Gerappa. A népszerű reklámnak köszönhetően valószínűleg mindenkinek ismerősen cseng ez a halandzsa, és a hozzá kapcsolható dal. Rendkívüli, hogy mi mindenre képes a zene, és ez a reklámok világára is kimondottan vonatkozik.
Nem is kell ahhoz túl nagy merészség, hogy kijelentsük: egy-egy márka kampányában a reklám zenéje legalább olyan fontos lehet, mint maga a kreatívötlet. Számos (jól sikerült) dalválasztás esetében elmondhatjuk, hogy az adott kisfilmben felcsendülő dallamok felidézik a népszerűsített terméket, bárhol halljuk is. Emellett igen nagy szerepe van az arculatépítésben és a márka későbbi megítélésében is.
A briefeket követve a reklámügynökségek sokszor nem fektetnek különösen nagy hangsúlyt a megfelelő szám kiválasztására. A gyakorlatiasabb oldalról szemlélve a dolgot ez érthető is, hiszen – különösen külföldön – a jogosultság megszerzése és kifizetése nem könnyű, és nagyon drága feladat. Bár hazai körökben ez mérsékeltebb, itthon az első helyen mégis a költségkímélés és a gyorsaság áll, ezért sem rukkolnak elő mindig briliáns és ismert dalkölteményekkel a cégek. Szerencsére persze szép számmal akadnak kellemes kivételek, ugyanis az itteni jogdíjvásárlást nagyon olcsón is meg lehet úszni.
A reklámzene kiválasztása több szempontból is kiemelten fontos feladat, hiszen nem csak arra szolgál, hogy emlékezetessé tegye a kisfilmet. Emellett főbb feladatai a figyelem felkeltése és fenntartása, a hangulat megteremtése, amelyet közvetíteni kívánnak, és a vizuális élmény még hatásosabbá tétele. Sok múlhat a választott dalon, ugyanis számít, mennyire nyeri el a közönség tetszését, illetve mennyire idomul az adott termék köré. Ezek mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a potenciális vásárlóban megragad-e a márka valamint a hozzá fűződő képek és hangok emléke.
Sokszor ezért is lehet szerencsés egy gyakran ismételt, rádiókban is játszott zene, ugyanis így több alkalom adódik arra, hogy a reklámozott termék felidéződhessen az emberekben. Ezen kívül még egy ismeretlen, ám annál fülbemászóbb dallam választása is kiváló ötletnek bizonyulhat, hiszen ez tömegek érdeklődését keltheti fel. Ez pedig elindíthat egy folyamatot, melynek során kutatni kezdenek a szám után, ezzel közvetetten is népszerűsítve a márkát. Ezt jól alá is támasztja például egy hazai weboldal, a Reklámadatbázis, ahol felkereshetjük kedvenc reklámzenéinket.
Idézzünk fel két példát, ahol a reklámzene nagy sikert aratott. Ilyen a Sony Bravia emlékezetes kisfilmje, amelyben színes televízióját népszerűsíti. Aligha volt olyan, aki ne kapta volna fel a fejét erre a reklámfilmre, és az alatta hallható dalra. A képsorok nagyon látványosak voltak, színes gumilabdák tömkelege zúdult le a lejtős utcákon. A zenéjét azt tette igazán különlegessé, hogy nem akart hangos lenni vagy kitűnni, a maga egyszerűségével és megnyugtató hangzásával mégis figyelemfelkeltő volt. A kép és hang harmóniája pedig csak még tökéletesebbé tette a reklámot.
A másik példa igencsak ambivalensre sikeredett. A már emlegetett Gerappa-kampányról van szó, amelyre bár mindenki emlékszik, arra azonban, hogy az mit is népszerűsített, már kevésbé. A siker kettőssége ebből is fakad. A „gerappa” szinte szállóigévé vált, és minden idők egyik legismertebb reklámzenéjévé nőtte ki magát. Ám maga a reklám illetve az abból származó haszon hatalmas bukásnak bizonyult. Mert igaz, hogy mindenki a gerappa-t fújta, a termék mégsem lett kiemelve kellőképpen, így a promóció nem érte el a célját.
Akármennyire is jelentéktelen feladatnak tűnhet a reklám alatti zene megválasztása, annál bonyolultabb és összetettebb. Nem egyszerű: meg kell ragadnia a figyelmet, megtestesítenie a terméket, közvetítenie a kívánt üzenetet és persze minél inkább belemásznia a fogyasztó fejébe.
Szili Eszter
(reklámipar)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Analóg kézi és digitális, színes és fekete-fehér fotó labor, igazolványképtől az óriásplakátig
Cégnév: Bigfoto Bt.
Cím: Labor: II. Budapest,...
További információk