Hova esik leggyakrabban a felhasználók pillantása? Felfigyelnek egyáltalán a hirdetésekre? Mennyivel hatásosabb a Hírfolyamban reklámozni egy oldalt, mint sztenderd Facebook hirdetést alkalmazni?
A Facebook folyamatosan újítja szolgáltatásait és az oldal elrendezését. Mire megszoknánk egy változtatást, már jön is a következő. Van, amikor a felhasználóknak kedveznek és van, amikor a hirdetőknek. Az üzlet az üzlet, az oldal tulajdonosai, a hirdetők és a Facebook-ozók akkor boldogok, ha mindannyian profitálnak a jelenlétből.
Ez azonban egy ördögi kör: a felhasználók élményt várnak a közösségi oldal használatától, ezért nem kedvelik túlságosan a hirdetéseket. Pillanatok alatt megtanulják, hol vannak reklámok, majd tudattalanul is elkerülik őket. Megszokják, hol van a lényeges tartalom. Így lesz a hirdető elégedetlen, majd a Facebook is elégedetlen. Jön a változtatás. A közösségi oldal nem tehet mást, mint hogy becsempészi a reklámokat máshova, ahol a gyanútlan ember nem is sejti, hogy találkozhat velük. Ez történt most, mégpedig a bejegyzések reklámozásának lehetőségével.
Tehát az ismerősök által kedvelt oldalak promotált bejegyzései a Hírfolyamban jelennek meg, nem pedig jobboldalt, a szokásos hirdetések helyén. A hőtérkép megmutatja, miért: az oldalnak ez az a része, ahol a tartalom a legtöbb figyelmet kapja.
A kutatást az Eye Trackshop végezte, és az alábbi következtetésekre jutott:
Ez azt jelenti, hogy a hirdetők jó áron juthatnak az eddigieknél több figyelemhez. Az egyetlen kérdés csupán az, hogy mennyire lesznek hosszú távon zavaróak ezek a típusú hirdetések? Meddig lehet még újabb és újabb részterületeket átadni a reklámoknak anélkül, hogy a felhasználók elpártolnának?
Gergely Dóra
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk