Hol találjuk meg a legolcsóbb terméket vagy szolgáltatást? Manapság egyre többen válaszolnak úgy, hogy a világhálón...
Mind népszerűbbek azok az internetes vállalkozások, amelyek kifejezetten kedvezményekkel kereskednek. A kuponos-bónuszos rendszer lényege, hogy a vásárló az árat a közvetítőnek fizeti, ezért kupont kap, amely aztán feljogosítja, hogy a szolgáltatást igénybe vegye. Ez a rendszer két éve jelent meg Magyarországon, és mára évente több milliárdos piaca alakult ki.
Mára több tucat cég alkudozik a vásárlók helyett, közül három-négy számít nagyobb piaci résztvevőnek. A kuponos oldalak kínálatában többségében szolgáltatások találhatók, például féláron kínált pizza, svájci utazás, fogorvosi beavatkozás, szoláriumi percek vagy éppen fiatalító kúra.
A kuponos modell az Egyesült Államokból indult, ahol a kedvezményes vásárlásnak nagy divatja van, de másként, mint nálunk. Magyarországon ez eddig leginkább az üzletláncok akciós kínálatából való válogatásban merült ki, egy ideje azonban itthon is egyre népszerűbb az internetes bónuszok. Madar Norbert, a GKIeNET internetkutató cég munkatársa azt mondta, két évvel ezelőttig, az online Bónuszos/kuponos piac indulásáig az olcsóbb termékek vásárlása rossz színben tűnt fel, a vevők sokszor „cikinek”, szégyellnivalónak érezték, ha kedvezményt akartak érvényesíteni egy kereskedőnél. Emellett a kereskedők sem úgy álltak ehhez, mint kellett volna, ők is lekezelték ezeket a fogyasztókat – mondta az akciós, kuponos vásárlások területével foglalkozó szakember.
Madar Norbert szerint ezen oldalak sikere – amelyek közül az első 2010 őszén jelent meg – abban keresendő, hogy óriási energiákat fordítottak a vásárlók és a kereskedők edukálására, vagyis gondolkodásuk átalakítására, tanítására.
Kaprinay Zoltán, a nagy piaci szereplőnek számító Bónusz Brigád vállalkozás egyik alapítója szerint a közösségi vásárlás két éve meghonosított modellje az egyetlen, amely garantálja, hogy – a reklámkiadásokkal ellentétben – a kereskedő csak akkor fizet az értékesítésért, ha a vevő már „átlépte a küszöböt”. Az üzletember szerint nem szabad elfelejteni, hogy a kuponos vásárlás modellje hirdetési modell, az ő oldaluk sem tekinthető webáruháznak. Amikor ők feltesznek az internetre egy terméket 30-50 százalékos kedvezménnyel, akkor tulajdonképpen reklámkampányt indítanak. Azt az összeget, amit a kereskedő más hirdetési formára költött volna, a termék árának csökkentésére fordítja, így ezt a pénzt nem óriásplakátra költi, hanem azoknak adja, akik megvásárolják az áruját – mondta Kaprinay Zoltán.
Madar Norbert szerint a magyar lakosság árérzékeny, ezért keresi a kedvezményeket, a kuponos oldalak ráadásul nagyon „impulzívak”, olyan engedményeket adnak, hogy a vásárló nem tud ellenállni. Erre ráerősít, hogy minden ajánlat csak bizonyos időtartamig érvényes. A szakember megjegyezte, hogy a vevők 70 százaléka nő, aminek szerinte valószínű az az oka, hogy ők inkább képesek a saját, illetve családjuk költéseit előre megtervezni – mondta Madar Norbert, a GKIeNET internetkutató cég munkatársa.
Magyarországon az idei első félévben a piac már elérte a tavalyi teljes forgalom 70 százalékát, a hárommilliárd forintot. A piaci verseny persze éles, aki nem bírja, ezen a pályán is elbukik.
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Cégünk a digitális technológiát alkalmazó nyomdák elsői közt, 2003 óta kíínál nyomdai szolgáltatásokat a piac különböző szegmensei számára...
További információk