Aki internetezik – és hát ma már ki nem - az bizony találkozott már az úgynevezett 404 hibaoldallal. A 404 szám feltűntetése mellett általában olyan üzeneteket is találunk, mint „hiba az oldalon”, „az oldal nem található”, „nem létező tartalom”, „error”.
Az átlag felhasználó ilyenkor bosszankodik egy sort és visszalép a hibás oldalról, folytatja tovább a böngészést. De miért ne lehetne ez a 2 perc bosszúsággal eltöltött pillanat, amikor ráébresztenek minket arra az oldaltulajdonosok, hogy a tartalom, amit keresünk már nem elérhető vidámabb?
Miért ne lehetne ezt az oldalt is feldobni, akár okos tartalommal az oldal tulajdonosának hasznára fordítani, a felhasználó arcára mosolyt csalni? Lehet! Hoztunk is rá néhány példát, de előtte nézzük, mire is „jó” online marketing szempontból a 404 hibaoldal.
Az üzenetet általában olyan esetben kapjuk, amikor egy olyan linkre kattintunk, ami már nem él, ami mögött már nem található tartalom. Mit tesz egy átlag felhasználó, ha egy ilyen oldallal találja szemben magát? Bosszankodik! Elsősorban! Majd vagy visszalép a böngészőjében egyet és megpróbálja újra a keresést – ez az elszántabb fajta - vagy pedig egyszerűen bezárja az ablakot és máshol keresi tovább a megoldást. Minden weboldal tulajdonos beláthatja, hogy egyik sem a legjobb megoldás, hiszen mindkét esetben potenciális ügyfelet veszített. Holott ha segítő kezet nyújtott volna a látogatónak, némi információval látta volna el a keresőt, hogy miért kapott ilyen oldalt, mi a teendője annak érdekében, hogy megtalálja, amit keres, esetleg némi humorra is fűszerezi a kialakult szituációt, bizony megmenthető a helyzet és akár még az üzlet is megköttethet.
Milyen a jó 404 oldal?
- jó, ha a 404 oldalunk tartalmaz egy keresőmezőt, ahol a látogató tovább kutakodhat a kívánt tartalom után
- jó, ha egy oldaltérkép is tartalmaz a hibaoldalunk, hogy a látogató gyorsan átláthassa az oldalunk mely részén akadt el
- navigáljuk a keresőt a legfontosabb oldalainkra/aloldalainkra
Kreatív megoldások 404 oldalra
Szabó-Princz Orsolya
(reklámipar/Marketing iDolls)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: A cég az ATL és BTL területen nyújt hatékony megoldásokat, a grafikai tervezéstől a médiastratégia kidolgozásáig. Ezen felül:...
További információk