Számos Facebook-újítás várható a közeljövőben, jelentős változásokon megy majd keresztül a Timeline, átalakul a hírfolyam, valamint a tartalmak megosztására is új formát vezet be az oldal....
A változások leginkább design-beli módosítások lesznek, melyek a Facebook szerint az átláthatóságot szolgálják, új szolgáltatások a Graph Search-ön kívül egyelőre nem várhatóak.
Mark Zuckerberg március 7-én a Facebook újításait részletező sajtótájékoztatón a változások bemutatásával egy időben vizuális forradalmat is hirdetett, ugyanis szerinte a leglátványosabb újítás az oldalon az lesz, hogy a felhasználók jóval nagyobb képeket tudnak megjeleníteni mind a hírfolyamban, mint a saját Timeline-jukon. A szakértők a bejelentésre úgy reagáltak, hogy a Facebook atyja valószínűleg tanult a Tumblr és a Youtube sikeréből, ugyanis ezek a közösségi médiumok is a maximális vizuális tartalom, minimális szöveg elvét követve lettek sikeresek.
Részletesebb, mégis átláthatóbb Timeline
A Timeline legszembetűnőbb és leglényegesebb változása az egyoszlopos nézet lesz, mely az eddigiektől eltérően a felhasználó saját adatlapján jobb oldalon listázza majd a legfrissebb aktivitásokat, és bal oldalon opcionálisan beállíthatóan az ismerősöket, kedveléseken, fotókat, valamint a látogatott helyszíneket. A könyveket, filmeket, zenéket aszerint is lehet majd listázni, hogy az adott felhasználó olvasta-e, látta-e őket, vagy csak tervezi, illetve új tematikus „dobozokat” is hozzá lehet majd adni az adatlaphoz. A Timeline-on ezen kívül megszűnnek az egész oldalt betöltő tartalmak, és a történések sorrendje is átláthatóbbá válik.
Mindezen újítások mellett sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd az adatlapon a Névjegy (About) rész, mely hosszabb és részletesebb lesz, a jelenlegi pozíciónk, iskolánk, stb. mellett pedig automatikusan megjeleníti a múltbeli tanulmányainkat vagy munkahelyünket is. A személyes adatok részletesebb listázása nagy segítségére lehet a Graph Search-öt használóknak, akik így egyszerűbben és gyorsabban tudnak majd felhasználókra szűrni a megadott egyéni információk alapján.
Az új keresőben rejlő lehetőségekről, előnyeiről és hátrányairól már régebben írtunk oldalunkon.További újítás a Timeline-on, hogy megszűnik a képes menüsor a profilkép mellett, és egy szöveges információs menü (Timeline, About, Friends, Photos, More) veszi át a helyét. Amikor a felhasználó az egyik címszóra rákattint, a Facebook automatikusan egyetlen oldalon listázza az összes ehhez kapcsolódó tartalmat, ezzel elősegítve a könnyebb átláthatóságot.
„Személyes újság” a régi hírfolyam helyett
A hírfolyammal kapcsolatos legnagyobb újítás az lesz, hogy egy hírfolyam helyett többet böngészhetünk majd, ugyanis a Facebook típus szerinti csoportokba gyűjti majd az ismerősök által az üzenőfalra posztolt tartalmakat, és külön hírfolyamban jeleníti meg a fotókat, videókat, zenéket, megosztásokat, like-okat, és a szöveges üzeneteket is. Mark Zuckerberg vizuális forradalma itt is érvényesül majd, a felhasználók által feltöltött fotók nemcsak a Timeline-on foglalnak majd el nagyobb helyet, de a hírfolyamban is kiemeltek lesznek.
A Facebook atyja „személyes újság”-nak nevezte az újfajta üzenőfalat, ahol minden felhasználó kiválaszthatja, milyen típusú tartalmak érdeklik, így egyéni, személyre szabott hírfolyamot kreálhatnak maguknak a facebookozók. Természetesen ha valaki nem szeretné tematikus csatornákra bontani a hírfolyamát, akkor egyetlen kattintással visszaállíthatja a régi, ömlesztett bejegyzéseket az üzenőfalán.
Hova akarod megosztani?
Régebben, amikor egy felhasználó meg akarta osztani mások posztjait, akkor egyértelmű volt, hogy a megosztott tartalom a saját timeline-jára kerül. A Facebook újításának következtében azonban több lehetőség közül választhatnak majd a felhasználók, és ezek közérthetőbben lesznek részletezve az oldalon. A megosztás gombra kattintva a Facebook különböző opciókat kínál majd arra, hogy hol jelenjen meg a megosztott tartalom, a felhasználó saját oldalán, csoportokban, személyes üzenetben, de lehetőség adódik arra is, hogy egy ismerős Timeline-jára posztolja az adott kontentet. Eddig egy legördülő pop-up menüben lehetett a fenti listából választani, most azonban a Facebook olyan formát talált a megosztások opcióinak rendszerezésére, mely átláthatóbbá teszi a választási lehetőségeket.
Az új Facebookon amikor a felhasználó a „megosztás” gomb fölé viszi a kurzort, egyből megjelenik egy legördülő ablak, listázva azokat a helyeket, ahol megoszthatja az adott tartalmat. A „megosztás” gombra való kattintással pedig ezek a helyek sokkal egyértelműbben, menüpontokban látszódnak majd. Ezzel az apró változtatással próbálja a facebook tudatosítani a felhasználóiban, mennyi lehetőségük van egy-egy tartalom megosztásánál.
Hamarosan tehát megváltoznak a böngészési szokások a Facebookon, és egy sokkal inkább a mobil verzióra hasonlító oldalon szörfölhetnek majd a felhasználók. Kevésbé lesz markáns a különbség a böngészőkben elérhető változat és a mobilon futó verzió között, tehát főleg a design változik majd, mely nagyobb videókat és képeket, és látványosabb és szebb hírfolyamot biztosít a felhasználóknak.
Kazár Olívia
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Megszokott filozófiánk: professzionális minőséget a lehető leggyorsabban. Soha nem vagyunk hajlandóak kompromisszumot kötni: Digitális...
További információk