A Marketing&Média és a szakmai zsűri által idén hetedik alkalommal összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listáját továbbra is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezeti.
Miközben a médiavállalatok uralják a listát és a telekommunikációs cégek is megtartották pozícióikat, a rangsor azt mutatja, hogy csökken az ügynökségek és a piackutatók befolyása. A tavalyi év jelentős médiaipari tulajdonosváltásai csak kis mértékben éreztették hatásukat, az új kinevezések és lemondások azonban sokszor váratlan fordulatokat hoztak.
A Marketing&Média kommunikációs szaklap által összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” lista azokat a személyeket rangsorolja, akiket 2014-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó elismeréseket szerdán este adták át a Budapest Music Centerben a Magyar Reklámszövetséggel együtt szervezett gálán. A médiapiac legbefolyásosabb embereinek legfrissebb rangsorában szereplő személyek több mint negyede új, vagyis tizenhárman érkeztek és ugyanennyien távoztak az 50-es listáról. „Idén 15 főre csökkent a médiaipar legbefolyásosabb személyeit tartalmazó lista törzsgárdájának létszáma, azaz ennyien vannak, akik 2008 óta a toplista állandó szereplői” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője.
Hasonlóan a korábbi évekhez, 2014-ben is a médiavállalatok vezetői és tulajdonosai adják a Top 50 szereplőinek több mint felét. Némileg emelkedett a média- és reklámügynökségi vezetők aránya, de hátrébb kerültek a listán, a telekommunikációs cégek képviselői pedig megtartották, olykor tovább erősítették pozícióikat. Az 50 szereplő közé 2014-ben sem került be piackutató intézet képviselője, pedig néhány éve közülük többen is ott voltak a befolyásosak között.
Az első tíz helyezett
Az idei toplistán is a legmagasabb árbevételű hazai médiavállalat, az RTL Klub vezetői közül szerepelnek a legtöbben: összesen öten, hárman az első tízben. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. Simicska Lajos befolyása a zsűri szerint tovább erősödött és a második helyre lépett, helyet cserélve Simon Zsolttal, a TV2 vezérigazgatójával. Négy helyet lépett előre Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, ami a telekommunikációs szféra erősödését mutatja a médiapiacon. Új megjelenő az első tízben Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője és egyben a Lapcom vezérigazgatója. A TV2, az Axel Springer és a Ringier topvezetőinek helyét nem rengette meg a tulajdonosváltás, idén ők is jól szerepeltek az összeállításban. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezérigazgatója viszont úgy tűnik megszenvedte cége hosszú ideig levegőben lógó eladását: az elmúlt hónapban tulajdonost cserélt médiavállalat vezetője a tizenharmadik helyre szorult, pedig tavaly még a hetedik volt.
Tévés dominancia
Bevételük döntő részét a nyomtatott lappiacról szerző vállalatvezetők és tulajdonosok tízen vannak a listán, tévés vezetők pedig tizenegyen. Ez nem nagy különbség, viszont a tévések befolyása erősebb, ők többen vannak az élmezőnyben. Az online piacon működő médiavállalatokat öten képviselik és számuk nem változott tavaly óta. A rádiók idén sem erősek, olyannyira, hogy egyedül Nyerges Zsolt sorolható ide a Class FM és a Lánchíd Rádió társtulajdonosként. 2014-ben öt főszerkesztő jutott be a Top 50-be, közülük viszont kizárólag főszerkesztői tevékenységüknek köszönhetően csak hárman: Uj Péter a 444.hu-tól, Dudás Gergely, az Index főszerkesztője és a Blikk szerkesztőségét irányító Murányi Marcell. Uj Péter szereplésének érdekessége, hogy az Index főszerkesztői székéből való távozása után az elmúlt két év toplistájáról lemaradt, most pedig a 444.hu főszerkesztőjeként tért vissza, rögtön a huszonharmadik helyen.
Nagy rajtok és hirtelen távozások
Az idei toplista legjobb helyen debütáló újonca Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke, aki egyből a tizenkettedik helyen nyitott. Szintén jó rajtot vett a huszonegyedik helyen szereplő Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója. A kiesők között vannak olyanok, akik távoztak korábbi pozíciójukból, és emiatt kerültek ki a Top 50-ből. Közéjük tartozik Böröcz István, az MTVA korábbi vezérigazgató-helyettese, Laczkó Endre, a TV2 volt kereskedelmi- és üzletfejlesztési igazgatója és Kiss Péter, a csatorna korábbi programigazgatója is.
A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a Marketing&Média 2014. május 7-én megjelent különszámában olvasható, valamint az MMonline Facebook oldalán is megtekinthető.
SzK
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés
Cégnév: Adanima Consulting...
További információk