2014-ben sem unatkoznak a kreatív szakemberek. Egyre másra jelennek meg az újabbnál újabb reklámfilmek. Így rukkolt elő az Old Spice is, a H&M is, de még a Greenpeace is egy-egy új reklámmal.
Két reklámfilm, azonban már-már mémmé vált és egyre-másra, de leginkább folyamatosan feltűnik a FB függők hírfolyamán, ezeket vizsgáljuk meg most.
Mindkét reklámfilmben közös, hogy nagyon intenzíven az érzelmekre hat. Különbség, hogy amíg az egyik pozitív, addig a másik inkább negatív érzelmeket vált ki. De mégis mind a kettő a maga nemében tökéletes.
A Protector & Gamble 2012-ben a nyári Olimpiák alkalmával már forgatott egy hasonló témájú filmet („Thank you Mom”), így várható volt, hogy a téli Olimpiát sem hagyják ki.
A P&G, mint az anyák büszke szponzora jelenik meg és mutatja be az anyák korántsem egyszerű, ám annál nehezebb életét. A kisfilm garantáltan minden anya szemébe könnyeket csal és ezzel meg is érkeztünk a mémmé válás okához.
Facebookon napi többször osztják meg édesanyák, édesapák, szerető gyerekek a P&G filmjét olyan felkiáltásokkal, mint: „Köszönöm anyu!”, „Mindenkinek, aki szereti az anyukáját”, „A legszebb reklámfilm” és még hosszasan sorolhatnánk.
Kétségtelen, hogy a P&G ismét nagyot alkotott és tökéletesen célt értek az új filmmel. Kritikaként azért megjegyeznénk, hogy a TV-ben is futó, rövidített spot-ban olvashatatlan a felirat a kisfilm végén. Értjük, hogy drága a reklámidő, de ha már összeraktak egy ennyire megható filmet, ne rontsák el a végét és szánjanak még rá 1-2 másodpercet.
A másik reklámfilm szintén az érzelmekre hat és amellett, hogy minden sofőrhöz szól, elsősorban mégis a szülőket szólítja meg.
A filmben két autó ütközését látjuk. Ez eddig még nem is lenne meglepő egy biztonságos közúti közlekedésre buzdító reklámban, csakhogy a filmben az ütközés előtt a két sofőr kiszáll az autóból és beszélget egymással. Mindketten tudják, hogy hibásak és mind a ketten tudják, hogy meg fognak halni. Az új-zélandi film nézése közben szerintem minden sofőr libabőrös lesz, hiszen a szürrealitása mellett nagyon valós a jelenet.
A film készítői jól választottak, hiszen úgy nyúltak egy elcsépelt témához, hogy az elgondolkodtató, új és ezzel együtt megosztható legyen. A reklám vírusvideóként terjed a neten, aminek MI örülünk is, hiszen inkább látunk ilyen videókat a hírfolyamunkon, mint a Való Világ aktuális beköltözőjének a bemutatkozóját…
A beszélgetés a két sofőr között:
- Haver, sajnálom! Azt hittem lesz időm kifordulni.
- Kitetted az orrát, nincs időm megállni.
- Ugyan haver, ez csak egy apró hiba volt.
- Tudom, ha talán lassabban jövök, de...
- Kérlek! A fiam ott ül hátul!
- ...túl gyors voltam. Sajnálom.
Reméljük, hogy 2014 a jó reklámok éve lesz és még sok hasonló posztot írhatunk Nektek.
Princz Viktória
(reklámipar/MarketingiDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
A CREVO (vagyis Creative Revolution) a kreativitás terén nyűjt forradalmian innovatív, és meglepően megfizethető megoldásokat. Egyedi ötletek és...
További információk