FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

Stabil élmezőny, váratlan fordulatok a hazai médiaelit rangsorában

2014.05.09

A Marketing&Média és a szakmai zsűri által idén hetedik alkalommal összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listáját továbbra is az RTL Klub első embere, Dirk Gerkens vezeti.

Miközben a médiavállalatok uralják a listát és a telekommunikációs cégek is megtartották pozícióikat, a rangsor azt mutatja, hogy csökken az ügynökségek és a piackutatók befolyása. A tavalyi év jelentős médiaipari tulajdonosváltásai csak kis mértékben éreztették hatásukat, az új kinevezések és lemondások azonban sokszor váratlan fordulatokat hoztak.

A Marketing&Média kommunikációs szaklap által összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” lista azokat a személyeket rangsorolja, akiket 2014-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó elismeréseket szerdán este adták át a Budapest Music Centerben a Magyar Reklámszövetséggel együtt szervezett gálán. A médiapiac legbefolyásosabb embereinek legfrissebb rangsorában szereplő személyek több mint negyede új, vagyis tizenhárman érkeztek és ugyanennyien távoztak az 50-es listáról. „Idén 15 főre csökkent a médiaipar legbefolyásosabb személyeit tartalmazó lista törzsgárdájának létszáma, azaz ennyien vannak, akik 2008 óta a toplista állandó szereplői” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője.

Hasonlóan a korábbi évekhez, 2014-ben is a médiavállalatok vezetői és tulajdonosai adják a Top 50 szereplőinek több mint felét. Némileg emelkedett a média- és reklámügynökségi vezetők aránya, de hátrébb kerültek a listán, a telekommunikációs cégek képviselői pedig megtartották, olykor tovább erősítették pozícióikat. Az 50 szereplő közé 2014-ben sem került be piackutató intézet képviselője, pedig néhány éve közülük többen is ott voltak a befolyásosak között.

Az első tíz helyezett

Az idei toplistán is a legmagasabb árbevételű hazai médiavállalat, az RTL Klub vezetői közül szerepelnek a legtöbben: összesen öten, hárman az első tízben. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. Simicska Lajos befolyása a zsűri szerint tovább erősödött és a második helyre lépett, helyet cserélve Simon Zsolttal, a TV2 vezérigazgatójával. Négy helyet lépett előre Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, ami a telekommunikációs szféra erősödését mutatja a médiapiacon. Új megjelenő az első tízben Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője és egyben a Lapcom vezérigazgatója. A TV2, az Axel Springer és a Ringier topvezetőinek helyét nem rengette meg a tulajdonosváltás, idén ők is jól szerepeltek az összeállításban. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezérigazgatója viszont úgy tűnik megszenvedte cége hosszú ideig levegőben lógó eladását: az elmúlt hónapban tulajdonost cserélt médiavállalat vezetője a tizenharmadik helyre szorult, pedig tavaly még a hetedik volt.


Tévés dominancia

Bevételük döntő részét a nyomtatott lappiacról szerző vállalatvezetők és tulajdonosok tízen vannak a listán, tévés vezetők pedig tizenegyen. Ez nem nagy különbség, viszont a tévések befolyása erősebb, ők többen vannak az élmezőnyben. Az online piacon működő médiavállalatokat öten képviselik és számuk nem változott tavaly óta. A rádiók idén sem erősek, olyannyira, hogy egyedül Nyerges Zsolt sorolható ide a Class FM és a Lánchíd Rádió társtulajdonosként. 2014-ben öt főszerkesztő jutott be a Top 50-be, közülük viszont kizárólag főszerkesztői tevékenységüknek köszönhetően csak hárman: Uj Péter a 444.hu-tól, Dudás Gergely, az Index főszerkesztője és a Blikk szerkesztőségét irányító Murányi Marcell. Uj Péter szereplésének érdekessége, hogy az Index főszerkesztői székéből való távozása után az elmúlt két év toplistájáról lemaradt, most pedig a 444.hu főszerkesztőjeként tért vissza, rögtön a huszonharmadik helyen.

Nagy rajtok és hirtelen távozások

Az idei toplista legjobb helyen debütáló újonca Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke, aki egyből a tizenkettedik helyen nyitott. Szintén jó rajtot vett a huszonegyedik helyen szereplő Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója. A kiesők között vannak olyanok, akik távoztak korábbi pozíciójukból, és emiatt kerültek ki a Top 50-ből. Közéjük tartozik Böröcz István, az MTVA korábbi vezérigazgató-helyettese, Laczkó Endre, a TV2 volt kereskedelmi- és üzletfejlesztési igazgatója és Kiss Péter, a csatorna korábbi programigazgatója is.

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a Marketing&Média 2014. május 7-én megjelent különszámában olvasható, valamint az MMonline Facebook oldalán is megtekinthető.

 

SzK
(reklámipar)
 

 

Fotó: mmonline.hu
 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

04

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Deep&Peak Digitális ofszetnyomda

Ha kiadványai elkészítésekor egyaránt fontosak a digitális nyomtatás előnyei: a rugalmasság, a gyorsaság, a kis példányszámú munkák gazdaságos...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
97%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis