A világ telis-tele van fiatal fejlesztőkkel, akiknek az alkalmazásai veszélyesek lehetnek a közösségi médiaóriásra. Mit tesz ilyenkor az, aki erőfölényben van? Másol vagy felvásárol. Megingott volna a magabiztossága?
A Facebook nagyon aktív volt az elmúlt esztendőben. Folyamatosan fejlesztette szolgáltatásait, tőzsdére lépett és felvásárolta az Instagramot. Ennyiből azt gondolnánk, még mindig felfelé ível a pályája. Vajon ez tényleg így van? Stratégiai lépései elgondolkodtatóak. Lehet, hogy mindez csak a látszat és valójában védekező állásponton van?
Az első figyelemre méltó mozzanat az Instagram felvásárlása volt, ami kerek egymilliárd dollárjába került Mark Zuckerberg vállalatának. A fotómegosztó alkalmazás nem rendelkezett bevétellel, mégis nagyon fontos volt a Facebook számára. Miért? Egyszerű a válasz: mert az Instagramot egyszerű volt használni, hatalmas népszerűségnek örvendett és nem utolsó sorban olyan képmegosztó mobilalkalmazás volt, melynek teljesítménye jóval túlszárnyalta a Facebook hasonló szolgáltatását.
Kiválóan működött és sikeres volt. A Forbes.com rávilágított, hogy a Facebook nemcsak hogy megtehette, hogy ennyi pénzt adjon ki egy alkalmazásra, hanem az is fontos volt, hogy a versenytársakat megelőzve (pl.: Google) tegye meg mindezt. Így is olcsóbb volt, mint versenyezni és folyamatos fejlesztésekre költeni, ráadásul több millió felhasználó adataival is gazdagodott. Az, hogy a vizualitás és a képmegosztás egyre nagyobb trend, már csak hab a tortán.
Az Instagram esete mellett érdemes pár szót szólni a Snapchat és a Poke elnevezésű alkalmazásokról is. Lényegében mindkettő ugyanazt tudja, csak a Snapchat korábban jelent meg, és ráadásul nem a Facebookhoz tartozik. Közel egy év alatt akkorára nőtte ki magát, hogy a rajta zajló, napi több mint 50 milliós képfeltöltés számával megelőzte az Instagramot, írja a businessinsider.com. Különlegessége, hogy a feltöltött képeket az általunk kiválasztott kevés számú címzettel lehet megosztani, amelyek a megtekintés után szinte azonnal törlik magukat. A képeknek nem marad nyomuk, nem kerülnek fel egy közös felületre. Az elküldött fotókra még írni, rajzolni is lehet. A Facebook ebben az esetben a másolás technikáját választotta, és egy az egyben lemásolta az alkalmazást. Ez lett a Poke néven futó alkalmazás.
Zuckerberg sajnálatára a Poke nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és szépen lassan lecsúszott a legnépszerűbb alkalmazások listájáról az App Store-ban. Mivel az alkalmazás lehetővé tette fotók megosztását anélkül, hogy a Facebookra felkerültek volna, végül is érthető, miért nem lett sikeres a Facebook másolata.
Azt is be kell látni, hogy a Facebooknak sok gondja akadt mostanában az adatvédelmi és biztonsági beállításokkal is. Számos támadás érte és javítania kellett a rendszeren. Az Instagram adatvédelmi szabályzatának megváltoztatása akkora port kavart a felhasználók körében, hogy nyilvános bocsánatkérésre volt szükség. Kevin Systrom, az Instagram vezérigazgatója úgy nyilatkozott az alkalmazás hivatalos blogján, hogy a nyelvezet bonyolult, a felhasználók ne értsék félre: nem szándékoznak eladni a fotóikat. Azt is hozzátette, hogy dolgoznak az adatvédelmi nyilatkozat szövegezésének átírásán.
A businessinsider.com forrásai szerint a Facebook stratégiai bizonytalanságát igazolhatja az is, hogy a mobil applikációra fejlesztett hirdetési rendszer munkálatai és tesztelései lassan haladnak. Bizonytalanságról lenne szó? Csak feltételezéseket lehet levonni. Az azonban biztos, hogy a sok javítás és a felvásárlás azt mutatja: a Facebook szolgáltatásai már nem mindig olyan innovatívak, mint korábban voltak, illetve a koncepciók is többször javításra szorulnak.
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Az Adanima Consulting Kft fő feladata: kommunikációs ügynökség, különösen média kommunikáció, s médiatervezés
Cégnév: Adanima Consulting...
További információk