabb forgalmat generálva az áruházláncnak.
4. Törphétvége. Minden Tesco hipermarketben, szeptember 14-én, reggel 10 és délután 1 óra között, lehetőség nyílt szervezett csereberére. Ez nyilván megkönnyítette a szülők dolgát, de egyben azt is elérte, hogy a szombati nagybevásárlást a Tesco-ban intézzék el. Hiszen, ha a gyerek miatt már úgyis ott vagyunk, akkor egyszerűbb ott bevásárolni is. És ezzel mit ért ez a Tesco? Újabb forgalomnövekedést.
Nem is olyan bonyolult, igaz? Egy egyszerű ajándék (természetesen sok darabos, hogy hosszasan és macerásan lehessen gyűjteni), néhány plusz szolgáltatás (gyűjtődoboz, cserebere nap), kis hírverés (POS, TV szpot) és máris kész fantörpikus bevétel generálás.
És akkor nézzük a másik oldalt, a fogyasztók oldalát. Vajon miért mondom azt, hogy hisztéria alakult ki? (személyes tapasztalatok következnek)
1. Egy kedves ismerős csak azért a Tesco áruházban vette meg az új mosógépét 90 ezer Ft értékben, hogy 30 darab törpikés dominót kapjon (az unokáinak gyűjtötte őket). Igaz utóbb belátta, hogy ezért az árért sokkal jobb mosógépet is beszerezhetett volna, sőt még ezzel az akcióval sem lett meg hiánytalanul a dominó készlet (több hónapos, több személy általi gyűjtés után és mosógép vásárlás után sem...)
2. iDoll Orsit jóformán megverték az áruház parkolójában, csak mert felesleges dominóit egy, egygyerekes családnak ajánlotta fel, miközben a szomszédos autónál két kisgyerek épp egy dominón veszett össze. Tanulság: vagy ne ajánljuk fel ilyen esetben a számunka fölösleges ajándékot vagy alaposan nézzünk körbe, hogy kinek lehet "nagyobb" szüksége rá. Szimpátiát, mint befolyásoló tényezőt felejtsük el.
3. Kétségbeesett szülők FB üzenetei. FB falon cserebere posztokat lehet látni. Kétségbeesett szülök valós vagy virtuális barátaikkal szeretnének dominókat cserélni. "Kérlek, este dobd be a szomszédnak, aki még ma odaadja", "Találkozzunk holnap és cseréljünk", "Ne izgulj, viszem Neked", "Átadás, hol? mikor?" - végülis... összehozza az embereket. És szuper ingyen reklámot, azaz szájreklámot biztosít a Tesco-nak.
4. Megint FB. Hisztérikus, reklamáló posztok, amiért kopik a festék az ingyen dominókockákról. Reklamáció a Tesco-nak, Tesco jó fej válasza... Megbolondult a világ. De, mint tudjuk a rossz reklám is reklám, illetve a Tesco minden kopott dominót kicserél, azaz jó fej, így újabb szájreklámot biztosítottunk az áruháznak.
Mai cikkünk nem tényközlő, inkább vélemény (panaszkodó...) cikk volt, ami bemutatta a Hupikék törpikék valós hatásait. Gyerekeik, unokáik nyomása alatt álló, kétségbeesett szülők, nagyszülők plusz forgalmat zsebbe rakó, rengeteg ingyen reklámot szerzett, nevető Tesco. Fantörpikus akció volt, tényleg!
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A Convention Budapest Bt. 1995 júliusában alakult, majd 1996 közepétől Kft. társasági formában folytatja tevékenységét. Fő profilja az...
További információk