Ha lehetne olyan marketingterülethez kapcsolni egy ügynökséget, melyről asszociálva rögvest eszünkbe jutna az, akkor a Visionary7 párja a gerillamarketing lenne. Az ügynökség létrejöttéről és izgalmas kampányairól Kolesár Krisztián, a Visionary7 alapítója mesél.
A kezdet
Egy angol barátommal alapítottuk a lassan hét éves céget. Úgy indultunk, mint minden ügynökség, hogy valami mást szeretnénk csinálni. Akkoriban nagyon menő volt a gerilla marketing, nem volt közösségi média és mi úttörő ügynökség akartunk lenni. Azelőtt a Budapesti Őszi Fesztivált producere voltam négy évig, és mivel kortárs művészetet kellett reklámoznom- ami egy elég nehéz műfaj- ambient módszerekhez kellett nyúlnunk.Példáulmegkértünk egy vonósnégyest, hogy szaladjon be a McDonalds-ba és játsszon ott 10 percet engedély nélkül...
VISIONARY 7 Showreel from VISIONARY 7 on Vimeo.
Az ügynökség alapításakor így gerilla marketinggel foglalkoztunk, a Líra Könyvklub „Olvasósarok” nevű akciójával indultunk. A lényege az volt, hogy letettünk egy könyvespolcot, egy fotelt és egy lámpát egy aluljáróba, és oda lehetett ülni olvasni. Ezt akkoriban imádták az emberek, mert új volt 2007 elején.Azóta, mivel három éven keresztül mi szerveztük a Zene Világnapját, levittünk az aluljáróba jó sok mindenkit: a Quimbyt, szimfonikus zenekarokat, a Muzsikás Együttest, a Kalákát, Lajkó Félixet, tulajdonképpen mindenkit, aki benne volt a telefonomban. Ez szintén nagyon szerette a sajtó akkoriban.
Aztán 2009-ben szétváltunk az üzlettársammal. Ekkor a gerilla marketing már elterjedt, sőt leáldozóban volt, ugyanakkor berobbant az IWIW. Így a fejlesztő céggel közösen belevágtunk az alkalmazásfejlesztésbe, elkezdtünk közösségi médiával foglalkozni. Eleinte blogokban utaztunk, később pedig, mikor elkezdett beszivárogni a facebook, elkezdtünk a cégekhez járni az újszerű facebook marketinggel. Az újdonság erejének köszönhetően sikerült nagy ügyfeleket szereznünk. Ez másfél évig tartott, utána a facebook is nagyon elterjedt, így mi is új irányokat kerestünk.
A Cloud-modell
Ekkor döntöttem el, hogy elindulunk egy nagyon erős kreatív koncepció irányba. Ismét olyannal akartam foglalkozni amit kevesen csinálnak. Így jött a Cloud-modell.
Kitaláltuk, hogy olyan kreatív ügynökség leszünk, amely a kreatívokat nem irodán belül tartja, hanem független alkotókat foglalkoztat. Ezek az alkotók vagy nagyon fiatalok, frissen szabadultak a MOME-ról, és azért nincsenek még semmilyen ügynökségnél, vagy nagyon seniorok és már nincsenek. Ebben tök jól találkozik a frisseség és a tapasztalat.
Hogyan találsz rá a tagokra?
Fürkészem a netet, és ha valamilyen munka, fotó megtetszik, akkor megkeresema készítőjét és bekérek tőle egy portfóliót. Ha ez is tetszik, akkor már csak rajta múlik, hogy tudunk-e együtt dolgozni. Hogy említsek egy példát: egy kávémárkának csináltunk brandet, és nem találtam olyan grafikust a cloudban, aki alkalmas lett volna a feladatra. És addig nyúztam az internetet, amíg nem találtam egyfiatal illusztrátort, aki megfelelt az elvárásaimnak. Az ügyfél a munkára csak annyit írt: „dream come true”. Annyiféle kreatív munka van, hogy kizárt dolog, hogytalálj egy olyan kreatívot, aki mindenre szuper választ tud adni. Itt mindenki független, alkalmi munkákat szoktunk nekik adni, de van, akivel többször dolgozunk együtt, néha teameket szervezünk belőlük.
Egy olyan csapatot akartam, amiből annyit veszek igénybe, amennyire szükségem van, ugyanakkor ismerem őket és tudom, hogy kicsodák. Ebben van a rendszer erőssége, minden projektre a megfelelő embert veszem elő.Mostmár közel negyven tagú a cloud, és ott tartunk, hogy az Intel jóvoltából csinálhattunk egy tagról egy filmet is (José Simon), nemsokára pedig egy saját kiadvánnyal jövünnk elő.
Egyébként nyilván minden ügynökség dolgotat szabadúszókkal, a különbség az, hogy mi felvállaljuk. Konkrétan heten vagyunk egy irodában. A csapat kizárólag projekt menedzserekből és egy adminisztrátorból áll. A stratégiai kreatív felügyeletet én látom el, illetve az új munkákat is én szervezem.
Van kedvenc projekt?
A „Becsületkassza” kampányt nagyon szerettem. Az volt a megmozdulás lényege, hogy a Sopron Bank olyan értéket közvetítsen magáról, amitől Budapesten is hitelessé válik. Ekkor kkor kitaláltuk azt, hogy Nyugat-Dunántúl nagyon híres a becsületkasszáiról és általánosságban a„becsületességéről” (amúgy szerintem ez csak legenda, minden országrészben kb ugyanannyi a becsületes ember), és egy bank számára ez nagy érték. Kitettünk egy-egy ital automatát Pestre és Budára. Az ital automatákat átprogramoztuk úgy, hogy az egyik gombra ’fizetek’ 50 forintot, a másik gombra pedig ’nem fizetek, de elviszem’ feliratot tettük.Fontos információ volt, hogy a befolyt összeget jótékony célra fordítja a bank.
