FaceBook blog.hu

Marketing - Reklám

Számkivetett a keresőoptimalizálás az Amerikai vállalatoknál

2016.07.19

Míg Európában és Magyarországon egyre több keresőmarketinggel (Search Engine Optilaization - rövidítve: SEO) foglalkozó szakemberre van szükség, addig Amerikában pont itt spórolnak a vállalatok.

A napokban látott napvilágot egy kutatás melyet a Washingtonban székelő Cluth ügynökség megbízásából a R2integrated végezte annak kiderítésére, hol áll most a keresőmarketing a nagyobb vállalatok marketing stratégiájában.
Amerika fél SEO- t használni.


Legalábbis ezt támasztja alá a legújabb kutatás, ahol a keresőmarketing szerepét vizsgálták az amerikai marketing világában – írja a kulcsszo.hu

A kutatásban résztvevő 500 marketinges és szellemi vezető mind olyan vállalatnál dolgoznak, ahol az alkalmazottak létszáma meghaladja az 500 főt, éves bevételük pedig a 10 millió dollártól egészen az akár 500 millió dollárig terjed.

Gazdasági zárás nem támogatja a hosszú távú célokat

Kiderült, hogy a vállalatok legnagyobb vesszőparipája a negyedévenkénti gazdasági zárás, mely szöges ellentétben áll a SEO hosszabb távú megtérülésével, épp ezért sok vállalat elutasító ezzel a keresőmodullal szemben. A vállalatok pénzügyi zárása ugyanis minden észérvet felülír, épp ezért sok helyen esély sincs az ennél hosszabb távú gondolkodásra.

A kontinens marketing világa szinte kivétel nélkül a fizetett és az organikus hirdetések egyvelegét használja, hogy az általa képviselt cég forgalmának generálását tartósan elérje.

Csupán közel a felmérésben résztvevő marketingesek fele használja a SEO és a PPC rendszereket a mindennapi marketingje során. A keresőmarketing fontosságát felismerve a vállalatok túlnyomó részt még mindig a közösségi média és a nyomtatott sajtó létjogosultságát hirdeti. A felmérésben résztvevők 47% -a használja a SEO-t, míg 40% a PPC (kattintás alapú fizetett hirdetések) mellett teszi le a voksát.

Ezek a számok hűen tükrözik, hogy a kontinens keresőmarketing szempontjából igen csak pesszimista, közel sincs az élvonalban, holott erre minden eszköze meglenne. (Magyarországon pl. az egyike a legkeresettebb szakmának a keresőmarketing szakértő a haszon.hu felmérése szerint.)

A SEO integrálása elkerülhetetlen

Kara Alcamo az R2integrated igazgatója elmondta, azok a vállalatok, akik a különféle értékesítési csatornákat figyelmen kívül hagyják, hatalmas piacot hagynak érintetlenül.

Tapasztalata szerint, a SEO nélkülözhetetlen mind a szociális média, mind a televízió, vagy egyéb céges megjelenés esetén. Véleménye szerint egy helyesen felépített televíziós reklámot a telefonon való rákeresés követ, így ha nincs SEO, vagy a keresőcsatornák bármelyike beállítva, az egész kampány lényegtelenné válik. Azt is hozzátette, az elmúlt öt évhez képest a tartalmi megjelenés ugrásszerű fejlődésnek indult, mely szerinte kiugró teljesítmény a marketing világában.

Alcamo kitért arra is, hogy a SEO integrálásának alkalmazása elkerülhetetlen egy adott oldalon belül, hiszen a legkülönfélébb tartalmak, képek, videók és szociális mondanivaló keresőoptimalizálásának kihagyása felér a láthatatlanság önkéntességével.

A megkérdezett szakértők válasza alapján a keresés optimalizálása sok esetben még egybeesik a nyomtatott sajtó, a televíziós megjelenések, a direkt mail, és a kampányszerű események létrehozásának fontosságával.

Annak ellenére, hogy a kontinens marketinges szekértőinek apraja - nagyja látja és érzi a keresőmodulok fontosságát, mindössze 5%- a tervezi a fizetett keresési modulok használatát, és ezek közül is csupán 4% az, aki növelni kívánja a SEO prioritását az elkövetkezendő egy évben.

A Search Artist elnök vezérigazgatója Dan Golden elmélete szerint, azok a vállalatok soha nem lesznek képesek a SEO által nyújtotta lehetőségeket kihasználni, akik erre nem szánnak elegendő időt, és pénzt. Kizártnak tartja, hogy összevonhatóvá válhat a marketing, PR és egyéb irányok büdzséje a SEO prioritásával. Ebben látja ennek a szakiránynak az elhanyagolt mivoltját is, hiszen a ráfordított összeg változó, a megtérülés pedig biztos, de lassú.


A clutch.co felmérés eredménye is őt igazolja, hiszen a megkérdezett vállalatok valóságos küzdelmet folytatnak annak érdekében, hogy a forrásokat elkülönítse a keresőmarketing számára, hiszen sok helyen egy azon összegből gazdálkodnak a PR-al, vagy az informatikával.

Problémát jelent még a mérhetőség is

Dave Rohrer a North Side alapítója abban látja a keresőmodulok elhanyagolását, hogy a konverzió sokkalta nehezebben mérhető, mint egy televíziós reklám esetében, ahol a nézettség mellett a demográfiai adatok is számszerű pontossággal mérhető. A fizetett hirdetések is nyomon követhetőek a SEO-val ellentétben, hiszen ott a kattintásokért fizetünk, ezáltal könnyen kiszámítható, hogy a látogatóknak hány százaléka vélt a vásárlóinkká. A SEO ezzel ellentétben sokkal nehezebben mérhető, így a költségvetésbe is nehezebben építhető be.

Ennek ellenére kitart azon álláspontja mellett, hogy a keresőmarketingnek igen is szüksége van saját anyagi forrásra, hiszen csak ezáltal válhat igazán az adott kampány részévé. Mindemellett a szakértelem is fontos a SEO használatakor, hiszen a nem megfelelő beállítások elirányíthatják a látogatót egyéb nem hozamot termelő irányba, így a műszaki szempontok megléte minden pillanatban, minden megjelenésnél az elsődleges szempont kell, hogy legyen.

A megkérdezett szakemberek véleménye egyben azonos volt, a SEO egyetlen esetben sem hozhat azonnali megtérülést, holott 28%-a számára a forgalom mihamarabbi növekedése döntő fontossággal bír.

Top 5 keresőoptimalizálási taktika Amerikában

SEO alapja a jó tartalom és erre helyezik az amerikai nagyvállalatok is a hangsúly és csak ezt követi a weboldalak technikai beállításai. A közösségi marketing és a helyi keresésekre való optimalizálás után kap szerepet a bejövő linkek szerzésére használatos vendég blogolás.

Mi a helyzet Magyarországon?

Hazai viszonylatban a kis és középvállalkozások számára egy SEO kampány havidíja átlagosan 40-120.000 forintba kerül, mely a SEO auditáláson túl a tanácsadás, a tartalmi részek fejlesztése, és a linkmarketing költségének zömét teszi ki. Evenich András a kulcsszo.hu keresőoptimalizálója azt is elmondta, hogy ezzel az anyagi ráfordítással már 3-4 hónap alatt látható eredményei lehetnek a magyar cégeknek, természetesen ez az adott témától, iparágtól is függ.

Véleménye szerint a SEO valóban az egyik legfontosabb pillére az európai és a hazai marketingnek.

A lassú megtérülés sem segít

A kutatás kifejezetten a keresőmodulok használatára irányult, az eredmény azonban meglepő, hiszen nem a szaktudás, hanem a gyors megtérülés hiányzik a költségvetés kialakításakor.

Bár mindannyian látják, tudják, hogy szükség van rá, hiszen a biztos, stabil pontok összegzését jelentené, az idő tényezője kiszorítja a modulokat a marketing eszköztárból, helyette a gyorsabb hozamot termelő SARP rendszerét választják. A biztonság, a stabilitás hosszú távon azonban a keresőmoduloktól, ezen belül is a SEO-tól várható.

 

 

 

(reklámipar)

 
Címkék: reklámipar
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

11

1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Allison Advertising Kreatív Ügynökség

Cégnév: Allison Advertising Kreatív Ügynökség Cím: 1025 Budapest, Mandula utca 32. Dobák Attila vezető ügyfélkapcsolati igazgató Telefon:...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklamipar reklámipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis