FaceBook blog.hu

Marketing

Letisztultság, humor, szabadúszás, Cloud-modell.

2013.07.25

Ha lehetne olyan marketingterülethez kapcsolni egy ügynökséget, melyről asszociálva rögvest eszünkbe jutna az, akkor a Visionary7 párja a gerillamarketing lenne. Az ügynökség létrejöttéről és izgalmas kampányairól Kolesár Krisztián, a Visionary7 alapítója mesél.

A kezdet

Egy angol barátommal alapítottuk a lassan hét éves céget. Úgy indultunk, mint minden ügynökség, hogy valami mást szeretnénk csinálni. Akkoriban nagyon menő volt a gerilla marketing, nem volt közösségi média és mi úttörő ügynökség akartunk lenni. Azelőtt a Budapesti Őszi Fesztivált producere voltam négy évig, és mivel kortárs művészetet kellett reklámoznom- ami egy elég nehéz műfaj- ambient módszerekhez kellett nyúlnunk.Példáulmegkértünk egy vonósnégyest, hogy szaladjon be a McDonalds-ba és játsszon ott 10 percet engedély nélkül...

VISIONARY 7 Showreel from VISIONARY 7 on Vimeo.

Az ügynökség alapításakor így gerilla marketinggel foglalkoztunk, a Líra Könyvklub „Olvasósarok” nevű akciójával indultunk. A lényege az volt, hogy letettünk egy könyvespolcot, egy fotelt és egy lámpát egy aluljáróba, és oda lehetett ülni olvasni. Ezt akkoriban imádták az emberek, mert új volt 2007 elején.Azóta, mivel három éven keresztül mi szerveztük a Zene Világnapját, levittünk az aluljáróba jó sok mindenkit: a Quimbyt, szimfonikus zenekarokat, a Muzsikás Együttest, a Kalákát, Lajkó Félixet, tulajdonképpen mindenkit, aki benne volt a telefonomban. Ez szintén nagyon szerette a sajtó akkoriban.

Aztán 2009-ben szétváltunk az üzlettársammal. Ekkor a gerilla marketing már elterjedt, sőt leáldozóban volt, ugyanakkor berobbant az IWIW. Így a fejlesztő céggel közösen belevágtunk az alkalmazásfejlesztésbe, elkezdtünk közösségi médiával foglalkozni. Eleinte blogokban utaztunk, később pedig, mikor elkezdett beszivárogni a facebook, elkezdtünk a cégekhez járni az újszerű facebook marketinggel. Az újdonság erejének köszönhetően sikerült nagy ügyfeleket szereznünk. Ez másfél évig tartott, utána a facebook is nagyon elterjedt, így mi is új irányokat kerestünk.

A Cloud-modell

Ekkor döntöttem el, hogy elindulunk egy nagyon erős kreatív koncepció irányba. Ismét olyannal akartam foglalkozni amit kevesen csinálnak. Így jött a Cloud-modell.

Kitaláltuk, hogy olyan kreatív ügynökség leszünk, amely a kreatívokat nem irodán belül tartja, hanem független alkotókat foglalkoztat. Ezek az alkotók vagy nagyon fiatalok, frissen szabadultak a MOME-ról, és azért nincsenek még semmilyen ügynökségnél, vagy nagyon seniorok és már nincsenek. Ebben tök jól találkozik a frisseség és a tapasztalat.

Hogyan találsz rá a tagokra?


Fürkészem a netet, és ha valamilyen munka, fotó megtetszik, akkor megkeresema készítőjét és bekérek tőle egy portfóliót. Ha ez is tetszik, akkor már csak rajta múlik, hogy tudunk-e együtt dolgozni. Hogy említsek egy példát: egy kávémárkának csináltunk brandet, és nem találtam olyan grafikust a cloudban, aki alkalmas lett volna a feladatra. És addig nyúztam az internetet, amíg nem találtam egyfiatal illusztrátort, aki megfelelt az elvárásaimnak. Az ügyfél a munkára csak annyit írt: „dream come true”. Annyiféle kreatív munka van, hogy kizárt dolog, hogytalálj egy olyan kreatívot, aki mindenre szuper választ tud adni. Itt mindenki független, alkalmi munkákat szoktunk nekik adni, de van, akivel többször dolgozunk együtt, néha teameket szervezünk belőlük.