Ennek iszonyatosan nagy sajtója volt. Volt a neten egy becsület indexünk, amit minden nap vezettünk. Pest és Buda versenyzett, aztán végül körülbelül ugyanaz lett az eredmény. Sajnos alapvetően nem voltak becsületesek az emberek. De ehhez hozzátartozik az is, hogy a hajléktalanok odajártak vízért, de ebbe viszont nem szólunk bele, úgy voltunk vele, hogy ez is a magyar utca része, számoltunk vele. Jó kis projekt volt, sok díjat nyertünk vele.
Kedvenc Ügyfél?
Nagyon el vagyunk kényeztetve az ügyfelekkel, mindenki nagyon jó. Talán az Intel, aki nagyon aktív, nagyon régen dolgozunk együtt és nagyon sok sikeres és kreatív projekten vagyunk túl egy picit a szívem csücske. Dia (Bártfai Diána) ideális ügyfél egy nagyon innovatív cégnél. Minden projektünkért kiáll és harcol cégen belül, aminek köszönhetően nagyon jó munkák születnek.
Kollár Fanni
(reklámklub)
A rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbÚj együttműködést hozott létre a 20th Century Fox, a Panasonic és a Samsung, hogy a legtökéletesebb képélményt alkossák meg a HDR10+ technológiával
TovábbSörünnepet rendeznek június 15 és 18 között a Szabadság téren Belvárosi Sörfesztivál néven.
TovábbA Magyarországon piacvezető Decathlon hitvallásának egyik alappillére a mozgás népszerűsítése, a vállalat küldetésének tekinti, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a sportolás örömét. Kutatások bizonyítják, hogy ma több mint 4 millió magyar...
TovábbKörnyezetünk megóvása érdekében a SPAR Magyarország már valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházában biztosítja a csomagolási üveghulladék elhelyezését.
TovábbÚj, focis sorozat indul a Disney Csatornán, ami nem csak a fiúk figyelmét fogja lekötni, hisz az izgalmas történések a lány nézők számára is bőven tartogatnak meglepetéseket.
TovábbHamarosan már magyar nyelven is kapható lesz a The New York Times évkönyve, a Turning Points.
TovábbA Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt idén is a Visionary 7 készítette. A Budapesti Fesztiválzenekar lépcsőzenéje közel 3000 embert mozgatott meg a Múzeumok Éjszakáján. A kampányt...
TovábbAz 59. Eurovíziós Dalverseny döntője Koppenhágában került megrendezésre. Így Dánia egyedülálló módon másodszorra rendezhette meg a neves dalversenyt. Mint minden évben, így most is két elődöntő zajlott le. A hat döntős országgal együtt huszonhat...
TovábbElőnyt vagy hátrányt jelent, ha egy társkereső diplomás? Vajon máshogy keresnek párt maguknak a diplomások az interneten? Az első kérdésben megoszlanak a vélemények, de a megkérdezett diplomás egyedülállók jelentős részének igenis számít, hogy...
TovábbNovember 15-ig még lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a nevezéseket.
TovábbA Budapesti Metropolitan Főiskola decembertől felveszi tantárgyai közé az idén 14. alkalommal megrendezett ’Az Év honlapja’ pályázatot.
TovábbA Google kereső titkos algoritmusa, mely ugyanakkor a Google szíve-lelke, lehet, hogy többé már nem is olyan titkos.
TovábbMárcius óta zajlanak az AGORA Budapest építési munkálatai. A projekt ingatlanfejlesztője, a HB Reavis rendhagyó módon a fővárosi közösséget és jövőbeli bérlőit lepte meg egy saját építési területéből leválasztott 5000 négyzetméteres zöld...
TovábbNemrégiben indult el Budapesten a magyar Neatly, mely ruhatisztítást és vasalást kínál online megrendelésre.
TovábbKortárs formatervezésű borospalackokból nincs hiány a világban, borvidéki, autentikus palackforma azonban nem született. Ipacs Géza grafikus ebből kiindulva tervezett a tokaji száraz furmint nemzetközi sikereit támogató, időtálló palackot.
TovábbA MITTE Communications 2014 második felében új partnerekkel bővítette ügyfélkörét. A stratégiai kommunikációs ügynökség irodája emellett jelölt az Iroda.hu szakportál által meghirdetett "Az Év Design Irodája" versenyen, melynek...
TovábbA rendezvényszervező ügynökség marketing igazgatói posztját Urbán Luca viszi tovább, míg Mórocz Melinda továbbra is a szervezet kreatív igazgatója marad.
TovábbGulyás Jánost, az MEC Magyarország ügyvezetőjét nevezte ki a vállalatcsoport az MEC Wavemaker vezetőjének a közép- és kelet-európai régióban. A kinevezést Jeremy Clark, az MEC Wavemaker EMEA-régióbeli vezérigazgatója jelentette be.
Tovább
Tevékenység: Grafika és kivitelezés, Online szolgáltatások
Cím: 1028 Budapest, Máriaremetei út 64.
Telefon: + 36 1 631 20 97
Mobil: + 36...
További információk