Az IKEA reprezentatív kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a magyarok szerint a hálószoba után a konyha az otthon legfontosabb helyisége, mely nemcsak a főzés és étkezés központja, hanem a hely, ahol a barátokkal és a családdal időt töltenek, beszélgetnek.
A harmadik alkalommal elkészített „Élet otthon” elnevezésű, a világ 12 nagyvárosára kiterjedő kutatását egészíti ki a magyar, cseh és szlovák véleményeket összegző régiós kutatás arról, milyen szerepet játszik életükben a konyha.
Jó wifi mindenek előtt
Az IKEA „Élet otthon” elnevezésű, 12 000 választ feldolgozó kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek többsége számára az otthon a társas kapcsolatok, a családi és baráti kötelékek színtere is. A reprezentatív kutatás rámutat, hogy az urbanizáció hatására az életterek szűkülnek, ami kihat a társas kapcsolatok ápolására is, így egyre többen inkább online tartják szeretteikkel a kapcsolatot.
Arra a kérdésre, hogy fontosabb-e a stabil internet, mint otthon egy olyan tér, ahol együtt lehet a család és vendégeket fogadhatnak, minden negyedik megkérdezett válaszolta azt, hogy fontosabb a jó wifi kapcsolat. Emellett minden ötödik válaszadó érzi úgy, hogy fontosabb a barátaikkal és a családtagjaikkal online tartani a kapcsolatot, mint az otthonukba meghívni őket. Ezért fontos az IKEA számára, hogy olyan többfunkciós bútorokat és lakberendezési megoldásokat kínáljon, amelyek megoldást nyújtanak a megváltozott élethelyzetekre, és mindenkinek segítenek abban, hogy izgalmasabban használja ki a rendelkezésre álló teret.
A magyaroknak fontos a személyes kapcsolattartás
Míg a világban a lakások szűkössége és az online kommunikációs lehetőségek egyre inkább a virtuális térbe szorítják a társasági életet, addig a magyar családoknál a konyha még őrzi hagyományos pozícióját. Az IKEA magyar, cseh és szlovák eredményeket összegző kutatásának középpontjában a konyha és annak az otthonokban betöltött szerepe áll. A reprezentatív eredményekből kiderül, hogy bár a magyarok 57 százaléka elégedetlen a konyhájával az elavult berendezés és a helyhiány miatt, a megkérdezettek mégis a hálószoba után az otthon legkedveltebb helyiségének jelölték meg, ami nemcsak a főzés és étkezés központja, hanem a társas kapcsolatoké is.
Az IKEA olyan konyhai megoldásokkal kíván segíteni ezen, amivel akár minimális átalakítással könnyedén személyre szabható a konyha és még élvezetesebb lehet az ott eltöltött idő.
„Mindig is kíváncsiak voltunk arra, hogyan élnek az emberek. Egy világban, amely folyamatosan változik, egyre fontosabb, hogy többet tudjunk meg azokról az új szokásokról, melyek körül vesznek minket, illetve az ideális otthonról alkotott elképzelésekről” – mondta Varga-Nagy Eszter az IKEA Magyarország PR-vezetője. „Az IKEA szeretné jobban megismerni az emberek érzéseit és személyes kötődésüket az otthonukhoz, hiszen az emberek valós igényei, álmai és szükségletei adják a kiindulópontot a termékek tervezésénél és fejlesztésénél.”
Tiszta lakás és egy üveg bor, ennyi kell a tökéletes vendégséghez
Vendégszerető nemzet a magyar, 10-ből 4 válaszadó legalább havonta egyszer fogad vendéget, ami a régió országai közül Magyarországon nem stresszmentes, különös izgalommal és előkészületekkel jár. A kutatás eredményeiből kiderül, hogy a látogatásokhoz, melyek többségében családi és baráti ünneplések, gyakran közös étkezés is kötődik. Míg a magyarok többsége szívesen veszi, ha a vendégek ajándékkal, borral vagy egy csokor virággal érkeznek, a csehek és szlovákok alacsony elvárással fogadnak vendégeket: sokan megelégednek azzal is, ha a meghívott pontosan érkezik és leveszi a cipőjét.
A válaszadók, ha vendégségbe érkeznek, nem szeretik, ha kiszolgálják őket, a legtöbben első helyen említették, hogy szeretnek segíteni a házigazdának az utolsó simítások befejezésében. Emellett azonban fontos számukra, hogy a lakás legyen tiszta és a vendéglátó fogadja őket egy üveg itallal. A magyarok legnagyobb félelmei között említhető, hogy a vendégeknek nem fog ízleni a felszolgált étel, illetve, hogy nem készül el időben a főzéssel és a takarítással a házigazda.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Art of Print tevékenységének alapját képezi a digitális nyomdatechnológia alkalmazásával történő kültéri és beltéri reklámyanyagok...
További információk