Egy olyan csapatot akartam, amiből annyit veszek igénybe, amennyire szükségem van, ugyanakkor ismerem őket és tudom, hogy kicsodák. Ebben van a rendszer erőssége, minden projektre a megfelelő embert veszem elő.Mostmár közel negyven tagú a cloud, és ott tartunk, hogy az Intel jóvoltából csinálhattunk egy tagról egy filmet is (José Simon), nemsokára pedig egy saját kiadvánnyal jövünnk elő.

Egyébként nyilván minden ügynökség dolgotat szabadúszókkal, a különbség az, hogy mi felvállaljuk. Konkrétan heten vagyunk egy irodában. A csapat kizárólag projekt menedzserekből és egy adminisztrátorból áll. A stratégiai kreatív felügyeletet én látom el, illetve az új munkákat is én szervezem.


Kolesár Krisztián



Van kedvenc projekt?

A „Becsületkassza” kampányt nagyon szerettem. Az volt a megmozdulás lényege, hogy a Sopron Bank olyan értéket közvetítsen magáról, amitől Budapesten is hitelessé válik. Ekkor kkor kitaláltuk azt, hogy Nyugat-Dunántúl nagyon híres a becsületkasszáiról és általánosságban a„becsületességéről” (amúgy szerintem ez csak legenda, minden országrészben kb ugyanannyi a becsületes ember), és egy bank számára ez nagy érték. Kitettünk egy-egy ital automatát Pestre és Budára. Az ital automatákat átprogramoztuk úgy, hogy az egyik gombra ’fizetek’ 50 forintot, a másik gombra pedig ’nem fizetek, de elviszem’ feliratot tettük.Fontos információ volt, hogy a befolyt összeget jótékony célra fordítja a bank.

Ennek iszonyatosan nagy sajtója volt. Volt a neten egy becsület indexünk, amit minden nap vezettünk. Pest és Buda versenyzett, aztán végül körülbelül ugyanaz lett az eredmény. Sajnos alapvetően nem voltak becsületesek az emberek. De ehhez hozzátartozik az is, hogy a hajléktalanok odajártak vízért, de ebbe viszont nem szólunk bele, úgy voltunk vele, hogy ez is a magyar utca része, számoltunk vele. Jó kis projekt volt, sok díjat nyertünk vele.



Kedvenc Ügyfél?

Nagyon el vagyunk kényeztetve az ügyfelekkel, mindenki nagyon jó. Talán az Intel, aki nagyon aktív, nagyon régen dolgozunk együtt és nagyon sok sikeres és kreatív projekten vagyunk túl egy picit a szívem csücske. Dia (Bártfai Diána) ideális ügyfél egy nagyon innovatív cégnél. Minden projektünkért kiáll és harcol cégen belül, aminek köszönhetően nagyon jó munkák születnek.

 

Kollár Fanni
(reklámklub)

 

Forrás: reklamklub.com
 
vissza az előző oldalra

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung

Új együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával

Tovább

Négynapos sörünnepet rendeznek a Szabadság téren

Sörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven. 

Tovább

A Decathlon új kezdeményezése mozgásba hozza az országot

A Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...

Tovább

Környezettudatos üveghulladék gyűjtés a SPAR áruházaiban

Környezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.

Tovább

Tehetséges focistákról szól az új Disney-sorozat

Új, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket. 

Tovább

Geomédia: Jön a magyar Turning Points

Hamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points. 

Tovább

Zenekar a lépcsőn

A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...

Tovább

“Adjátok vissza lányainkat”

Nemzetközi kampányhoz csatlakozott a Music FM

Tovább

Kállay-Saunders András 5. lett az idei Eurovízión!

Az 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...

Tovább

Az egyedülálló diplomások gyorsabban találnak párt

Előnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...

Tovább

Még 15 napig nevezhetsz! - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

November 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket. 

Tovább

Tantárgy lett ’Az Év honlapja’ pályázat

A Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot. 

Tovább

Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?

A Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.

Tovább

5000 négyzetméteres közpark és high-tech konténerkilátó az AGORA Budapest építkezésén

Március óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...

Tovább

Formabontó közterületi kampány: szobrot tisztított a Neatly

Nemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.

Tovább

Tokaji furmint, tokaji palackban

Kortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.

Tovább

A MITTE Communications új ügyfelekkel zárja az évet

A MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...

Tovább

Új marketing vezető a Hello Event élén

A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.

Tovább

Gulyás Jánost nevezték ki az MEC Wavemaker közép- és kelet-európai vezetőjének

Gulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.

Tovább

09

1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

BlackSheep Kreatív Ügyosztály

Fő feladat: Klasszikus reklámkampányok, online megoldások, gerilla és egyéb BTL kampányok kreatív tervezése, kivitelezése, design munkák,...
További információk

hírlevél feliratkozás

legolvasottabb cikkek

álláskereső

Miklós Bernadett

Design Terminál, marketing és rendezvény vezető

Tovább

szavazás

Mi a véleménye a kreatív közterületi megoldásokról?

Rontják a város képét, nem tetszenek.
0%
Egy modern városban ezek megszokott dolgok.
0%
Olyan kevés van, nem is tűnik fel a jelenlétük.
0%
Tetszenek, és működnek is.
0%
Remek eszközök ezek a városmarketinghez, még többet!
98%
Korábbi szavazások

címkefelhő

áruház balaton cider coca cola corvin design display divat fiat fifa google horeca iphone karácsony könyv közbeszerzés kutatás laptop márka marketing okostelefon olimpikon online papp-váry porszívó rádió reklám rendezvény tablet tesco tévé turizmus vostro adidas aktuális arc alapítvány alkalmazás alkoholista állás allee amazon ambient apple arany penge arculat ásványvíz atl audi autó autómárka axe baba Bakos Csenge M. bank Bank baranyi réka beckham belső pr Benetton betiltás bírság blackberry blog bond bookline bor borfesztivál borsodi botrány brand btl budapest buli bulvár burger king cba classfm coke csoki csr danone David Hasselhof dekoráció dell design díj direkt marketing disney divat durex electrolux energiaital engagement étterem facebook fanta fejlesztés ferrari fesztivál film flashmob fluor fmcg foci fogyasztói bevonás fogyasztói szokás fogyasztóvédelem fotó fröccs futball fúzió gasztro gemius generali gerilla goodwill google grafika HD Honti heineken herceg hirdetés hírnév honda horec horeca humor hungarofest IBM ikea imázs index innováció instagram interjú internet ipad iphone iphone 5s iptv ital járműreklám játék jog k kampány karrier kávé Kazár Olívia Kenderesi kiállítás kocsma kóla kommunikáció konferencia könyv közmédia közösségi média kreatív kreatív közterület kríziskommunikáció kultúra kupon kutatás kutya kutyaszar lájk lap led lego lenovo libri logó london lottó luxus magazin magyarország márka marketing márton orsolya mcdonalds média médiatanács médiatervezés médiatörvény mém mercedes microsoft mikulás mindigtv mini mobil mol mozi MTVA multicégek munkaügy múzeum neofm nespresso nevetés nike nokia nyár nyomda nyomtatott sajtó obama olimpia online országimázs pálinka pályázat papp-váry paralimpikon paypal Pécs pepsi pepsi, retró, personal branding pinterest plakát playboy pláza politika pr prankvertising PRGN public relations puma QR rádió redbull reklam reklám reklámajándék reklámfelügyelet reklámfilm reklámipar reklamipar reklámjog reklámkivitelezés reklámklub reklámügynökség reklámzene rendezvény RTL sajtburesz sajtó samsung sanoma Slow Budapest social social media soproni sör söröcske spar sport starbucks stella artois strand stratégia szabadalom szálloda szatyor szerencsejáték szex Szili Eszter színház szlogen t-home T-mobile tablet tanulmány targeting társadalom tehetségkutató telefon telekommunikáció telenor termékbevezetés tesco törvény trend turizmus tv twitter üdítő ügyfél ügynökség újság unicef unicum ünnep usa utazás üzlet válság városmarketing vásárcsarnok védjegy vendéglátás verseny vicces vidámpark vine vírus vodafone vodka volkswagen VW web web2 webshop westend workshop wwf yogabook youtube zene

partnereink

Média partnereink

    

Szakmai partnereink


 


 


tudásbázis