Nem kell megijedni! Holnap jön a Mikulás! Csak nézzük meg mi történik akkor, ha nyaralni megy és a megszokott Coca-Cola helyett, hirtelen Pepsit kezd inni...
Sokan abban a tévhitben élnek, hogy a klasszikus duci, piros ruhás, mosolygós Mikulást a Coca-Cola alkotta meg, pedig a jó kedélyű, mackós, nagy puttonyt cipelő, piros-fehér ruhás Mikulás képe már jó néhány évvel azelőtt kialakult, hogy Sundblom megrajzolta volna első Coca-Cola reklámját. Arról, azonban már a Coca-Cola "tehet", hogy ez a Mikulás ábrázolás ennyire elterjedt lett.
Az 1930-as évek elején a növekvő Coca-Cola Company arra kereste a választ, hogy télvíz idején hogyan lendíthetnék fel az ilyenkor hagyományosan pangó üdítőpiacot. Felbéreltek egy tehetséges reklámgrafikust, Haddon Sundblomot, akinek a nevéhez fűződnek a Mikulást a Coca-Colával összekapcsoló képek. E reklámok visszatérő elemei lettek a Coca-Cola marketingjének, és segítettek felpörgetni a téli eladásokat – nem beszélve arról, hogy erősítették a termék ismertségét a gyermekek körében. A kampány nagyban hozzájárult annak a legendának a kialakulásához, miszerint a Coca-Cola találta ki a modern – és piros - Mikulás képét.
A kereskedelemben, a versenyben azonban semmi sem szent. 2011-ben a Pepsi nem volt rest és a Coca-Cola által már jól ismert Mikulást már-már meggyalázta és a saját céljaira fordította.
Az erősödő üdítőital piacon a Pepsi is szeretett volna hasonló sikereket elérni, mint a Coca-Cola, de ha jobban belegondolunk ez valójában nagyon nehéz. Ugyanaz a termék, minimális ízbeli eltéréssel. Ugyanazok az értékesítési pontok. Akkor mégis mivel lehet kitűnni? Hát a reklámmal!. A Pepsi úgy vélte, hogy megtalálta a piaci rést, és ha a Coca "ellophatta" a karácsonyt, akkor ő megszerzi a nyarat. A Mikulással együtt...
"This is how we do it" - bömböl a zene, amire Hawaii ingben csörög Télapó és Télanyó (sőt még a manók is...). A táncban megfáradt Mikulás ezután odatáncol a bárpulthoz, ahol is rendel egy italt. A bárpultos srác jófiú módjára egy Cocát ad Mikinek, aki erre összekacsintva odasúgja, hogy ő bizony inkább most egy Pepsit inna. Erre a báros legalább annyira meglepődik, mint mi hiszen fel is hívja a Miku figyelmét a Cocával kötött szerződésére, erre Miku még cinkosabban megsúgja, hogy ő most szabin van és egy kis mókára vágyik...
Hiszen "Summer time is Pepsi time".
Kár, hogy ezzel a kifacsart, megcsavart ábrázolással a Pepsi ingyen reklámot csinált a Cocának is, hiszen egyrészt a reklámban megjelenik a Coca-Cola, másrészt a Mikulásról mindenkinek a Coca-Cola jut az eszébe. Azaz a szlogen helyesen: "Summer time is also Coca-Cola time"
Szerencsére most vitathatatlanul tél van, a Mikulás sem nyaral, sőt bízunk benne, hogy már a szánját izzítja. Ha nem vagytok még karácsonyi hangulatban, akkor két dolgot tehettek:
1, megnézitek a Coca-Cola legújabb karácsonyi reklámfilmjét, amiben egy fantasztikus, emocionális, megható mondanivaló és szlogen tűnik fel: "I belive in you, Love Santa"
2, Követtek minket Facebookon, mert Karácsonyig felvonultatjuk a legjobb vagy épp a legelrontottabb karácsonyi reklámokat. https://www.facebook.com/MarketingiDolls
Boldog Mikulást!
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk